Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ulosotossa

Luuserienluuseri
16.07.2019 |

Ei oo helppoo ei. Kun menee tili tyhjäksi niin ei saa mistään rahaa ja olen niin kyllästynyt tähän velallisena olemiseen olen 26v tuloton ja mulla ulosotossa 14.500e korkoineen ei ammattia eikä mitään että sillee :) kettuilkaa vaan kunhan kerron omasta sähläyksestä. Joka on tuonut mukanaan mielenterveysongelmat joten työnteko ei onnistu ku oon sekasin ku seinäkello. Kiitos ei mulla muuta.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ulosotossa ole suojaosuus? Esim. minä olen takuueläkkeellä ja minulta ei voida ulosmitata mitään.

Vierailija
2/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulosotossa yhdeksän vuotta ennen kuin kaikki oli maksettu. Tottakai vtutti ja otti koville, kun 1/3 nettopalkasta meni ulosottoon ja 1/3 asumiskuluihin. Mutta mitä muita vaihtoehtoja siinä oli kuin mennä hammasta purren päivästä toiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ulosotossa ole suojaosuus? Esim. minä olen takuueläkkeellä ja minulta ei voida ulosmitata mitään.

On.

T. Vastaaja nr 2

Vierailija
4/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo helppoo olla, täysi nolla, evoluution asteikolla ..

silti kummasti laulattaa ..

Sinccis

Vierailija
5/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun varmaan muumilaaksoon piakkoin mutta ainaki sielä osaavat hoitaa.

Vierailija
6/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan rahaa. Jos mulla olisi asiat noin huonosti niin rahahuolet pois heittäisin ja henkilökohtaisesti etsisin pimeitä töitä. En tietenkään suosittele kellekään muulle ;)

Sinccis

Ainakaan rahahuolia ei enää pitäisi olla, kun sitä ei ole.

Vierailija
7/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kelkassa pysymisestä on etuja, mutta jos on pudonnut jo kelkasta kuin eno veneestä, niin silloin ei ole myöskään enää rasitteita. Siinä kelkassa kun on rasitteensakin. Voi unohtaa verojen maksut ja verkotuskiellot yms. Verkottelee missä huvittaa, jos tulee sakot, niin so what? ;) Voi unohtaa verojen maksamiset jne..

Eli myöskin liberating 

Sinccis

Vierailija
8/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

T. Vastaaja nr 2

No miten sitten AP voidaan ulosmitata mitään jos ei ole tuloja?

Vierailija
9/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ulosotossa yhdeksän vuotta ennen kuin kaikki oli maksettu. Tottakai vtutti ja otti koville, kun 1/3 nettopalkasta meni ulosottoon ja 1/3 asumiskuluihin. Mutta mitä muita vaihtoehtoja siinä oli kuin mennä hammasta purren päivästä toiseen?

mutta ei tainnut "vituttaa" velkaa tehdessä?

Vierailija
10/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla Ap ei ole muita elätettäviä kuin itsesi, niin etköhän tuota vielä veloisasi selviä. Ei tietenkään ulosotossa olevan asema ole kadehditava mutta niin nurinkurisela kuin se kuullotsaakin, niin sen voinee kokea myös helpotuksena, koska ulosotossa velkojen takaisin maksu on viimei aloitetu ja enää ei arvise mietiä minkä velan maksaisi ensin, joka taas voi kaiken voimaomuuden keskellä tuntua toisinaan hyvin vaikealta päätökseltä.  

Vierailija
11/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka siellä, toinen täällä, kolmas tuolla .. trallatilalla lalllaa lllaaa .. 

Vasemmalle vfelkaa, oikealle velkaa .. trallatilallati llalllaaa ..

Sinccis

Vierailija
12/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole vieläkään oppinut mitään. Jos voisit niin velkaantuisit lisää, vaikka velanmaksukykyä ei ole.

Vierailija
13/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muziikkia:

Sinccis

Vierailija
14/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onnellinen kun sain velkani korkoineen anteeksi kokonaan. Kyseessä oli opintolaina 14500 euroa.

Vierailija
15/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta ei tainnut "vituttaa" velkaa tehdessä?

Et tiedäkään kuinka paljon vtutti. Mieluummin olisin säilyttänyt työkykyni ja pitänyt yritykseni pystyssä mutta kun voimat eivät riittäneet niin ne eivät riittäneet.

