Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uusi työpaikalla, pikaruokaravintolaketjussa. Mokaan koko ajan.

Vierailija
15.07.2019 |

Oon ollut viikon, eri vuoroissa että tiedän mitä milloinkin tapahtuu.

Tuntuu että kaikilla vastaavilla on erilaiset säännöt mitä noudattavat, ja kun teen edellisen vastaavan säännöillä, mulle heti valitetaan tai huudetaan. Meinasin alkaa itkemään edellisessä vuorossa koska oli niin rankkaa, yritin tosi paljon mutta silti valitettiin.
Enkä uskalla sanoa vielä mitään, koska en tunne ketään, enkä halua hyppiä varpaille.

Ahdistaa aina vapaapäivinä ja pelottaa mennä töihin, että mitähän tällä kertaa teen väärin. Opin aina virheistäni ja haluan luottaa siihen etten enää tekisi lisää mokia mutta en tiedä enää mihin uskoa.

En oo mikään nuori mutta tää on eka työpaikka, oon ollut pitkään työtön.

Tuntuu että kaikki vihaa mua ja mä vaan sählään eikä musta ole mitään hyötyä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Kyllä se siitä helpottaa, vaikka alkuun on varmasti todella rankkaa. Voisiko ehkä esimieheltä kysyä, saisiko yleispätevät ohjeistukset kaikille niin ei syntyisi ongelmia? Onhan tuo nyt hankalaa jos kaikki vaativat omiaan!

Hyvin se vielä menee, koita jaksaa! <3

Vierailija
2/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa työelämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa se suusi!

Vierailija
4/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa työelämään!

Vai pitäisikö toivottaa tervetulleeksi aikuisuuteen, jossa äiti ei ole pitämässä kädestä kiinni vaan itse pitää ottaa sitä todellista vastuuta esim. puhumalla?

Vierailija
5/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ne vihaa sua!

Jaxuhaleja<3

Vierailija
6/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lässyn lässyn.

Vierailija
7/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Kyllä se siitä helpottaa, vaikka alkuun on varmasti todella rankkaa. Voisiko ehkä esimieheltä kysyä, saisiko yleispätevät ohjeistukset kaikille niin ei syntyisi ongelmia? Onhan tuo nyt hankalaa jos kaikki vaativat omiaan!

Hyvin se vielä menee, koita jaksaa! <3

Ehkä se on ongelma on tässä. Koko ajan pitäisi olla tsempaamassa ja kehumassa. Heti kun joku on ohjeistamassa se on valittamista, vihaamista ja huutamista. 

Kai sinulla joku vastuuohjaaja on jonka kanssa ottaa ongelma esille? Sillä ei ne ainakaan ratkea nettiin kirjoittamalla.

Vierailija
8/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin fiilaan sua, tsemppiä! Itse olen kylläkin vain kesätöissä ja eri alalla, mutta muuten samanlaiset fiilikset. Toisen tapa on toisen mielestä väärin, vaikka lopputulos olisikin sama – puhumattakaan siitä, että tekisit jonkun asian omalla tyylilläsi! Virheitä ei saa tehdä, mutta kysyäkään ei saa. Jos yritän kirjoittaa tehtävistä muistiinpanoja, niin nauretaan: kyllähän sitä nyt 100 asiaa uudessa työpaikassa pitäisi muistaa heti ilman muistilappuja. Vapaapäivinä on vaikea nauttia kesästä, kun seuraava työvuoro jo ahdistaa...

Vierailija
9/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun hakea sairaseläkkeelle?

Vierailija
10/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokaat täytyy aina painaa syvälle aivojen syövereiihin. Itsekin mokasin 3 kertaa. Muistaan jokaiseen mokan viiimeistä käden piiirtoa myöden. Yhdesssä mokassa esim esimies sanoi "vähän potkii" olin paiistinpannun äärellä ja kävin vähään hitaalla. Asiakkaita oöi raflasssa 150-300.

Vierailija
11/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin fiilaan sua, tsemppiä! Itse olen kylläkin vain kesätöissä ja eri alalla, mutta muuten samanlaiset fiilikset. Toisen tapa on toisen mielestä väärin, vaikka lopputulos olisikin sama – puhumattakaan siitä, että tekisit jonkun asian omalla tyylilläsi! Virheitä ei saa tehdä, mutta kysyäkään ei saa. Jos yritän kirjoittaa tehtävistä muistiinpanoja, niin nauretaan: kyllähän sitä nyt 100 asiaa uudessa työpaikassa pitäisi muistaa heti ilman muistilappuja. Vapaapäivinä on vaikea nauttia kesästä, kun seuraava työvuoro jo ahdistaa...

ihquu<3

Vierailija
12/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität parhaasi, mietit että tuo on vain tapa tienata. Muuten elät omaa elämääsi ja unohdat nuo työt vapaalla!

