Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää käydä sukulaisilla

Vierailija
20.05.2025 |

Siis muuten ihan kivaa, tai jotain, mutta se jatkuva pahanpuhuminen - ja vielä melko olemattomasta asiasta. Tosiaan minun isäni suvussa kaikki ovat poliittisesti oikealla, täysin perussuomalaisia, mikä on jokseenkin rasittavaa. Äitini puolella taas kaikki ovat vasemmiston kannalla, joka sekin ärsyttää. Ei muuten, mutta viime kerralla, kun menin käymään isäni sukulaisilla, alkoi hirveä pahanpuhuminen äitini sukulaisista. Heillä oli myös kuva Riikka Purrasta sekä pienempiä kuvia muista persuista. Kun taas kävin äidin sukulaisten luona, sama homma, mutta kuvia oli vassareista ja pahanpuhumista isäni suvusta. Tämä kaikki on häirinnyt minua koko lapsuuteni; perheemme on ollut ikään kuin tulilinjalla kahden osapuolen välissä. En ole ikinä käynyt joulunakaan sukulaisilla niin, että kaikki olisivat kasassa, koska isän ja äidin puolen sukulaiset ovat olleet jo pitkään riidoissa. Olemme yrittäneet ottaa hieman hajurakoa näihin kilpailijoihin, mutta nyt kun asun omillani, tuntuu, että molemmat osapuolet kilpailevat minun mielipiteestäni. Haluaisin olla puolueeton. En ole ikinä viitsinyt sanoa poliittista mielipidettäni heille, koska jos se on vähän enemmän vasemmalla tai oikealla, kaikki olettavat minun kääntyneet toisen suvun puolelle. Aina kun käyn katsomassa jompaa kumpaa suvuista, toinen suku valittaa minulle ja sanoo että kylläpä on vanhemmat kasvattaneet huonosti... Kärsin myös katsoessani sukujen lapsia, jotka altistuvat moiselle huonolle käytökselle. 

No, tässä oli nyt pieni pätkä kaikesta sukuriidan tuskasta. En oikeasti tiedä mitä teen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saan asiallisia vastauksia. Ap

Vierailija
2/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. 

Anteeksi kun uppaan, olen vain niin väsynyt tilanteeseen, että tarvitsen pikimmiten neuvoja. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa vaan napanuora irti. Mitä siinä valitat.

Vierailija
4/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suku on ihan ystävällinen mutta kontrolloivat liikaa ja utelevat liikaa. Itse en jaksa sitä hiljaisena ja rauhaa rakastavana ihmisenä. En ole heille vihainen mutta en jaksa kovin usein käydä kylässä.

Vierailija
5/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma suku on ihan ystävällinen mutta kontrolloivat liikaa ja utelevat liikaa. Itse en jaksa sitä hiljaisena ja rauhaa rakastavana ihmisenä. En ole heille vihainen mutta en jaksa kovin usein käydä kylässä.

Ymmärrän. Tsemppiä. Ap

Vierailija
6/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ärsyttävää, miehen isä on vähän sellainen politiikan paasaaja, yritän olla ottamatta kantaa liikaa. 

Mutta mitä tarkoitat kuvilla? Seinillä? Kännykässä? Missä ne Purran ym kuvat on?

Vierailija
7/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ärsyttävää, miehen isä on vähän sellainen politiikan paasaaja, yritän olla ottamatta kantaa liikaa. 

Mutta mitä tarkoitat kuvilla? Seinillä? Kännykässä? Missä ne Purran ym kuvat on?

Kuvia on seinillä, sellaisia printattuja. Ensiksihän isän sukulaiset niitä laittoivat seinälle, äidin suku tympääntyi ja laittoi sitten itsekin vassareiden kuvia seiniin. Mua pelottaa, että millaista lapsien elämä noissa perheissä on ja myös äiti sekä isä ovat surullisia tilanteesta. Ap

Vierailija
8/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuvatko he useinkin sinua kylään? Vai menetkö kutsumatta?

Kutsusta voi aina kieltäytyä.

Ja sinun ei tarvitse kutsua kylään luoksesi ketään, jota et halua tavata.

t. suvun mustalammas

Vierailija
9/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuriidat on veemäisiä. Minä ja mun sukulaiset sovittiin jo kauan sitten, että kun tavataan, ei puhuta politiikasta. Oli nimittäin kovia riitoja ennen. Nyt jos joku alkaa mennä poliittiseen suuntaan, niin vaihdetaan puheenaihetta. Tää on se helppo ratkaisu. Tai sit vaan sanot EVVK politiikka ja olet neutraali.

Vierailija
10/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukua ei voi valita, mutta ystävät voi. Vietä aikaa niiden kanssa joita haluat tavata. Olet vapaa itse valitsemaan.

Sukulaisiin voi pitää yhteyttä ja asiallisia välejä. Itse tuossa tilanteessa kertoisin mitä ajattelen heidän tavastaan toimia. Mutta sen suhteen kannattaa miettiä, onko sillä mitään merkitystä. Avoin ja rehellinen puhe suuntaan ja toiseen yleensä kantaa hedelmää, mutta voi tuoda myös hankaluuksia. 

Vierailija
11/11 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo🙄🙄🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan