Mistä voimaa jättää tyttöystävä?
Pitkä parisuhde takana ja on tuntunut jo pitkään siltä, että olen tässä parisuhteessa aivan yksin.
Kommentit (37)
Mikset kerro miltä sinusta tuntuu? Ei sun tarvitse eropäätöstä lukkoon lyödä keskustelua varten.
Nillittävällä ”miehellä” ei nainen tee mitään, joten päästä hänet piinasta ja eroa. Voimaannu ajatuksesta tulevasta syksystä, jolloin viimeistään olet yksin.
Keskustele jonkun ystävän tai sukulaisen kanssa ja sitten tyttöystävän kanssa, voit sanoa suoraan että koet itsesi yksinäiseksi suhteessa ja harkitset eroamista.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kerro miltä sinusta tuntuu? Ei sun tarvitse eropäätöstä lukkoon lyödä keskustelua varten.
Olen kyllä kertonut useasti ja keskusteltu on, mutta mikään ei koskaan muutu.
Vierailija kirjoitti:
Nillittävällä ”miehellä” ei nainen tee mitään, joten päästä hänet piinasta ja eroa. Voimaannu ajatuksesta tulevasta syksystä, jolloin viimeistään olet yksin.
Ihan houkutteleva ajatus. Yksin tässä jo periaatteessa ollaan.
Kannattaa kertoa täällä vähän enemmän suhteestanne. Niin kyllä AV porukka vaimaannuttaa sinua päätöksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ilmoitat vain, että tämä suhde ei ole sellainen, minkä haluat. Luulisi, ettei tule tyttöystävälle ihan puskista, kun olet jo puhunut asiasta ja hän ei halua muuttua. Rohkeasti vain. Turha tuhlata elämää sellaiseen, mistä ei nauti.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kertoa täällä vähän enemmän suhteestanne. Niin kyllä AV porukka vaimaannuttaa sinua päätöksen kanssa.
vaimaannuttaa = voimaannuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ilmoitat vain, että tämä suhde ei ole sellainen, minkä haluat. Luulisi, ettei tule tyttöystävälle ihan puskista, kun olet jo puhunut asiasta ja hän ei halua muuttua. Rohkeasti vain. Turha tuhlata elämää sellaiseen, mistä ei nauti.
Näinhän se pitäisi tehdä, mutta sitten tulee mieleen kaikki hyvät yhdessä vietetyt hetket. Mielessä alkaa pyöriä, että jos tuo toinen "herääkin" jossakin vaiheessa. Ikävä kyllä niin ei taida enää käydä.
Ehkä aika ei ole vielä oikea? Älä märehdi eroajatuksia ja toisen mahdollista muuttumista koko ajan, vaan ota päivä kerrallaan ja ole itse parempi suhteen toinen osapuoli. Jos nyt sinulla ei ole voimaa vielä, niin se kertoo siitä, että et ole valmis. Kun olet eroon täydellisen valmis, niin et emmi enää ollenkaan, vaan haluat koko jutun pois päiväjärjestyksestä nopeasti.
Näin minullakin oli joskus, eli annoin aikaa ja mahdollisuuden. Olin itse aktiivinen ja en ryöminyt itsesäälissä, vaan järjestin meille erilaisia mukavia tilanteita, joissa suhde olisi voinut saada tarvitsemansa sysäyksen. Sitä ei kuitenkaan tullut ja yhtenä päivänä vain päätin, että se on tässä nyt. Se myös oli ja kun sain asiani kerrottua, lähdin paikalta ja melkein kiljuin riemusta. Olin todella helpottunut ja onnellinen päätöksestäni ja se ei kaduttanut ollenkaan.
Annat sille kerran vielä ja sanot heippa. Ei se sen kummempaa ole.
Kerää kamasi ja häivy, kun tyttökaveri on poissa, viimeistään silloin ainakin luulisi heräävän.
Voit jättää lapun pöydälle, että lähdit, koska et jaksanut enää olla yhdessä ja että olette puhuneet asiasta, mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta.
Pyydä häntä ottamaan yhteyttä korkeintaan 2-3 kk kuluttua, niin olette molemmat jo käsitelleet asiaa jo aika hyvin itseksenne ja tiedätte mitä tahdotte.
Uusi tyttöystävä voisi lohduttaa ja tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se pitäisi tehdä, mutta sitten tulee mieleen kaikki hyvät yhdessä vietetyt hetket. Mielessä alkaa pyöriä, että jos tuo toinen "herääkin" jossakin vaiheessa. Ikävä kyllä niin ei taida enää käydä.
No jos herää niin herää sen eroilmoituksen jälkeen eli varustaudu siihen etukäteen että haluatko vielä antaa mahdollisuuden vai et.
Ehkä tyttöystäväsi on välttelevästi kiintynyt tai vaan ei jaksa panostaa.
Suosittelen myös eroamista, jos asioista on jo juteltu, eikä mikään ole muuttunut.
Suomalaisissa on se vika, että olemme täällä tottuneet olemaan väjästi ja yksin, joten emme kaipaa niin intensiivistä suhdetta kuin esim. eteläeuroopplaiset. Tyttäreni avomies on portugalilainen ja huomasin heti eron suomalaisiin. Mies on niin kaikessa läsnä, ihan pikkuaioissakin. Keskustelua riittää ja riittää. Minua ihan ärsyttäisi sellainen, mutta onneksi olemme kaikki erilaisia. Monet nuoret naiset kaipaavat sitä arkipäivän läsnsäoloa ja yhdessä (kotitöidenkin) tekemistä. Mikä siinä on suomalaisille niin vaikeaa? Ei edes puhuta asioista, vaan kysellään av-palstoilla vieraiden mielipidettä :D
Eroa, koska se tulee joskus kuitenkin tapahtumaan.
Olkoon voima kanssasi.