Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä peittää lapen kasvot someen tulevissa kuvissa kun olennaista on ettet kertoisi hänestä henkilötietoja?

Vierailija
16.07.2019 |

Kertokaa nyt oikeasti mitä hyötyä siitä on. Antakaa yksikin oikea syy peittää sen lapsen kasvot niin uskon, mutta se ei riitä että ne kuvat voivat levitä väärälle nettisivulle tai joku pedo nappaa. Kun ei yleensä nappaa. Juuri sinun lapsesi ei kiinnosta ketään, ellet ole sellaisessa ammatissa ja sekin on usein siten, että ulkisuuteen lapsensa tuonutkaan ei niitä kasvoja peittele.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien päästä tulevat koulukiusaajat etsivät uhrin kuvia netistä äidinsä blogin kautta ja tulostavat mielestään noloja kuvia ja liimaavat niitä koulun seinille nauraen. Esimerkkinä.

Vierailija
2/7 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lapsi nauttii Suomessa yksityisyyden suojaa ja lain takaamia oikeuksia ja suojelua.

Ja lapsi itse ei voi päättää, huomioiden lapsen kehitystaso, haluaako hän sen kuvansa julkaistavan vai ei, ennen kun on 18v.

Ja ennen lapsen 18v ikää kenelläkään ei ole oikeutta julkaista kuvia, ei edes vanhempien, ellei se vaaranna lapsen terveyttä ja turvallisuutta. Jos lapsi katoaa, on ok. julkaista kuva, mutta siinäkin tapauksessa lapsen etu menee edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä ap. miksi sun kaverit ja ystävät eivät ilman lupaa julkaise sinusta kuvia facessa ja yleensä somessa. Vaikka sun lapsuuden kuvia, jos sellaisia nyt sattuisi olemaan.

Vierailija
4/7 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi muka tuo ei ole pätevä syy, että kuvat ei päädy pedofiilien sivustoille? Olet naiivi jos luulet ettei niin voisi käydä. 80% pimeän verkon toiminnasta liittyy lapsip******n. Se on ihan valtava bisnes ja kamala syöpä. Siellä on valtavia katalogeja eri-ikäisistä, näköisistä jne lapsista, joista koko maailman hullut voi niitä tiirailla, kehittää ja tyydyttää pakkomielteitään ja pahimmassa tapauksessa niistä kuvista tehdään "tilauksia". Ja myös Suomessa pimeässä netissä liikkuu ihan valtavasti lasten kuvia. Kaikenlaisia. 

Että perusteleppa itse nyt ihan ensiksi, miksi tuo ei ole yksi tärkeimmistä syistä, minkä takia oman lapsen kuvaa ei kannata jakaa ainakaan julkisesti somessa? 

Vierailija
5/7 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ylipäätään pitäisi laitta nettiin omien lasten kuvia. kun lapsi tulee teini-ikään, niin hän voi ihan itse laitaa selfietä jakoon, jos niin niin haluaa.

Vierailija
6/7 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ylipäätään pitäisi laitta nettiin omien lasten kuvia. kun lapsi tulee teini-ikään, niin hän voi ihan itse laitaa selfietä jakoon, jos niin niin haluaa.

Minä jaan kuvia sukulaisten iloksi. Suljetulla instatilillä. Vältän kyllä suoria kasvokuvia enkä kovin usein mitään laita. 

Mieluiten lapsi ei laita itsestään kuvia julkiseen nettiin vielä teini-ikäisenä. Se arvostelukyky siinä iässä ei ole kaikkein paras. Minusta tämä on ehkä yksi huonoimmista vaihtoehdoista. Sellaisia kuvia jotka on yhdessä katsottu vanhemman kanssa ja ne on äidin/isän mielestä myös ok, niin voi laittaa jollekkin suljetulle sometilille jota myös vanhemmat seuraa ja valvoo. 

Vierailija
7/7 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa, jos lapsen kuva on pedosivuilla, jos kuva itsessään on neutraali?

Eihän lapsen kuva herätä kiihottuneita tunteita muissa kuin sairaissa ihmisissä. Jos on vaatteet päällä oleva kuva tai vaikkapa uikkareissa, niin eihän siinä mitään näy.

Joku perverssi kiihottuu vaikka aidanseipäästä, niin se sairaushan on kyseisen henkilön päässä. Eihän alastoman lapsenkaan kuva ole seksuaalinen, sellainen siitä tulee vain pedofiilin häiriintyneessä mielessä.