Ei työkavereita tarvitse saada varsinkaan kun pikaruokapaikoissa vaihtuvuus on suurta. Teet vaan työsi ja jos pomo ei tykkää hän kyllä kertoo.

Vierailija
13/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokia sattuu kaikille. Itsellekin on hyvin tuttua tuo, että jokaisen vastaavan kanssa pitää toimia eri tavalla, mikä kylläkin on tympeää. Ja vielä se, että jos sanon vaikka: "Jaana on kyllä ohjeistanut näin", niin sen hetkinen vastaava saattaa vaan vastata, että hänen vuorollaan tehdäänkin niin kuin hän tekee. Sitä pitää vaan muistaa, miten toimitaan kenenkin kanssa, kunhan yleisiä sääntöjä noudatetaan.

Vierailija
14/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä. Pää tottuu työttömyyteen ja siksi pitkän tauon jälkeen käy pari viikkoa tosi hitaalla. Olen asiantuntijatyössä ja loman jälkeen töissä särkee päätä 2 viikkoa, sitä vaan tottuu olemaan ajattelematta/tekemättä. Mutta sen karun aloituksen jälkeen asiat helpottuvat ja hommat alkaa sujua.

Vierailija
15/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kamalia kommentteja suurinosa. Ihmekkös tuo, että työpaikoilla kiusataan, kun anonyymikeskustelufoorumillekkin kirjoittaminen saa noin epäempaattisia kommentteja aikaiseksi.

Hei haloo, tyyppi on ollut viikon kiireisessä työympäristössä, jossa pitää oppia miljoona asiaa lyhyessä ajassa. Ihmekkös jos polla ei kestä. Tekemättömyys ja työssä olo on niin erilaisia tilanteita, että aivoilla kestää pitkään tottua.

Unohda työt heti kun astut töistä pihalle!!!! Älä pilaa vapaatasi murehtimalla, et voi vielä osata kaikkea.

Tekevä mokaa ja tekemätön ei.

Vierailija
16/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on yleistä ns "paskaduuneissa" että kaikilla on oma tapa tehdä kaikki. Teet sillä tavalla mikä tuntuu järkevimmältä ja sanot tiukasti että x käski tehdä näin, huuda sille tai vastaavasti että näin tää sujuu hyvin, niin mitä väliä.

Yrität vaan olla mahdollisimman tarkka ja nopea niin kaikki menee hyvin

Vierailija
17/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kamalia kommentteja suurinosa. Ihmekkös tuo, että työpaikoilla kiusataan, kun anonyymikeskustelufoorumillekkin kirjoittaminen saa noin epäempaattisia kommentteja aikaiseksi.

Hei haloo, tyyppi on ollut viikon kiireisessä työympäristössä, jossa pitää oppia miljoona asiaa lyhyessä ajassa. Ihmekkös jos polla ei kestä. Tekemättömyys ja työssä olo on niin erilaisia tilanteita, että aivoilla kestää pitkään tottua.

Unohda työt heti kun astut töistä pihalle!!!! Älä pilaa vapaatasi murehtimalla, et voi vielä osata kaikkea.

Tekevä mokaa ja tekemätön ei.

Niin hei haloo ap olet ollut vasta viikon viikon kiireisessä työympäristössä, jossa muut on joutunut kiireen lisäksi lapsenvahdiksi ei ne ehdi koko ajan miettimään sanomisiaan ja tekemisiään vaan tekevät töitään parhaansa mukaan.

Vierailija
18/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on yleistä ns "paskaduuneissa" että kaikilla on oma tapa tehdä kaikki. Teet sillä tavalla mikä tuntuu järkevimmältä ja sanot tiukasti että x käski tehdä näin, huuda sille tai vastaavasti että näin tää sujuu hyvin, niin mitä väliä.

Yrität vaan olla mahdollisimman tarkka ja nopea niin kaikki menee hyvin

"jos joku huutaa" eikä "huuda sille" mikähän aivopieru tossa kävi??

Vierailija
19/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sut perehdytetty kunnolla?

Vierailija
20/36 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota henkilökohtaisesti.