Syötkö ikinä iltakuuden jälkeen?
Lopetin iltakuuden jälkeen syömisen (aiemmin rahkaa n. iltaysiltä) kun luin sen "laihduttavasta vaikutuksesta". Kalorivajeesta siinäkin on kyse mutta tuo on aikas helppo tapa vähentää - 6 kiloa on lähtenyt kuin itsestään 3kk aikana. Plus että nukun paremmin! Ei varmana tee tiukkaa kellekkään.
Kommentit (48)
En koskaan. Ei maistu. Mutta sitäkin enemmän iltayhdeksän jälkeen, ihan sikana kaikkea.
En anna kellon määrätä elämääni. Syön silloin kun tarvitsee syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tässä mutustan suklaahippukeksejä ja juustonaksuja, mitat 165cm/50kg. Oon pudottanut 15kg viime kesästä ja vielä pari kiloa pitäis saada pois. Ei se syökö klo 18 jälkeen vaan se mitä syö silloin kun syö ja herkutkin ovat ok silloin tällöin :)
Miten olet onnistunut laihtumaan normaalipainon sisällä?
Siirryin 16:18 pätkäpaastoon ja jätin aamupalan ja muut mulle turhat mussutukset pois. Mulle toimii parhaiten sellainen että syön kaksi kertaa päivässä ja joskus herkkuja lisäksi. Ekat 3-4pv teki lievästi tuskaa mut sen jälkeen on ollu tosi hyvä olo ja energiaakin on paljon enemmän mitä entisellä ruokaa 5krt päivässä tyylillä.
Nykyään pätkäpaastolla mulle tulee nälkä ekaa kertaa vasta joskus klo 13-15 ja toisen kerran syön joskus 19-21. Kalorivaje on vaihdellut mutta suunnilleen noin ~ -500kcal/pv miinuskaloreihin olen tähdännyt eli päivästä riippuen se on tehnyt yhteensä 1000-1500kcal/pv ruuasta saatuja kaloreita koska älyrannekkeen mukaan mun kulutus on ollut kaikenkaikkiaan noin 1500-2000kcal/pv. 16:8 on sopinut mulle niin hyvin että ajattelin jatkaa sitä senkin jälkeen kun saavutan mun tavoitepainon.
Viljat olen laittanut minimiin, ruokakermat vaihtanut tomaattipohjaisiin kastikkeisiin ja kaikkea sellaista pientä. Jos leipää syön, niin en syö sitä juustolla vaan kurkulla ym koska monella pienelläkin muutoksella on yllättävän iso merkitys :) Mitään ruokia en ole kieltänyt itseltäni kun mun mielestä se ei ole tervettä ja kaikkea voin syödä jos haluan, mutta pyrin suosimaan terveellisempiä vaihtoehtoja mitään poissulkematta.
Liikuntaa en ole lisännyt koska olen laiska sohvaperuna ja viihdyn mielummin netflixin parissa mitä lenkillä eli ihan ruokavaliomuutoksella olen pudottanut 15kg.
Nro 18
Joka päivä.
Yritän syödä 5 kertaa päivässä, kolmen tunnin välein. Viimisen kerran arkena syön 9maissa.
Viikonloppusin syös millon huvittaa, vaikka yöllä.
Syön, jos on nälkä. Ja viime viikolla nousin jopa yhtenä yönä klo 02 syömään leivän kun oli nälkä. Siitä huolimatta en ole päässyt vielä lihomaan. Pituutta on 160 cm ja painoa 47 kg.
Mä syön silloin kun on nälkä en seuraile kelloa
Mä kokeilin kun luin jostain ihmisten positiivisia kokemuksia miten nukkuu paremmin ja paino putoaa kun ei syö enää iltaisin, mutta mulle ei tapahtunut noista kumpaakaan. Kaiken järjen mukaanhan painon pitäisi pudota kun saa ruoasta entistä vähemmän kaloreita, mutta ei ainakaan mun tapauksessa. Nykyään syön taas pienen iltapalan, yleensä juustosämpylän tms, vielä kahdeksan maissa. Paino edelleen sama kuin ennen kokeilua ja myös sen aikana.