Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V***u mitä pelleilyä

Vierailija
15.07.2019 |

Hain SOL:n jotain p**katyötä opiskelijana ja sain melkein heti kieltävän vastauksen. Aikaa meni max. 2 vrk, ei välttämättä ihan sitäkään. Tiesin heti, että noin nopeassa päätöksessä on jotain mätää ja päätin kysyä syytä ihan suoraan.

Ensin tuli liibalaabaa puuttuvasta kortista x (jonka voi about joka ikisessä työpaikassa suorittaa vähän ennen työn alkamista, mikäli se puuttuu), välimatka (minulla on auto ja se tuli ilmi hakemuksesta), että mikä v***u joku rekrytoija on päättämään, mikä on MINULLE sopiva työmatka.

Viimeiseksi lässytti, että menneisyydessä on joku sovittu haastattelu, johon en ole saapunut (nyt muistan mikä se oli, ilmoitin siitä etukäteen eikä kukaan joutunut odottamaan minua turhaan.) "Toki en tiedä mikä syy tässä on sitten ollut, mutta ymmärrät varmaan ettei se herätä luottamusta."

:DDDD Eli rekrytoija ei uskalla sopia kanssani haastatteluaikaa, koska pelkää niinkin radikaalia asiaa kuin että haastateltava peruu. Sitä jos mitä kannattaa pelätä, todellakin. Siinä on valtava riski :'D

No, tiedänpähän että SOL:lle en hae enää ikinä. V**** mitä ylimielistä porukkaa. Varmaan kytännyt someni läpi ja kateudenpuuskassaan päättänyt vähän näpäyttää hyväosaista :-D

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih

Vierailija
2/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsikö sinulla monta v***ua puhelun aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet

Vierailija
4/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että tähän tulee taas palstan perus vakioilkeilyt, mutta kyllä minä sen sanon että se ei ole yhdenkään haastattelijan asia, jos haastateltava joutuu perumaan. Syitä voi olla monia, sellaisiakin joista ei viitsi kailottaa ympäriinsä. Tai sitten tajuaa, että työ ei olekaan itselle sopiva, eikä viitsi mennä turhaan paikan päälle kun tietää, ettei pystyisi työtä tekemään. Syy voi olla mitä tahansa, myös opintoihin liittyvä. On vain äärimmäisen ylimielistä näpäyttää menneiden takia. Kyllä nuo rekrytoijat saisivat hieman nöyrtyä ja lopettaa leikkimästä kuninkaita.

Ap

Vierailija
5/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä säästin kirosanat tänne. Eli saldo oli nolla.

Ap

Vierailija
6/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookoo...

Vierailija
7/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt suoraan sanottuna oikein kuulosta miltään unelmatyöntekijältä.

Vierailija
8/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et ole koskaan ollut vihainen?

Vierailija
9/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tähän tulee taas palstan perus vakioilkeilyt, mutta kyllä minä sen sanon että se ei ole yhdenkään haastattelijan asia, jos haastateltava joutuu perumaan. Syitä voi olla monia, sellaisiakin joista ei viitsi kailottaa ympäriinsä. Tai sitten tajuaa, että työ ei olekaan itselle sopiva, eikä viitsi mennä turhaan paikan päälle kun tietää, ettei pystyisi työtä tekemään. Syy voi olla mitä tahansa, myös opintoihin liittyvä. On vain äärimmäisen ylimielistä näpäyttää menneiden takia. Kyllä nuo rekrytoijat saisivat hieman nöyrtyä ja lopettaa leikkimästä kuninkaita.

Ap

ok

Vierailija
10/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän sinä sen mahdat päätellä? Minulta puuttuu tarvittava kortti x, olen siitä tietoinen. Tämän kortin voi about joka ikisessä työssä suorittaa hieman ennen työn alkua.

Rekrytoija ei päätä minun puolestani matkaa, jonka voin ajaa autollani. Toki en minkään matalapalkkaisen p**katyön takia lähde älyttömän kauas ajelemaan, mutta edelleen, se on minun päätökseni, ei jonkun rekrytoijan.

Ja kaiken huipuksi se, että en ole mennyt jonkun kollegansa haastatteluun, ja olen siitä ilmoittanut rehdisti, niin siitäkin pitää vielä päästä sanomaan. On tuo aivan naurettavaa.

Vierailija
11/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sen minkä taakseen jättää, sen edestää löytää. 

Vierailija
12/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vääristynyt kuva nykyajan työmarkkinoista. Hakijoita varmasti riittää haitoiksikin asti, joten työnantajalla on varaa valita. Tuskin sun hakemusta oli edes luettu ennen ei kiinnosta -viestiä. Joku automaattinen järjestelmä oli heittänyt hakemuksen roskapinoon.

Vierailija
13/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän sinä sen mahdat päätellä? Minulta puuttuu tarvittava kortti x, olen siitä tietoinen. Tämän kortin voi about joka ikisessä työssä suorittaa hieman ennen työn alkua.

Rekrytoija ei päätä minun puolestani matkaa, jonka voin ajaa autollani. Toki en minkään matalapalkkaisen p**katyön takia lähde älyttömän kauas ajelemaan, mutta edelleen, se on minun päätökseni, ei jonkun rekrytoijan.

Ja kaiken huipuksi se, että en ole mennyt jonkun kollegansa haastatteluun, ja olen siitä ilmoittanut rehdisti, niin siitäkin pitää vielä päästä sanomaan. On tuo aivan naurettavaa.

Tuon kortin voi suorittaa ilmaiseksi?

Vierailija
14/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on asenneongelma. Kuka sinut haluaisi palkata?

Vierailija
15/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetun ymmärtämisen vaikeutta ilmoilla. Kysyin ihan ihmiseltä, en robotilta, että miksi tuli niin nopea hylkäys. En muista milloin viimeksi olisin saanut noin nopean kielteisen vastauksen. Siksi kiinnitin huomiota ja päätin kysyä ihan suoraan.

Työnantajalla on varaa valita, ei uusi juttu. Mutta se että saako hyvän työntekijän, onkin eri asia. Ei joku kollegan menettämä haastattelu tee minusta huonoa hakijaa. Silloin oli se tilanne enkä päässyt menemään. Sen pitäisi myös jäädä menneisyyteen. No, pitää vältellä ylimielisiä rekryfirmoja jatkossa.

Ap

Vierailija
16/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin pannut merkille, että minua kohdellaan yllättävän huonosti työmarkkinoilla. Olin töissä ja työssäoppimassa, olen aina oma itseni ja joko iloinen tai neutraali. Vihaista naamaa en näytä missään, mutta perusilmeeni näyttää surulliselta. Minulla on ulkonäköä, mistä luulisi olevan hyötyä, mutta päinvastoin kateellisia ihmisiä riittää. Viimeisimmässäkin työssäoppimispaikassa luulin vilpittömästi, että asiat ovat ok ja olen hyvä harjoittelija. Olivat juorunneet selkäni takana pomolle ja lensin pihalle.

Ap

Vierailija
17/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä TAI työssäoppimassa, olen aina oma itseni ja joko iloinen tai neutraali.

Piti siis kirjoittaa.

Vierailija
18/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tällä hetkellä edes työtön, vaan erään firman keikkalistoilla. En vain pidä työstä ollenkaan ja haluaisin jotain muuta. Opiskelun oheen en odota saavani luksustyötä, mutta tuo nykyinen ei vain ole yhtään sellaista jota haluan tehdä. Rehellisesti sanottuna en edes tiedä olenko listoilla enää, mutta ennen kesää olin. Myönnän että motivaation puutetta on ja paljon, koska en pidä työstä pätkääkään.

Ap

Vierailija
19/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteistä huokuu niin vahvasti keskenkasvuisuus ja ylimielisyys, ettei kannata ihmetellä muiden suhtautumista.

Vierailija
20/35 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä säästin kirosanat tänne. Eli saldo oli nolla.

Ap

Eikö sinne nyt sitten jo kannattais haistattaa pas*at!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme