Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein syöt lihaa/kalaa?

Vierailija
14.07.2019 |

Itse syön viikonloppuisin mutta arkena vegelinjalla. Kokonaan en lihasta luovu, nytkin oli niin makoisat pihvit että odotan jo seuraavia hah.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt siirtynyt siihen, että viikossa syödään 3x kasvisruokaa (vegaani tai lakto-ovo), 2x kalaa ja 2x lihaa. Lihaa tosin tulee päivittäin kulutettua iltapalalla voileivän päällä.

Vierailija
22/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa syön ehkä noin neljä kertaa vuodessa ja kalaa en syö koskaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalaa kerran tai pari viikossa, lihaa harvemmin. Mutta "kunnon pihviä" en syö, en ole itse asiassa edes koskaan maistanut. Mua närästää liha aika paljon, joten syön vain pienen määrän kerralla.

Voitteko kertoa, mikä tässä vastauksessani kiukuttaa?

Et osaa valmistaa lihaa oikein. Liian kypsä liha närästää ja aiheuttaa vatsavaivoja.

Hyvä huomio! En olekaan koskaan syönyt kenenkään muun valmistamaa ruokaa kuin omaani! Vai olisinko sittenkin, mitäpä luulet? Ja voisikohan mulla kuitenkin olla ihan diagnosoitu mahanportin löystymisestä johtuva refluksi?

Diagnoosia onkin hyvä käyttää tekosyynä :D

Vierailija
24/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalaa kerran tai pari viikossa, lihaa harvemmin. Mutta "kunnon pihviä" en syö, en ole itse asiassa edes koskaan maistanut. Mua närästää liha aika paljon, joten syön vain pienen määrän kerralla.

Et osaa valmistaa lihaa oikein. Liian kypsä liha närästää ja aiheuttaa vatsavaivoja.

Hyvä huomio! En olekaan koskaan syönyt kenenkään muun valmistamaa ruokaa kuin omaani! Vai olisinko sittenkin, mitäpä luulet? Ja voisikohan mulla kuitenkin olla ihan diagnosoitu mahanportin löystymisestä johtuva refluksi?

Mille se olikaan tässä tekosyynä? Ajatuksenjuoksusi seuraaminen on hieman hankalaa.

Vierailija
25/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille se olikaan tässä tekosyynä? Ajatuksenjuoksusi seuraaminen on hieman hankalaa.

Huono ravinto vaikuttaa myös aivojen toimintaan. Ehkä siksi sinun on hankala ymmärtää.

Vierailija
26/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono ravinto vaikuttaa myös aivojen toimintaan. Ehkä siksi sinun on hankala ymmärtää.

No, minkä takia sä et sitten osaa selittää, mitä tarkoitat?

Vierailija
27/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt siirtynyt siihen, että viikossa syödään 3x kasvisruokaa (vegaani tai lakto-ovo), 2x kalaa ja 2x lihaa. Lihaa tosin tulee päivittäin kulutettua iltapalalla voileivän päällä.

Mitäs "lihaa" sulla siinä leivän päällä on?

Vierailija
28/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 25 vuotta sitten söin viimeksi lihaa.

Sama. Kalaa en ole koskaan syönyt.

Vierailija
29/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain leikkelettä. Nyt kaapissa on kalkkunaa jossa 77% lihaa, yleensä ostan niitä 90% leikkeleitä. Joskus saatta olla kananmunaa, kanankoivesta räävitty tähteet tai lohen rääppeet.

Vierailija
30/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alussa päätettiin poikaystävän kanssa, että pidetään vähintään yksi lihaton päivä viikossa. Koskee siis myös kalaa. Siitä on pidetty kiinni ja usein nykyään pidetään jo parikin sellaista päivää. Jäljelle jää 5 pv/vko, joista keskimäärin 3-4 päivänä syön kalaa/kanaa/kalkkunaa pääruoaksi ja 1-2 päivänä punaista lihaa. Ja kaikkina muina paitsi lihattomina päivinä tulee käytettyä myös kalkkunaleikkelettä leivän päällä.

Vierailija
31/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain leikkelettä. Nyt kaapissa on kalkkunaa jossa 77% lihaa, yleensä ostan niitä 90% leikkeleitä. Joskus saatta olla kananmunaa, kanankoivesta räävitty tähteet tai lohen rääppeet.

Lihaahan ne ei ole.

Vierailija
32/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä 2 kertaa.

Vierailija
33/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaahan ne ei ole.

Se valmistetaan kuolleesta eläimestä. Mitä se sitten on?

Vierailija
34/50 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaahan ne ei ole.

Se valmistetaan kuolleesta eläimestä. Mitä se sitten on?

Paketissa on ainesosaluettelo, siitä näkee, mitä se on.

Vierailija
35/50 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuollainen rytmi, että arkena syön vegaanisesti ja viikonloppuna lihaa. Joskus tulee arkena syötyä lihaa ja esim. menneenä viikonloppuna maistoin vain vähän puolison grillaamaa kanaa, muuten söin kasvisruokaa.

Mulla ei ole mitään eettistä vakaumusta tässä asiassa, en oikeastaan koskaan ole juuri pitänyt lihasta ja mitä vähemmän sitä syö, sitä enemmän sen haju ja maku on tullut epämiellyttäväksi. Haluaisin kuitenkin ylläpitää vatsan kykyä pilkkoa lihaa, jotta aina kylässä pystyy syömään sitä mitä tarjotaan.

Vierailija
36/50 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin on jompaa kumpaa, ei sitä mies muuten pärjää.

Kerran töissä söin vahingossa jotain vegesontaa, kun siitä ei tarpeeksi selvästi varoitettu.

Elämä on liian lyhyt siihen että syö pahaa ruokaa.

Vierailija
37/50 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ja tulen syömään myös joka päivä

Vierailija
38/50 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kahdesti päivässä.

Vierailija
39/50 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään lihatonta päivää en edes muista. Kalaa pitäis syödä useimmin.pari kolme kertaa viikossa olis tavoite.

Vierailija
40/50 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin on jompaa kumpaa, ei sitä mies muuten pärjää.

Kerran töissä söin vahingossa jotain vegesontaa, kun siitä ei tarpeeksi selvästi varoitettu.

Elämä on liian lyhyt siihen että syö pahaa ruokaa.

Kerran oli yksissä juhlissa pelkkää vegee, aika törkeetä ja epäkohteliasta syöttää moskaa vieraille.

Pakko oli vaan kehua ja hymyillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan