Yksityisetsivät ja turvakielto?
Aloin tänään miettimään, että välittävätkö yksityisetsivät turvakielloista, tietojen luovutuskielloista ja muista?
Minulla on turvakielto, mutta ihminen jonka takia sen sain, on juuri niin sekaisin, että saattaa hyvinkin palkata yksityisetsivän etsimään minut. Jos hän tekee sen, saako hän tietoni jos yksityisetsivä minut jotenkin löytää?
Mietin, että etsivähän tottakai haluaa palkkansa ja tienaa vain elantonsa ja vahtiiko kukaan näitä, että noudattavat tällaisia rajoituksia?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ei vahdi
Tätä arvelinkin. Moni etsivä varmaan kunnioittaa näitä eikä niiden takia välttämättä tietoja saa, mutta entäs ne jotka saavat eivätkä välitä? Pelottaa tämä ajatus.
Ap
Luvanvarainen elinkeino. Siihen tarvitsee vähintään vartijakortin.
Todella hyvä kysymys, sama tilanne itselläni. Pakko tuudittautua uskomaan, että ymmärtää turvakiellon merkityksen eikä välitä tietoa eteenpäin, mikäli sen saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vahdi
Tätä arvelinkin. Moni etsivä varmaan kunnioittaa näitä eikä niiden takia välttämättä tietoja saa, mutta entäs ne jotka saavat eivätkä välitä? Pelottaa tämä ajatus.
Ap
Älä sitten jakele tietojasi vasemmalle ja oikealle.
En todellakaan jaa tietojani minnekään, en ole lainkaan somessa, en koskaan osallistu arvontoihin tmv, osoitettani en anna minnekään, enkä tilaa mitään netistä. Muutin jopa satojen kilometrien päähän tästä ihmisestä, joten olen mielestäni tehnyt kaikkeni, että saisin olla rauhassa häneltä.
Minulle vain tuli mieleen tämä vaihtoehto tänään, kun täällä oli ketju yksityisetsivän palkkaamisesta, että tuskin kukaan vahtii, etteivät saamiaan tietoja anna eteenpäin, vaikka ihmisellä olisi turvakielto.
Ap
Mitä tuossa Hesarin jutussa kerrotaan? Löysikö vainoaja uhrinsa?
Muuta asuntoautoon, vaihtele paikkoja ja osoite poste restante. Ei löydä
Pakostikin välillä mietin asiaa, koska olin sairaalassakin tämän ihmisen takia. Tottakai minä pelkään, että hän saa tietää osoitteeni ja tulee tänne, hulluhan olisin jos en pelkäisi. Pitää vain toivoa, että ei saa tietää. En ole kertonut edes omille sukulaisilleni uutta osoitettani, joten todellakin olen tehnyt kaikkeni, ettei saisi tietää osoitettani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan jaa tietojani minnekään, en ole lainkaan somessa, en koskaan osallistu arvontoihin tmv, osoitettani en anna minnekään, enkä tilaa mitään netistä. Muutin jopa satojen kilometrien päähän tästä ihmisestä, joten olen mielestäni tehnyt kaikkeni, että saisin olla rauhassa häneltä.
Minulle vain tuli mieleen tämä vaihtoehto tänään, kun täällä oli ketju yksityisetsivän palkkaamisesta, että tuskin kukaan vahtii, etteivät saamiaan tietoja anna eteenpäin, vaikka ihmisellä olisi turvakielto.
Ap
Miten ajattelit yksityisetsivän löytävän sinut?
Olen itse palkannut yksityisetsivän etsimään vanhaa ystävääni, jonka nykyisestä olinpaikasta ei ole tietoa eikä häntä löytynyt ainakaan ihan kevyellä yrittämällä. Kyseessä ei tosin ole Suomi, joten maakohtaisia eroja varmasti on siitä mitä tietoja saa ja mistä.
Jos olisin nuorempi ja lapseton, niin lähtisin itse töihin ulkomaille muutamaksi vuodeksi.
En tahtoisi asua asuntoautossa, mutta todellakin harkitsen sitä jos löytää minut jotenkin. En kyllä tiedä, saako Suomessa asua asuntoautossa?
En tiedä millaisia keinoja etsivät käyttävät, tottakai pelkään tällaistakin vaihtoehtoa.
Tuli mieleeni myös tuo ohjelma Kadonneen jäljillä. Jos he löytävät etsittävän ihmisen, kysyvätkö he etukäteen kohteelta, tahtooko tämä olla televisiossa tai edes löytyä? Vai painuvatko vain oven taakse kameroiden kanssa? En ihmettelisi, vaikka yrittäisi tämänkin kautta jollain nyyhkytarinalla.
Ap
Kauheaa että ihmiset joutuvat piilottelemaan ja pelkäämään toisiaan
Eikö tässä pitäisi olla sama kuin kojlukiusauksessa, jossa vaaditaan, ettei uhri joutuisi vaihtamaan koulua.
Pitäisi se mt-ongelmainen pitää lukkojen takana.
Vierailija kirjoitti:
En tahtoisi asua asuntoautossa, mutta todellakin harkitsen sitä jos löytää minut jotenkin. En kyllä tiedä, saako Suomessa asua asuntoautossa?
En tiedä millaisia keinoja etsivät käyttävät, tottakai pelkään tällaistakin vaihtoehtoa.
Tuli mieleeni myös tuo ohjelma Kadonneen jäljillä. Jos he löytävät etsittävän ihmisen, kysyvätkö he etukäteen kohteelta, tahtooko tämä olla televisiossa tai edes löytyä? Vai painuvatko vain oven taakse kameroiden kanssa? En ihmettelisi, vaikka yrittäisi tämänkin kautta jollain nyyhkytarinalla.
Ap
Senhän takia se juontaja menee sinne ensin yksin ilman kameroita. Siinä toki olisi tapahtunut jo se vahinko, että olinpaikkasi olisi löydetty, joten joutuisit muuttamaan taas. Mutta miten he löytäisivät sinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten ajattelit yksityisetsivän löytävän sinut?
Olen itse palkannut yksityisetsivän etsimään vanhaa ystävääni, jonka nykyisestä olinpaikasta ei ole tietoa eikä häntä löytynyt ainakaan ihan kevyellä yrittämällä. Kyseessä ei tosin ole Suomi, joten maakohtaisia eroja varmasti on siitä mitä tietoja saa ja mistä.
Alapeukuttajalle tiedoksi, että pyysin etsivää vain katsomaan julkisista numero/osoitepalveluista tms, joita en kyseisessä maassa tunne. Enkä muutenkaan ole hullu stalkkeri vaan perääntyisin pahoitellen saman tien, jos ystäväni ei haluaisi enää kuulla minusta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
En halua pelotella mutta Suomi on niin pieni maa että helposti löytää...ainoa mikä tulee mieleen on tuo asuntoautojuttu tai ulkomaille muutto.
Työskentelen verkkokaupassa ja meidän aspasta välillä kalastellaan tietoja. Muutama idiootti toimistolla ei ymmärrä tietoturvasta mitään ja jakaa auliisti kaikki tiedot eteenpäin.
Kannattaa siis nettishoppailussa olla tarkka ja käyttää vaikka salanimeä.
Itsekin elän pelossa koko ajan, kyseessä järjestäytynyt rikollisuus ja koskaan en varmaan voi enää uskoa itseni tai perheen olevan Turvassa.
Jos tosiaan löytää minut, mitä kautta tahansa, muutto on taas edessä. Voin mahdollisesti töissä saada siirron ulkomaille, olen ainakin ilmaissut halukkuuteni asiaan, mutta se olisi aikaisintaan mahdollista vasta vuoden vaihteen jälkeen, eikä välttämättä lainkaan.
Suomi on todellakin pieni maa ja on hankala kadota, kun joku tuntee aina jonkun.
Ap
Ei vahdi