Syötkö ikinä iltakuuden jälkeen?
Lopetin iltakuuden jälkeen syömisen (aiemmin rahkaa n. iltaysiltä) kun luin sen "laihduttavasta vaikutuksesta". Kalorivajeesta siinäkin on kyse mutta tuo on aikas helppo tapa vähentää - 6 kiloa on lähtenyt kuin itsestään 3kk aikana. Plus että nukun paremmin! Ei varmana tee tiukkaa kellekkään.
Kommentit (48)
Aina. Aamulla ja päivällä syön vain kevyesti, raskain ruoka illalla. Aamulla kahvi, päivällä esim salaattilounas, välipala leipää tms ja illalla ns.lämmin ruoka. Painan 50kg. Toimivin ateriarytmi mulla, jos jostain syystä teen päinvastoin (kuten viralliset ohjeet käskee) lakkaa vatsa toimimasta ja kilot alkaa kertyä. Kokeiltu on, monta kertaa.
Totta kai. Usein syön kunnon aterian vasta kymmenen maissa illalla ja iltapalan saatan syödä vasta neljän jälkeen yöllä. Koskaan ei ole ollut paino-ongelmia. Tosin minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että laihtuisin 2 kiloa.
Juuri söin päivän pääaterian, paistettuja munia juustolla, paistettua sipulia ja kesäkurpitsaa. Joskus kolmen maissa taisin syödä tonnikalasalaatin.
Itselle sopii iltasyöminen. Ylipainoa ei ole ollutkaan, mutta nyt on painoakin lähtenyt 2-3 kiloa kun jätin pari viikkoa sitten vehnän ja sokerin pois.
Aamulla/päivällä on yleensä nälkä vain todella väsyneenä tai kun on tehnyt pitkän lenkin heti aamusta.
Meillä syödään päivällinen 20:30, tosin näin lomalla lipsuu ja eilenkin syötiin vasta 22:00.
En ole useinkaan arkisin edes kotona ennen kuutta.
Vierailija kirjoitti:
Just tässä mutustan suklaahippukeksejä ja juustonaksuja, mitat 165cm/50kg. Oon pudottanut 15kg viime kesästä ja vielä pari kiloa pitäis saada pois. Ei se syökö klo 18 jälkeen vaan se mitä syö silloin kun syö ja herkutkin ovat ok silloin tällöin :)
Miten olet onnistunut laihtumaan normaalipainon sisällä?
En ole kuuteen vuoteen syönyt iltakuuden jälkeen. Ensimmäisten kolmen vuoden aikana lähti 55kg, sen jälkeen olen pysynyt normaalipainossa.
Syön kaksi ateriaa päivässä, iltapäivällä kahden maissa kasviksia ja proteiinia sisältävän päivän pääaterian ja illalla seitsemän maissa enemmän hitaita hiilihydraatteja sisältävän aterian. Tämä rytmi sopii mulle ja auttaa pysymään päivärytmissä, oon energisimmilläni päivällä ja illalla hitaat hiilarit väsyttävät yöunille. Eli syön iltaisin kuuden jälkeen, ja se sopii mulle. Mies taas syö ilta-ateriansa tultuaan töistä viiden jälkeen ja jotain "iltapalaa" jossain vaiheessa ennen nukkumaan käymistä, se toimii hänelle.
Syön iltapalaa noin 21. Vastaavasti taas aamupala noin 11 tai arkena töissä lounas.
Tottakai syön! Pääsen töistä 18.30-20.00 välisenä aikana ja olen edellisen kerran syönyt n. klo 14 päiväkahvit. Kyllä illallinen on ihan paikallaan, iltapalaa en sitten enää syö.
En syö. Klo 16 pari voileipää. Lounaan olen kyllä syönyt ja juonut päiväkahvin.
Syön päivällisen n. klo 19-20, sen jälkeen en mitään. Aamupalan syön yleensä vähän ennen kahdeksaa ja lounaan klo 12, päiväkahvin juon klo 16 ja jos on nälkä silloin, niin syön kahvin kanssa jotain pientä. Näin olen syönyt varmaan jo 20 v, olen 50 v, ei ylipainoa.
Totta kai syö. Keho tekee töitä yölläkin, joten kunnon proteiinipitoinen illallinen pitää lihakset kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai syö. Keho tekee töitä yölläkin, joten kunnon proteiinipitoinen illallinen pitää lihakset kunnossa.
Pysyy ne ilmankin.
Täällä Espanjassa ei kukaan syö illallista ennen klo 21-22.
Kyllä syön. En tosin nälkään vaan ihan huvin ja nautinnon vuoksi samalla, kun katson telkkaria. Ihan hoikka olen, niin ei huvita muuttaa tapoja.
Joka päivä. Harvemmin syön mitään ennen iltaa, ei maistu.
Mulla kanssa syöminen tuo unen. Niinpä en aamulla tai päivällä juuri syökään, kun täytyy pysytellä hereillä. Illalla sitten päinvastoin.