Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Buffetit kielletään!

Vierailija
15.07.2019 |

Emeritusprofessori tyrmistyi nähdessään ihmisten käytöksen hotellin aamiais­buffetissa:
LÄÄKÄRI Olavi Ylikorkala kehotti Helsingin Sanomien mielipide­kirjoituksessa lopettamaan laivojen ja hotellien mässäilybuffetit, koska ne lihottavat kansalaisia.

Nyt äkkiä hotelliaamiaiselle, kohta laki sanoo että saat vain sämpylän ja kahvin! Kyllä joku muu tietää paremmin, mitä haluat syödä.

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko, että joku laivabuffa kerran pari vuodessa selittää kenenkään ylipainoa. Lounasbuffa voi selittää, jos joku oikeasti vetää arkenakin siellä överit, mutta veikkaan että aika harva oikeasti näin tekee. Itselläkin on ylensyöntitaipumusta, enkä kyllä mitenkään kykene ahmimaan kesken työpäivää ja jatkamaan skarppina töitä. Lounasaikaan on ihan pakko pysyä kohtuudessa. Överit sitten illalla tai viikonloppuna kotona.

Vierailija
162/172 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tän proffan jutun voi lukea? En löytänyt maanantain Hesarista?

Ihan google-haulla "ylikorkala buffet" löytyy helposti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006173899.html

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaa tulisi kannustaa normipainoon ihan kaikilla mahdollisilla keinoilla. Etuja hoikille ja raippaa lylleröpylleröille. Piste.

Mutta kun se johtaa vain siihen, että lylleröpylleröt linnoittautuvat kotiinsa syömään suruunsa ja häpeäänsä ja lihovat entisestään.

Jos et itse ole lylleröpyllerö niin mistä voit tietää, millaiset konstit asiaan oikeasti auttaisivat?

Eipä mua kiinnosta lylleröpylleröiden mielenterveys eikä suru eikä häpeä. Kunhan itse saan käydä buffetissa ja herkutella kohtuudella ilman, että elämys häiriintyy lylleröpossujen mässytyksestä ja possuilusta. Lylleröille vois olla omat kabinetit missä voisivat tunkea pesuvadeista ruokaa naamaansa.

Vierailija
164/172 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset haluavat paljon ja laadutonta kerralla? Se on oleellinen asia suomalaista kulttuuria? Siksi Suomessa on jättibuffetit aamiaisellakin? Ulkomailla hotelleissa ei tosiaan ole kuin hyvin simppelit buffetit, ainakin niissä, missä itse olen aamiaisia syönyt. Ne riittivät kyllä makuuni; kananmuna, leikkele, juusto, paahtoleipä, kahvi, tee, vesi, tuoremehu, kurkku ja tomaatti. Suomessa ollaan vaan niin tyylittömiä? Suomessa ei tunneta kohtuuta?

Vierailija
165/172 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi buffet-ateria vuodessa tekee kansasta ylipainosta? 

Missä sanottiin että yksi?

Harvemmin ihmiset päivittäin hotelli- tai laivabuffeteissa mättävät.

Anteeksi nyt, mutta moni työpaikkaravintola on buffet. Ymmärrän kyllä, että te ojankaivajakavereidesi kanssa syötte makkaravoileipiä lounaaksi.

Vierailija
166/172 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tämäkin kieltää, kyllä aikuisen pitää itse tietää paljonko syö ja minkälaista ruokaa kokoaa lautaselleen. Kyllä buffetissa on ihan terveelliset vaihtoehdot kaikille, ainankin upeissa laivojen valikoimissa.

Vierailija
167/172 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tämäkin kieltää, kyllä aikuisen pitää itse tietää paljonko syö ja minkälaista ruokaa kokoaa lautaselleen. Kyllä buffetissa on ihan terveelliset vaihtoehdot kaikille, ainankin upeissa laivojen valikoimissa.

Mutta eikö koko pointti nyt ole, että he EIVÄT tiedä? Eihän sitä muuten tarvitsisi kieltää..

Vierailija
168/172 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten koulujen buffetti / noutopöytä / linjasto tai miksi ikinä sitten kutsuttekaan sitä ruokalan tiskiä! Miksi yhteiskunta haluaa lihottaa lapset ja tehdä niistä läskejä?

Siksi ne ruuat on tehty niin paskoiksi ettei niitä söisi edes afrikan nälkää näkevä lapsi. Lihapulla tai kalapuikko päivänä sitten keittäjä on vahtimassa ettei määrät ylity.

Vierailija
169/172 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä professori vastaisi tämn ketjun kommentteihin. Tuhahtelisi ylimielisesti ehkä?

Vierailija
170/172 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä professori vastaisi tämn ketjun kommentteihin. Tuhahtelisi ylimielisesti ehkä?

Tietysti. Itsensä ylentäminen muita alentamalla kuuluu toimenkuvaan.

Vierailija
171/172 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on järjestettävä kansan äänestys.

Vierailija
172/172 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä idiootit yläpeukuttaa tuollaisia avauksia, joissa esitetään selvästi valheellinen väite!?