Vierailija
16/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä voi tehdä työmarkkinatuen saajakin. Muutama satanen taisi olla se raja, että ei vaikuta tuohon tukeen. Toisaalta se palkka on niin pieni, että uo ei siihen käy kiinni. Muutama satanen on köyhälle todella paljon. Kouluttamatonkin voi löytää hommaa ainakin pk-seudulla. Esim. vuokrafirmojen kautta keittiöapulaisen töihin. Monissa henkilöstöravintoloissa saa ottaa ruokaa kotiin vietäväksi jos jää (on toki kiellettyä, mutta kukapa sitä valvoo). Jossain pyydetään joku nimellinen euron maksu. Harkitse tätä ap. Työ on raskasta, mutta pari päivää viikossa jaksaa ihan hyvin. Veroprosentti noilla tuloilla on 0-5%. 

Tai sitten etsit kokopvätyön ja maksat velan pikkuhiljaa pois. Ulosottoon saa myös 2x vuodessa maksuvapaan kuukauden. 

Vierailija
17/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli kovassa velkavankeudessa, kun ex miehensä teki velkaa hänen nimillään salaa. Eikä maksanut. Laskua alko tulemaan ikkunoista ja ovista ja ei selvinnyt mitenkään. Nosti syytteen exäänsä vastaan ja hävisi jutun, koska ei voinut todistaa että olis exä tehnyt källejä, kun hänen nimellä oli tilailtu jne jne. 12tuhatta noin pyöreesti oli velkaa ja luotot meni ja kaikki meni. Makseli sitten palkasta 1/3 osaa velkaa mitä ei ollut edes tehnyt. Tapasi sitten miehen jonka kanssa alotteli varoivaisesti ja mies oli ok.. Ensimmäiseen 2kk mies ei kutsunut kaveriani hänen luokseen, kun sanoi ettei kehtaa.. Kaveri ajatteli, että ei kehtaa jos asunto huono ja häpeää sitä.. Kaveriani ei voisi tollaset asiat vähempää kiinnostaa. Hän ei ole rikkauksien ja materiaalin perään jne. Halusi vaan välittävän ihmisen.. Kun sitten mies pyysi kaveriani luokseen ekaa kertaa grillaa jne jne. Antoi osoitteen ja sanoi, että tule taxilla maksan sen kunhan tulet. Kaverini ihmetteli osoitetta ja aluetta aluksi. Meni kuitenkin. Jollas, oma purjeneve, aivan tajuton talo jne. Se mies häpesi omaa varallisuuttaan ja oli varovainen ettei ole pyrkyri taas kerran tulossa elämäänsä.. Se mies maksoi kaverini velat pois. Ja ne oli tippirahoja sille miehelle. Ovat naimisissa nykyään ja avioehto luonnollisesti, mutta kaverini saa erossa kuitenkin sen verran ettei tarvitsisi ikinä tehdä mitään jos ei halua... Mutta kaveriani ei kiinnosta raha ja muu ja rakastaa sitä miestä ylikaiken.

Vierailija
18/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kun käydä koulut ja alkaa painaa hommia. Se muuttuu vielä iloksi nimimerkillä kokemusta moisesta. Tsemppiä!

Vierailija
19/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

T. Vastaaja nr 2

No miten sitten AP voidaan ulosmitata mitään jos ei ole tuloja?

Tuskin siltä ulosmitataan mitään. Varmaan kokee tilanteen paskaksi kun ei kannata mennä töihin kun uo tulee ja vie osan palkasta, joka kouluttamattomalla on luultavasti pieni jo muutenkin. Tämä oli kyllä oletus.

Vierailija
20/53 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin opin konkurssin myötä sen, ettei Suomessa kannata perustaa yritystä, jos se ei takuuvarmasti menesty. Täällä ei ole varaa epäonnistua, koska sen jälkeen velat on niskassa. Mun kohdalla yritykselle myönnetty valtionlaina meni ulosottoon ja kasvaa siellä korkoa 16 % korolla. Sellainen valtio on Suomi eli epäonnistumisen jälkeen vielä valtio lyö vielä tuollaisen koron, joten siinä voi itse kukin miettiä motivaatiota maksella lainaa takaisin pienituloisena. Tästä opin, että Suomessa kannattaa pysyä vain kortistossa ja tehdä pimeitä töitä niin paljon kuin pystyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi