Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Fazerin Sininen muuttunut jotenkin? Ostin levyn pitkästä aikaa ja en tunnista tätä enää samanlaiseksi kuin ennen. Reseptiä salaa muutettu?

Vierailija
14.07.2019 |

Jotenkin makeampaa, öljyisempää. Olen rakastanut fazerin sinistä pienestä pitäen. Tämän levyn ensimmäisten rivien jälkeen on vähän fiilis, että miksi tätä edes ylistetään?

Olen kuitenkin huomannut että käärepapereissa olevat fazerin siniset ovat vielä vanhan hyvän makuisia, ehkä levyihin on tehty joku muutos?

Oletteko huomanneet samaa vai ostinko vain huonon levyn?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin todeta, että Fazerin Sininen on jälleen hyvää.

Minun kokemukseni mukaan, yli 10 vuoden tauon jälkeen! Söin viimeksi hyvää Fazerin sinistä vuonna 2009, sen jälkeen olen vuosittain kokeillut tuuriani mutta heittänyt aina levyn pois, koska suklaa ei ole ollut oikeanlaista. 

Olen ostanut kolmena eri päivänä valmistettua Fazerin Sinistä, ja kaikki on ollut hyvää. Tällä hetkellä syön Fazerin Sinistä, joka on valmistettu 1.11.2021 ja se on nopeasti suussa sulavaa, kuten pitääkin. Juuri sopivan makeaakin, maku kohdallaan... Suosittelen!

Vierailija
82/90 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin korvannutFazerin Sinisen Fazerin Punaisella, ja Ruskealla, mutta Sininen on eniten makuuni silloin, kun se on parhaimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko resepti julkinen?

Jos ei ole, miten sen muuttamien olisi julkista tietoa?

Vierailija
84/90 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on lisätty woke-lepakon guanoa. bon appetit

Vierailija
85/90 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herne meni täällä nenään kun Valion klassikkojäätelön eli vaniljajäätelön makua oli muutettu.

Ei voi vaan ymmärtää, että klassikkotuotetteiden resepteihin kajotaan.

"Veikeä vanilja" on ylimakeaa ja lienee myös tehty johonkin ihmemaitoon tai johonkin.

Ihan ok että tulee uusia makuja mutta pitäkää klassikot sellaisina kuin ovat.

Ei Coca Colakaan muuta reseptiään vaikka nuoret ja lapset pitäisivät jostain nykyään. Suomessa ainakin mennään täysin alle 18-vee tuotemaistajien panelien maun mukaan.

Kyllä Coca-Colan resepti on erilainen eri maissa. Esimerkiksi Suomessa maku on paljon miedompi kuin Italiassa.

Vierailija
86/90 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin itsekin viime vuonna pitkästä aikaa, eikä tosiaan ole enää niin hyviä kuin joskus 15 vuotta sitten, kun viimeksi niitä ostin. Mitä ihmeen järkeä on pilata ikoninen klassikkotuote?

Vierailija
87/90 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Helsingin lentokentältä levyn vientiin tarkoitettua Fazerin Sinistä. Se oli suussasulavaa. Brittiystäväni mielestä se oli parasta suklaata, mitä oli syönyt. 👌

Tehdäänkö se eri reseptillä kuin kotimaiseen kulutukseen tarkoitettu?

Ei liity suklaaseen, mutta jossakin oli juttu olisiko ollut Fanta-appelsiinilimukasta. Useassa muussa maassa limuun käytetään huomattavasti enemmän mehua kuin Suomessa, ja valmistajan selitys luonnollisesti oli tyyliin "resepti on muokattu suomalaiseen makuun".

Ja tottahan se tietysti on, suomalainen maku on... no, mautonta. Jos ruoassa on muuta maustetta kuin suolaa ja mustapippuria, alkaa valitus oudosta mausta. Jos leivos on makea, valitetaan äitelyydestä ja ylimakeudesta. Jos jäätelö on täyteläistä ja siinä on enemmän kuin promille makuainetta, irvistellään kun se ei maistukaan perinteiselle pahville. Hajuton, mauton, väritön, sitä meille tarjotaan ja sitä suurin osa haluaa.

Fanta on pilattu muutenkin tekemällä siitä sokeriton.

Mikä hitto on tuo suomalainen maku, jota en tunnista? Ei liity elintarvikkeisiin, mutta olen usein haikaillut niitä ihania tuhkaisia hiussävyjä, joita monien markettivärienkin kokoelmassa on ulkomailla. Miksei täällä? Suomalaiset kuitenkin vihaavat yli kaiken mm. "kusenkeltaista" hiuksissaja suosivat viileitä sävyjä. 🤔

Vierailija
88/90 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri Fazun sinisen patukan. Ei se maistu enää samalta kuin aikoinaan. Ei ole yhtä hyvää! 😕

Vierailija
89/90 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vähään aikaan ostanut fazerin sinistä. Paljonko levy nykyään maksaa? 10 euroa?

Vierailija
90/90 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaan ystävänä olen nykyisin maistavinani Fazerin Sinisessä aavistuksen hunajaa ja erään kerran Fazerin maitosuklaasta jäi hasselpähkinäinen jälkimaku. Ehkä makuaistini on vain sekaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan