Ahdistaa uusi työpaikka, kun jouduin entisessä kiusatuksi
Jouduin kiusatuksi yhdellä entisellä työpaikallani. Se vaikutti aika paljon itsetuntooni. Hävettää mennä uuteen työpaikkaan, jos kaikki inhoaa minua siellä. Pelkään nykyään, että olen huono työntekijä ja kaikki puhuvat pahaa. Ahdistaa mennä uuteen paikkaan, jos en osaa mitään. Miten tästä voi selvitä?
Kommentit (26)
Koita unohtaa entinen paikka. Jos aistit kiusaamista sano vastaan.
Onneksi kaikki paikat eivät ole kiusaajien valtaamia.
Toivottavasti seuraava paikka on parempi. Ehkä sitten unohdan aikaisemmat kokemukset.
Alat harrastaa kamppailulajia. Kohtapuoleen huomaat, että sinua ei enää kiusata.
Keskity tekemään työsi hyvin ja ole ystävällinen jokaiselle. Kiusaajille voit antaa takaisin esim. kysymällä rauhallisesti hänen motiivejaan kiusanteolle. Älä päästä ihon alle toisten kommentteja, nehän kertovat vain sanojistaan jotain.
Mun mielestä sellainen sivusta seuraajan matalan profiilin pitäminen on parempi kuin olla lammas kaikille.
Tottakai ei voi epäystävällinen olla, mutta yritä olla mahdollisimman neutraali ja yritä välttää kaikkea makeilua, sillä siitä suomalaiset ei tykkää.
Äläkä hymyile liian onnellisesti, sillä suomalaiset naiset ovat hirveän kateellisia, jos näytät "liian" onnelliselta.
Miten sinua kiusattiin entisessä paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Alat harrastaa kamppailulajia. Kohtapuoleen huomaat, että sinua ei enää kiusata.
Niin. Aiheuttaa varmasti aikamoista kunnioitusta, kun kerrot, miten paljon taas porukkaa lakosi, kun heittelit heitä päin seiniä karate-tunnilla - Ja nyt on sittenmusta vyö plakkarissa.
Takuulla ei kukaan uskalla sanoa sinulle tämän jälkeen yhtäkään pahaa sanaa.
Todennäköisesti koet uudessakin paikassa tulevasi kiusatuksi. Kyse ei ole kiusaamisesta vaan siitä, miten tulkitset uuden työpaikan ihmisiä. Siksi tärkeintä on asennemuutos: ei ne kahvipöydässä kuiskivat sinusta puhu eikä pomon "tässä olisi vielä 3 sopimusta lisää" tarkoita sitä, että tekisit työsi huonosti, koska työkaverit on juoruilleet sinusta pomolle.
Taidat olla sitä tyyppiä , jota kiusataan joka paikassa; töissä, koulussa, harrastuksissa. Veikkaan ettet osaa tulkita ihmisiä oikein etkä osaa ottaa asiallistakaan palautetta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Aiheuttaa varmasti aikamoista kunnioitusta, kun kerrot, miten paljon taas porukkaa lakosi, kun heittelit heitä päin seiniä karate-tunnilla - Ja nyt on sittenmusta vyö plakkarissa.
Takuulla ei kukaan uskalla sanoa sinulle tämän jälkeen yhtäkään pahaa sanaa.
Niin, olisiko kuitenkin kyse lajin tuomasta itsetunnosta kuin muiden heittelystä seinille?
Millä naisvaltaisella alalla olitkaan? Taisit huomata ettei luottamusmies auta
Onpa täällä outo asenne joillakin. Kiusaaminen on kyllä valitettavasti olemassa oleva ilmiö. Osaan sanoa omaltakin työpaikaltani heti yhden osaston/yksikön, jonne kukaan ei halua töihin. Työntekijöiden vaihtuvuus on suurta. Sinne ei saada edes sijaisia, koska kohtelu on niin v-mäistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jouduit kiusatuksi?
Häh....
Miksi ihminen joutuu kiusatuksi? Kannattaa kysyäniiltä kiusaajiltani tuo kysymys.
Minä vastaisin näin:
No, se johtuu niistä, jotka kiusaa.
Koska typerät sosiaalisesti epäempaattiset osaamattomat kiusaa.
Syitähän voi aina keksiä.
Fiksu ei kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sitä tyyppiä , jota kiusataan joka paikassa; töissä, koulussa, harrastuksissa. Veikkaan ettet osaa tulkita ihmisiä oikein etkä osaa ottaa asiallistakaan palautetta vastaan.
Sinä kuulostat siltä kiusaajalta. Missä on empatiasi?
Auttaa voi. Kiusata ei tarvitse, vaikka toinen olisi mitä.
Voi valita sen, miten muita kohtelee.
Vierailija kirjoitti:
”Sitä tyyppiä’ ..mitä ihmeen tyyppiä?
Ihminen oppii vaikka mitä.
Me muokkaudutaan tapahtumien johdosta.
Itse voi tietoisesti alkaa toiminaan kuin parasta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh....
Miksi ihminen joutuu kiusatuksi? Kannattaa kysyäniiltä kiusaajiltani tuo kysymys.Minä vastaisin näin:
Koska typerät sosiaalisesti epäempaattiset osaamattomat kiusaa.Syitähän voi aina keksiä.
Fiksu ei kiusaa.
Voi voi sanoiko joku silloin ala-asteella nenääsi rumaksi ja olet vieläkin katkera? Sori vaan, mutta kaikki ei auttamatta ole kiusaamista vaikka joku niin kokeekin. Kiusatut on vaan liian herkkiä, eikä osaa ottaa asioita huumorilla, eikä vastata huumorilla. Ja miksi tuntuu, että aina en samat joutuu kiustatuksi koulussa, harrastuksissa, kaveripiirissä, työelämässä, jne...
Minua kohteli eläkeikäinen esimies erittäin vastenmielisellä tavalla ja uudet työkaverit juorusivat minusta, koska jouduin olemaan usein sairauslomalla. Syöpädiagnoosini lopulta selvittyä työterveydessä jäin hoitojen vuoksi sairauslomalle. Työsuhteeni päättyi yt-neuvotteluissa.
Olin onnekas ja löysin pitkän sairausloman jälkeen toisen työpaikan. Henkilökunta on nuorta ja erittäin mukavaa. Esimies yrittää olla kiva, mutta hänen luonteensa estää tilanteen. Kivat työkaverit saavat - melkein - unohtamaan surkean palkan.
Ei kaikkialla kiusata, koska useimmat työkaverit ovat reiluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh....
Miksi ihminen joutuu kiusatuksi? Kannattaa kysyäniiltä kiusaajiltani tuo kysymys.Minä vastaisin näin:
Koska typerät sosiaalisesti epäempaattiset osaamattomat kiusaa.Syitähän voi aina keksiä.
Fiksu ei kiusaa.Voi voi sanoiko joku silloin ala-asteella nenääsi rumaksi ja olet vieläkin katkera? Sori vaan, mutta kaikki ei auttamatta ole kiusaamista vaikka joku niin kokeekin. Kiusatut on vaan liian herkkiä, eikä osaa ottaa asioita huumorilla, eikä vastata huumorilla. Ja miksi tuntuu, että aina en samat joutuu kiustatuksi koulussa, harrastuksissa, kaveripiirissä, työelämässä, jne...
Huumorillahan ne kiusaajat nämä väärinkohtelunsa aina oikeuttavat. Sinäkin luulet olevasi kovin fiksu, mutta et sitä ole.
Tsemppiä nyt kuitenkin valitsemallasi tiellä!
Oisko kenelläkään ideoita?