Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kunnioittaa vanhempia tässä tilanteessa?

Vierailija
17.07.2019 |

Vanhemmat ovat tehneet selväksi että olet perheesi kanssa vähempi arvoisempi kuin sisaruksesi. Sisaruksellesi he antavat kaiken, minkä pystyvät. Sinulle eivät mitään. Nyt tulee uhkailuja, että jos et takaa sisaresi lainaa, et kunnioita vanhempiasi. Jos et tule viikoksi lapsesi kanssa tänne lomalle, et kunnioita vanhempiasi. Lisäksi aina saa kuulla, miten kateellisia muka olemme sisartani kohtaan. Emme ole. Meillä on oma viihtyisä koti sekä kesämökki, lapsi sekä hyvä parisuhde. Voimme tosi hyvin, kun en ole juuri tekemisissä vanhempieni kanssa. Koska minä saan sieltä kaiken loan niskaani. Puolisoni käy siellä kyllä lapsemme kanssa ja he tykkäävät lapsesta. Puolisolleni eivät puhu niin kamalia juttuja kuin minulle. Harmi,kun lapsi on vielä niin pieni ettei voi käydä yksin (alle vuoden).

Eli kunnioitan vanhempiani, kunhan saan pitää heihin välimatkan. Voiko silloin vaatia kunnioittamisen nimissä suuria uhrauksia oman hyvinvoinnin suhteen (lainantakaus, pakkoloma vanhemmillani...)?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitat heitä parhaiten sillä, että annat heidän elää omaa elämääsi, ja olet heille "ilmaa". Eli et reagoi heidän yhteydenottoyrityksiinsä mitenkään.

Vierailija
2/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sanot vaan että ei, en suostu. En näe tässä yhteyttä kunnioittamiseeni teitä kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kunnioittais moisia.

4/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi ovat oikeassa siinä, että et kunnioita heitä. Koska he eivät ole kunnioittamisen arvoisia. Kun seuraavan kerran tulee tuo kunnioittamisperustelu vaatimuksille, sano rauhallisesti: "Olet oikeassa. En kunnioita sinua, koska kohtelet minua epäoikeudenmukaisesti." Mitä tapahtuisi?

Vierailija
5/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sinne lastasi jatkossakaan päästä yksin!

Tuo on sairas suhde ja se on jo sairastuttanut sinut, koska edes kysyt asiaa täällä. Tuossa ei ole kyse kunnioittamisesta, vaan alistamisesta ja hallitsemisesta.

Sinun ei missään nimessä pidä taata sisaresi tai kenenkään muunkaan lainaa, sillä ei ole mitään tekemistä kunnioituksen kanssa. Teidän perheenne (huom koko perhe) ei pidä mennä lomalle vanhempiesi luo, jos se ei ole miellyttävää. Kieltäytymisellä ei ole mitään tekemistä kunnioituksen kanssa.

Jos kertomasi on totta - pelasta itsesi ja lapsesi ja pidä etäisyyttä vanhempiisi, katkaise tarvittaessa välit. Tuo ei ole hyvä ilmapiiri lapsellesi!

Vierailija
6/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi: blablasisarenlainablablaetkunnoitameitäblabla

Sinä: Kunnioitan teitä juuri niin paljon kuin et ansaitsette kunnioitusta. Mitään lainoja en takaa. Kuulemiin.

*puhelin kiinni*

Vierailija
7/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä takaa sisaruksesi lainaa vaikka miten kirisitäisivät. Vanhempasi eivät ole kunnioituksen arvioisia.

Vierailija
8/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus ANSAITAAN!

Kasva aikuiseksi, pidä puolesi asiallisesti ja pidä kunnon hajurako moiseen porukkaan.

Siskon lainaa et todellakaan takaa ellei sinulla ole varaa ja halua sitä lainaa maksaa. Kun painostetaan takaamaan niin silloin on jo selvää että lainat jää takaajalle.

Miksi antaisit sinua haukkuvien ihmisten hoitaa lastasi??? Ties mitä paskaa lapsellekin suoltavat. Sinun tehtäväsi on suojella lasta manipuloijilta.

Vierailija
9/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku lestaperhe?

Vierailija
10/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kai tämä oli provo? Ei kai kukaan aikuinen ihminen ole noin avuton suhteessa omiin vanhempiinsa ja sisaruksiin? Jos tämä on totta niin tuo sairas suhtautuminen on jo sairastuttanut ap:n niin ettei enää tajua mitä paskaa saa niskaa ym. Kunnioitus nyt on viimeisiä sanoja jotka tulee mieleen kun tuollaisista vanhemmista puhutaan. Herää!

Vierailija
11/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä takaa sisaren lainaa, ellet ole valmis maksamaan sitä, koska niin siinä tulee käymään.

Tunnen kaksi perhettä, joissa on tehty tällainen takaus. Tuli kalliiksi takaajille, koska he joutuivat lainan maksamaan ja yksi menetti tuon takauksen takia myös oman asuntonsa.

Vanhempasi jostain syystä vihaavat sinua ja heidän taka-ajatuksensa takaamisessa on, että sinä maksat sen systerin lainan sitten aikanaan.

Jos sisko tarvitsee lainan, säästää itselleen hyvän pankkisuhteen - niin kaikki muutkin joutuvat tekemään. Mutta sinulle hänen asioidensa hoito ei kuulu millään tavalla.

Kunnioita sellaisia, jotka kunnioituksen ansaitsevat, epäoikeudenmukaisille vanhemmillesi et ole velkaa yhtään mistään.

Vierailija
12/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhhoi

Vierailija
13/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus ansaitaan. Jos vanhemmat eivät kunnioita sinua aikuisena, itsenäisenä ihmisenä, ei sinunkaan tarvitse noudattaa heidän toiveitaan. Älä missään nimessä takaa siskosi lainaa; sellaisesta ei seuraa kuin ongelmia. Ole mahdollisimman vähän tekemisissä vanhempiesi kanssa.

Vierailija
14/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se vanhempien kunnioitus ja ala kunnioittaa itseäsi.

Vierailija
15/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä takaa lainaa. Voivathan vanhempasi itse riskeerata taloutensa lainantakauksella jos välttämättä haluavat että siskosi saa lainansa.

Vierailija
16/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vanhempien kunnioittaminen on tärkeää, koska uskon Jumalan ja kymmenessä käskyssäkin tämä tulee esille. Kunnioitan heitä juuri vanhempina. Mutta sitten tunnen sekasortoa miettiessäni, mitä voidaan kunnioittamisen nimissä vaatia. Mielestäni juuri voin kunnioittaa heitä, vaikka en olisi tekemisissä. Sitten olen saanut kuulla, että sisareni on hyvä ja oikea uskova, kun huolehtii vanhemmistaan. Helppoahan se hänelle on, koska he välittävät sisarestani. He eivät ainakaan osoita ymmärtävänsä tekevänsä itse mitään väärää.

Vierailija
17/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot heille että olette sairaita ja itsekkäitä ihmisraunioita ja että sinulla ei ole mitään puhumista heidän kanssaan ja voivat testamentata omaisuutensa niille paremmille sisaruksilla ja voivat kaikki painua sianvittuun. Ei tuota voi mitenkään muuten ilmaista.

M36

Vierailija
18/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle vanhempien kunnioittaminen on tärkeää, koska uskon Jumalan ja kymmenessä käskyssäkin tämä tulee esille. Kunnioitan heitä juuri vanhempina. Mutta sitten tunnen sekasortoa miettiessäni, mitä voidaan kunnioittamisen nimissä vaatia. Mielestäni juuri voin kunnioittaa heitä, vaikka en olisi tekemisissä. Sitten olen saanut kuulla, että sisareni on hyvä ja oikea uskova, kun huolehtii vanhemmistaan. Helppoahan se hänelle on, koska he välittävät sisarestani. He eivät ainakaan osoita ymmärtävänsä tekevänsä itse mitään väärää.

Jumalan kymmenen käskyä on ihmisen keksimää fantasiaa ja sen ajan lakipykäliä, joilla hallittiin idiootteja ja heikkoja.

Vierailija
19/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla sairaat lähisukulaiset. Minä sanoisin kaikille että haistakaa "ittu ja välit poikki virkavallan uhalla.

Vierailija
20/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi ovat oikeassa, et sinä heitä kunnioita ja miksi pitäisikään? Olet todella naivi, jos mielikuvittelet, että kunnioitat heitä, sairastutat itsesi, ja ehkä lopulta perheesi.

Nauti hyvästä elämästäsi, älä pilaa sitä sairailla verisiteillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi