Nyyttärihäät 2020?
Suunnittelen ensi kesäksi häitä, mutta en ole perinteisten juhlien perään oikein. Varsinkaan hääperinteet kaikkine seremonioineen ja pönötyksineen ei kiinnosta tippaakaan.
Tarkoitus siis etsiä rento paikka jossa viettää häitä n. 30-40 ihmisen porukalla riippuen toki kuinka moni kutsutuista pääsee. Ajattelimme että tarjoilut hoidettaisiin nyyttäriperiaatteella, vieraina enimmäkseen ystäviä ja vain muutama sukulainen. Catering on kallis ja aiheuttaa hirveästi säätöä ja henkilökunnan kanssa vääntämistä.
Miltä kuulostaa ja mitä kannattaisi ottaa huomioon? Tosiaan ei mitkään jättihäät, ihan maksimissaan 40 osallistujaa meidät hääpari mukaan lukien. Ja ei lapsia. Alkoholia tarjoamme mutta omaakin saa ottaa halutessaan mukaan.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, ettei olla apn kanssa sukua...
Vaikka olisimmekin niin jos et ole siskoni tai äitini, ei sinua ole kutsuttu...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kirkkovihkimistä, emme ole uskovaisia. En tosiaan pidä perinteisisitä suurista juhlista että mieluummin vaikka grillibileet kuin satuhäät...
Ap
Kyllä teidän silti pitää ne kustannukset itse maksaa.
Hyvän kuuloiset juhlat. Helsingissä Lammassaaressa olisi hyvät puitteet juhlille.
Tanssilattia ja grillit löytyvät. Hauskoja juhlia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapee, et voi olla tosissasi! Hääjuhlat on juhlat, ei arkinen illanvietto.
Minä en pidä juhlista niinkään mutta pidän illanvietosta läheisten kanssa, joten häitäkin vietän mieluusti siihen malliin enkä väkisin pönötellen.
Ap
Mutta entä vieraat? Eikö heiltäkin kannattaisi asiaa kuitenkin kysyä, että hekin viihtyvät? Koska tuollainen järjestely voi oikeasti aiheuttaa sen, että vieraat jättävät tulemasta ”juhliinne.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Päivän pelastus, huh.
Silti en ymmärrä, miksi muiden pitäisi järjestää teidän illanvieton ruuat... Ette voi olla niin köyhiä, ettette voi edes sen verran säästää, että itse ostatte ja roudaatte arkiruuat vaikka Lidlistä sinne kotaanne tms.
Joku kyseli aiemmin määritystä wt:lle - tässä siitä hyvä esimerkki.
Tunteeko kukaan vielä köyhempää? Ja laiskempaa, kun cateringin kanssa koituu liikaa vääntöä = vieraat sumplivat keskenään, kuka tuo mitäkin ja miten.
Vaikka kyseessä on ilmiselvä provo, niin pakko silti kommentoida, jos vaikka joku sekopää ottaisi tästä inspiraatiota. Idea itsessään on aivan pöhkö, mutta käytännön toteutus se vasta hankalaa onkin.
Olen ollut kerran nyyttäripolttareissa, jossa ruokien hankintaa ei organisoinut kukaan. Osallistujien piti siis keskenään sopia, kuka tuo mitäkin. Lopulta tuomisien määrä jakaantui todella epätasaisesti ihmisten kesken ja joitakin tarvittavia asioita puuttui.
Mieti sitten vastaavaa tilannetta mutta niin, etteivät vieraat voi koordinoida hankintoja keskenään mitenkään. Jos taas itse aiot toimia viestinviejänä, niin helpommalla pääset, kun vain ostat ruoat itse. Lisäksi tämä minimoi sen riskin, että vaikkapa ruokajuomista vastaava henkilö estyy tulemasta viime hetkellä ja olette kaikki kuivin suin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä juhlista niinkään mutta pidän illanvietosta läheisten kanssa, joten häitäkin vietän mieluusti siihen malliin enkä väkisin pönötellen.
Ap
Jos pönötys ja järjestelyt eivät nappaa, niin ettekö voisi järjestää häät ravintolassa? Kerrotte vain kutsussa, että ruoat ja juomat ovat omakustanteiset.
Olen ollut kerran metsähäissä, siihen nähden mikä tahansa kuulostaa ihan hyvin järjestetyltä :D Silti 40 hlö nyyttärit kuulostaa törkeän vaikeeta organisoida, itse haluisin minimoida stressin ja järkkäilyn. Catering tai ravintola on ne oikeasti vähiten järjestelyä vaativat, tai sitten oikeasti pienet häät, tyyliin 15 hlö, ehkä ihan maksimi 20 voisi onnistua jos esim pariskunnista koostuu porukka. Ite kyllä miettisin että miten ruoat saa roudattua juhlapaikalle ja pidettyä sopivan lämpöisinä ja pilaantumatta.
Tilatkaa pizzat porukalla :D varmaan kannattaisi kyllä 40 hlö pizzatkin toisaalta tilata ennakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teitä ei vihitä lainkaan, on vain se ei-pönötysjuhla, joka ei poikkea mitenkään nuoruuden joenrantapussikaljabileistä?
No en lähtisi mukaan! 40 aikuista jossain ilmaisessa paikassa eli max 2 vessaa, surkea keittiö (miten ruuat pysyvät kylminä ja toisaalta missä lämmität osan?), kuka siivoaa jäljet, tiskataan vai paperiastiat.
