Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin minulta paloi luottotiedot

Vierailija
15.07.2019 |

Tapahtui 2007.
Olin huostaanotettuna ja sijoitettuna valtion nuorisokotiin.
Muut nuoret varastivat passini ja vuokrasivat Filmtownista elokuvia joita eivät ikinä palauttaneet.
Sitten yksi kaunis päivä saan postissa kirjeen, että luottotietoni ovat menneet.
Tuolloin identiteettivarkaus ei ollut suomessa rikos joten laskut jäivät (törkeine) korkoineen mun maksettavaksi.
Huoltajat eli lastensuojelu eli yhteiskunnan luoma järjestelmä ei auttanut mitenkään.
Passivarkaat eivät saaneet edes nuorisokodilta rangaistusta.
Motivaationi työntekoa ja opiskelua kohtaan katosi täysin.
Viimeistään tällöin aloin tuhoamaan yhteiskuntaa sen rakentamisen sijaan.
Katkeroiduin ja aloin aiheuttamaan tahalleni laskuja kaikin tavoin miten vain ikinä pystyin.
No nyt olen velaton ja vieläkin luottotiedoton.
Kiinnostaisi tietää miten asiat olisivat menneet ilman luottotietojeni pilaamista ja siitä johtuvaa katkeroitumista.
Kiitos kaikille osallisille ihan hemmetin paljon tästäkin kurasta.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, videofirma Makuuni oli mun kohtalo! Lapset sairastu, ja vuokrasin heille leffan, hoitaja tuli hakemaan luokseen ja lupasi palauttaa leffan seuraavana päivänä. Juu, näin ei tehnyt.

Meni ihan luvattoman kauan, että sain lopulta laskun ko mestasta, ja loppusumma olikin reilun tonnin... Siitä se sitten lähti.

Vierailija
2/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että ennen vuotta 2007 ihmiset saivat muka käyttää toisten passeja ja tehdä mitä lystäävät muiden tiedoilla?

Sitäpaitsi miten he saivat vuokrattuja sinun passilla. Onhan siinä sentään kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui varmaan Porvoossa.

Vierailija
4/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä uhriutumista havaittavissa

Vierailija
5/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, että ennen vuotta 2007 ihmiset saivat muka käyttää toisten passeja ja tehdä mitä lystäävät muiden tiedoilla?

Sitäpaitsi miten he saivat vuokrattuja sinun passilla. Onhan siinä sentään kuva.

Mitä selität, ensimmäinen lauseesi. Ymmärrätkö lukemaasi, ilmeisesti et. Lukisit edes milloin identiteettivarkaus tuli suomessa rikokseksi niin loppuisi noin vajaiden kommentien kirjoittelu. Sivistä itseäsi, ei maksa mitään ja onnistuu muuallakin kuin koulun penkillä.

Ihanko tosi, oliko siinä kuva, no hui kauheata, se estääkin kaiken! Se kuva hirveästi estääkin vaikka alaikäisiä lainaamasta täysi-ikäisen, suurinpiirtein samannäköisen tyypin papereita ja mennä baariin. Onhan siinä kuva, mutta eipä niitä kuvia kaikki katso kovinkaan tarkkaan, varsinkaan joku minimipalkalla oleva videovuokraamon 18 kesäinen työntekijä.

Vierailija
6/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyttä idiotismia havaittavissa.

Vierailija
7/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tota, miten sun mielestä meni? Joku asia vähän kusi niin päätin pistää palamaan koko loppuelämän.

Mitalinko haluat?

Vierailija
8/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo vuonna 2007 oli kamerat kaikissa paikoissa, sekä eiköhän työpaikan henkilöt olisi voinut todistaa, ettei kyseessä ollut sinä vaan joku toinen, joka on vuokrannut näitä filmejä.

Puhumatta siitä, että varmasti olisit saanut usean muistutuksen siitä, ettei niitä olisi palautettu, niin puhelimella kuin kotiisi.

Myös luottotietojenkin menetykseen olisi mennyt pidempi aika. Senhän olisi myös pitänyt käydä oikeudessa saakka, että luottotiedot menevät.

Etkä siltikään muka saanut siis YHTÄÄN mistään näistä ilmoitusta?

Taitaa tilanne olla niin, että teit ihan itse nuo kaikki, mutta haluat esittää marttyyriä ja uhria. 

Vierailija
9/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloit aiheuttamaan laskuja? Vit tuako minun pitäisi ottaa osaa niiden kuittaamiseen. Mikä logiikka tuossa on että katkeroidutaan ja sitten aletaan heittelemään kapuloita rattaisiin? On minuakin kohdeltu täysin päin vi ttua mutta en silti aiheuta muille harmia. 

Vierailija
10/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puuttui se osuus miten pääsit velattomaksi...?

Vierailija
11/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tota, miten sun mielestä meni? Joku asia vähän kusi niin päätin pistää palamaan koko loppuelämän.

Mitalinko haluat?

"Joku asia vähän kusi"? Luottotiedot pilattiin useiksi vuosiksi vaikka olisinkin maksanut ne laskut heti eikä tekijät joutunut vastuuseen koska joku hiton kirja sanoo ettei se ollut rikos vaikka järjen mukaan on. Ihan ymmärrettävistä syistä katkeroiduin.

Ei loppuelämäni mihinkään palanut sillä elämäni ei ole luottotiedoista kiinni toisin kuin jonkun joka juoksee rahan ja materian perässä hautaan asti.

Toki olisihan mun kuulunut vain kiltisti maksaa muiden mulle aiheuttamat laskut eikä tuntea mitään negatiivista niitä ihmisiä, yhteiskuntaa ja sen naurettavaa järjestelmää kohtaan joka ei edes tuominnut identiteettivarkaiden tekoja eikä auttanut minua, varkauden uhria, mitenkään vaan antoi kärsiä yksin. Lastensuojelu antoi huostaanottamansa lapsen kärsiä yksin.

Kuinka moni vanhempi jättää lapsensa yksin ja antaa sen kärsiä yksin, varsinkin jos lapsi ei ole tehnyt mitään väärä. No en usko, että kovin moni täyspäinen vanhempi niin toimii. Mutta kun ollaan huostaanotettuja niin eipä meitä juuri kukaan jeesaa. Tullaan vaan töihin, hengataan toimistossa, juodaan kahvia, kirjotellaan raportteja, vähän kysellään lasten kuulumisia ja sitten lähdetäänkin jo kotiin ja uudet apinat tulee taloon toistamaan saman kaavan. Tukeminen lähes olematonta verrattuna siihen mitä lapset rakastavilta vanhemmiltaan saavat.

Vierailija
12/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta puuttui se osuus miten pääsit velattomaksi...?

Sattui niin satumainen epäonni, että surkealla palkalla työskennellessäni koin työtapaturman josta sain niin isot rahat joilla pääsin veloistani eroon kertaheitolla.

Vierailija
13/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka identiteettivarkaus ei olisi ollut rikos vuonna 2007, niin petos on ollut. Jos lainaa toisen passilla elokuvia ja jättää palauttamatta ne. Näin aiheuttaen toiselle taloudellista vahinkoa. Menee se petoksen alle. Joten jos tämä olisi ihan oikeasti tapahtunut. Olisi asianomaiset saaneet syytteen petoksesta.

Vierailija
14/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloit aiheuttamaan laskuja? Vit tuako minun pitäisi ottaa osaa niiden kuittaamiseen. Mikä logiikka tuossa on että katkeroidutaan ja sitten aletaan heittelemään kapuloita rattaisiin? On minuakin kohdeltu täysin päin vi ttua mutta en silti aiheuta muille harmia. 

Miksi? Koska katkeroiduin kun minulle oltiin aiheutettu laskuja joita minulla ei ollut varaa maksaa ja jotka sitten polttivat luottotietoni tekijöiden saamatta minkäänlaista rangaistusta. Miten vaikeaa voi olla ymmärtää sitä mitä lukee? Sanoinko jossain, että sinun pitäisi ottaa osaa niiden kuittaamiseen?

Vierailija
15/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on ollut kuule rikos ihan ennen vuotta 2007.

Identiteettivarkaus on ihan toinen juttu. Mitä sinulle on tehty on kyse PETOKSESTA mikä on rangaistava teko vielä ennen vuotta 2007. 

Vierailija
16/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka identiteettivarkaus ei olisi ollut rikos vuonna 2007, niin petos on ollut. Jos lainaa toisen passilla elokuvia ja jättää palauttamatta ne. Näin aiheuttaen toiselle taloudellista vahinkoa. Menee se petoksen alle. Joten jos tämä olisi ihan oikeasti tapahtunut. Olisi asianomaiset saaneet syytteen petoksesta.

Kerro sitten miksi eivät saaneet. Tässä yhteiskunnassa asiat kun aina meneekin kaikkien sääntöjen ja lakipykälien mukaan. Herää jo.

Vierailija
17/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identiteettivarkaus on ihan toinen juttu. Mitä sinulle on tehty on kyse PETOKSESTA mikä on rangaistava teko vielä ennen vuotta 2007. 

Se on todella UPEAA! Miksi sitten eivät urpot saaneet syytteitä petoksesta vaan laskut jäi mun maksettavaksi?

Vierailija
18/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Koska katkeroiduin kun minulle oltiin aiheutettu laskuja joita minulla ei ollut varaa maksaa ja jotka sitten polttivat luottotietoni tekijöiden saamatta minkäänlaista rangaistusta. Miten vaikeaa voi olla ymmärtää sitä mitä lukee? Sanoinko jossain, että sinun pitäisi ottaa osaa niiden kuittaamiseen?

Katkeroituminen on ihan sun oma valinta. Ja kaikki mitä oot päättänyt tehdä, perustellen sitä juurikin tuolla katkeroitumisella ja kostamisella yhteiskunnalle.  Tähän sopis hyvin sanonta "viha on kuin myrkyn juomista olettaen että toinen tulisi siitä kärsimään".

Vierailija
19/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on todella UPEAA! Miksi sitten eivät urpot saaneet syytteitä petoksesta vaan laskut jäi mun maksettavaksi?

Koska tarinasi juttu ei oikeasti tapahtunut niinkuin kerroit.

Vierailija
20/69 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakiin tunnen yhden lahjakkaaan radioharrastelijan tai en tunne muttta tiedän jonka kohtalo kylllä vtuttaa ihan suuunnattomasti. Mä oon luvannu että jos 10 milli pamahtaa tilillle niiin n22 ja viheraho saaa molemmat 2 millliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan