Mistä "mä joka päivä töitä teen" kertoo? (matti ja Teppo)
Siis mies ahertaa, jotta vaimo jaksaa olla hänen omansa. Vaimo on nuori ja miehellä jo paljon elämää takana.
Olen alkanut miettiä, millaisesta tilanteesta tuo oikein kertoo.
Teinini on alkanut läpällä tuota hoilata ja vasta nyt olen miettinyt sanoja.
Kommentit (33)
Kertoo siitä, että ukko jaksaa pysyä ruodussa vain siitä syystä, että löysi eukon.
Kertoo siitä, että laulun "minä" tekee joka päivä töitä.
Emma K. kirjoitti:
Kertoo siitä, että laulun "minä" tekee joka päivä töitä.
Mutta kun hän kertoo jaksavansa "siksi vain, että kulta sä jaksat olla mun omanain"
Ap
Tässä osa kappaleesta
"Mä joka päivä töitä teen
Joka ainoa aamu seitsemäksi meen
Sen kaiken teen mä siksi vain
Koska kulta sä jaksat olla mun omanain
Ajat oli huonot kun mä olin nuori
Mietin eihän tässä auta
Lukuhommat riitti vilu sekä nälkä
Fiksummankin haaveet hautaa
Kun me mentiin yhteen olin aikamies
Monet kovat koulut käynyt
Olit vielä nuori pikku kullan nuppu
Minä monenlaista nähnyt"
Mahtaako se rouva tehdä yhtään mitään. Onkohan heillä edes lapsia.
Eikö paljon nuorempi rouva jaksa olla tuon vanhemman miehen oma, jos ei tule rahaa?
Vai ratkeisko vanhempi mies ryyppäämään, jollei olisi nuorta rakasta (joka ei tee mitään)
Mitä tapahtuu, kun se nuori rakas vanhenee?
Ohoh, ap.
Mietipäs ihan itse, mitä nuo niin banaalit duon sanat tarkoittavat.
Hopeakettu siinä lauleskelee nuorelle kauniille tyttöselle
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, ap.
Mietipäs ihan itse, mitä nuo niin banaalit duon sanat tarkoittavat.
Miten sinä nuo sanat koet?
Eikös ap:n mies tai ap itsekään käy joka päivä duunissa, elättäkseen itsensä tai puolisonsa ja perheensä?
” Mä en joka päivä töitä tee, en joka ainoa aamu seitsemäksi mee”...
Ei tarvi, kun rahaa saa muualtakin, kuin paskamaisen duunin tekemisestä, nimittäin yhteiskunnalta, just niistä sun maksamista verorahoista.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ap:n mies tai ap itsekään käy joka päivä duunissa, elättäkseen itsensä tai puolisonsa ja perheensä?
Kyllä, mutta laulun minä käy töissä vain siksi, että vaimo jaksaisi olla minän oma.
Jotenkin outo asetelma ja outo syy käydä töissä vain vaimon takia.
:D Haha. Palstan kestokiistelyn aihe.
Kyllä se kertoo siitä, että rikkoo työaikalakia, kun joka päivä töitä tekee ja mitä se vaimokaan tuollaisella tekee, kun ei ole koskaan kotona:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta laulun minä käy töissä vain siksi, että vaimo jaksaisi olla minän oma.
Luepas tarkemmin. Siinä ei sanota "jotta jaksaisit" vaan "koska jaksat". Eli vaimo jaksaa olla miehen oma joka tapauksessa, mutta kiitokseksi/antaakseen jotain takaisin mies käy joka päivä töissä.
Laulun "kulta" on lo**akkol*inen. (näköjään tuo sana kielletty täällä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepas tarkemmin. Siinä ei sanota "jotta jaksaisit" vaan "koska jaksat". Eli vaimo jaksaa olla miehen oma joka tapauksessa, mutta kiitokseksi/antaakseen jotain takaisin mies käy joka päivä töissä.
Voihan sen noinkin ajatella. Mietin vaan, miksi on vanha mies ja elämää kokematon nuori nainen tuoss laulussa yhdessä. Ehkä sitten vaan ihan sattumalta.
Mietin vaan, että jos mies esim loukkaisi itsensä ja jäisi sairaseläkkeelle, jättäisikö vaimo hänet.
Miksi tässä alleviivataan, että kovia kokeneella konkarilla on ihana nuori vaimo.
Satuja ne on. Iskelmät.
Nyt se oli eläytynyt duubariksi joka menee 0700 joka aamu vain siksi että...
Liekö koskaan töitä tehny
Tässäkin näkee että kouluttamatokin vanhempimies voi saada nuoremman vaimon, jos on kova tekemään töitä!
Eikös se sugar daddysta kerro?