Miksi ei sano suoraa, että haluat mökkigrillausta isommalla porukalla, häiksi niitä ei kukaan edes huomaa. Takuuvarmasti en käyttäisi kesäviikonloppuani moiseen.
Vihitään toki mutta se ei liittynyt tarjoiluihin, luulisi olevan itsestään selvää että meidät vihitään kun olemme naimisiin menossa ja sitten vietämme hääjuhlaa omalla tavallamme :)
Ap
Ihan jo alussa kirjoitit näin: "Varsinkaan hääperinteet kaikkine seremonioineen ja pönötyksineen ei kiinnosta tippaakaan." Häissä on vain yksi ainoa seremonia eli se vihkiminen, joten miten ajattelit mennä naimisiin ilman sitä?
Hääjuhla omalla tavallasi on meille muille sama asia kuin grillausta mökillä. Siihen ei liity pönötystä, mutta eipä siihen liity juhlaakaan. Noinko vähän arvostat avioliittoon astumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että vieraasi haluavat samaa? Siis 40 hengen illanviettoa jäähtyneiden makkaroiden ja lämmeneen salaatin kera? Jälkiruuaksi kermakakkua, josta kerma on jo valahtanut lautaselle. Kaiken kruunaa 3 bajamajaa tontinnurkalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teitä ei vihitä lainkaan, on vain se ei-pönötysjuhla, joka ei poikkea mitenkään nuoruuden joenrantapussikaljabileistä?
No en lähtisi mukaan! 40 aikuista jossain ilmaisessa paikassa eli max 2 vessaa, surkea keittiö (miten ruuat pysyvät kylminä ja toisaalta missä lämmität osan?), kuka siivoaa jäljet, tiskataan vai paperiastiat.
Miksi ei sano suoraa, että haluat mökkigrillausta isommalla porukalla, häiksi niitä ei kukaan edes huomaa. Takuuvarmasti en käyttäisi kesäviikonloppuani moiseen.
Vihitään toki mutta se ei liittynyt tarjoiluihin, luulisi olevan itsestään selvää että meidät vihitään kun olemme naimisiin menossa ja sitten vietämme hääjuhlaa omalla tavallamme :)
Ap
Ihan jo alussa kirjoitit näin: "Varsinkaan hääperinteet kaikkine seremonioineen ja pönötyksineen ei kiinnosta tippaakaan." Häissä on vain yksi ainoa seremonia eli se vihkiminen, joten miten ajattelit mennä naimisiin ilman sitä?
Hääjuhla omalla tavallasi on meille muille sama asia kuin grillausta mökillä. Siihen ei liity pönötystä, mutta eipä siihen liity juhlaakaan. Noinko vähän arvostat avioliittoon astumista?
No, en kuitenkaan tarkoittanut vihkimistä, joten se siitä. Totta kai meidät vihitään.
Hääjuhlalla ei ole mitään tekemistä avioliiton arvostamisen kanssa! Tarkoittaako sinusta siis että mitä enemmän laittaa rahaa palamaan häihin, sitä enemmän arvostaa avioliittoa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt löytyi ennätyssuuri perhe. Kutsuttuja 40, jotka kaikki apn äitejä ja siskoja. Voisitko ap vähän tarkentaa, onko sinulla 1 äiti ja melkein 40 siskoa vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Ei kirkkovihkimistä, emme ole uskovaisia. En tosiaan pidä perinteisisitä suurista juhlista että mieluummin vaikka grillibileet kuin satuhäät...
Ap
Voittehan tietysti pitää rennot grillibileet, erittäin hyvä idea, menisin mieluummin sellaisiin häihin kuin perinteisiin sirkushäihin. Mutta ei grillaushäitä varten tarvitse vieraita vaivata, kutsutte heidät VIERAIKSI, ei töihin. Eli itse järkkäätte ruoat ja kokin laittamaan sen ruoan. Kutsuun voi toki lisätä, että halutessaan saa tuoda myös omia grillattavia. Huomattavasti rennommat häät saatte, kun vieraat saa olla mukavasti vieraina, eikä heidän tarvitse stressata järjestelyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt löytyi ennätyssuuri perhe. Kutsuttuja 40, jotka kaikki apn äitejä ja siskoja. Voisitko ap vähän tarkentaa, onko sinulla 1 äiti ja melkein 40 siskoa vai miten?
Tiesitkö, että häihin voi kutsua muitakin, kuin sukulaisia. Kavereita esimerkiksi. Jos osaisit lukea, saattaisit huomata, että ap kertoi tämän jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juhlimme lähisuvun ja ystävien kesken... Myös puolisollani on sukulaisia... Suurin osa vieraista kuitenkin on ystäviä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tiesitkö, että häihin voi kutsua muitakin, kuin sukulaisia. Kavereita esimerkiksi. Jos osaisit lukea, saattaisit huomata, että ap kertoi tämän jo.
Ihan sama, tää oli niin pska provo, ettei olisi pitänyt silmäillä edes huolimattomasti eikä vastata, toistamiseen.
Olen kerran ollut talkoohäissä, enkä toiste mene. Paska maku jäi useammallekin raatajalle. Häissä vieraiden pitää saada olla vieraita.
Ap