Mies, joka ei puhu.
Ei aloita keskustelua, ei osaa yleensä ottaa kantaa mihinkään asiaan. Tyyliin ” en osaa sanoa, en ole miettinyt”.
Pitää tavallista keskustelua jankkaamisena ja turhanpäiväisenä höpöttelynä.
Ja Mä oon just tällainen höpöttäjä, joka haluaa syvällisiä keskusteluja ja joskus höpötellä muuten vaan. Osaan olla myös hiljaa.
Voiko tästä suhteesta koskaan tulla mitään?
Kommentit (51)
Maailmassa on puhuviakin miehiä, mutta sinä jumitat tuollaisessa, miksi? Onko hän parasta mitä voit saada?
Toi kun sanot että haluat syvällisiä keskusteluja, viestii ihan muuta... Ihmiset jotka sanovat olevansa huumorintajuisia, eivät sitä ole (oikeasti huumorityyppien ei sitä tarvitse sanoa).
Sama pätee sun "syvällisiin" keskusteluihin.
Ei voi. Eksäni kanssa samanlaista, kuin olisi kivelle puhunut. Syystäkin eksä. Suosittelen sinulle samaa ratkaisua.
Ei tule mitään. Mulla oli sama tilanne. Se vaan paisuu ja kertyy taakaksi. Vuosi vuodelta häiritsee enemmän. Kumpaakin. Toinen ei oikeasti halua kuulla ja kuunnella ja toisen pälätys ärsyttää. Toinen kaipaa keskusteluyhteyttä ja tulee torjutuksi. Kun kommunikaatio prakaa, niin parisuhteen ongelmat, myös keskustelun ongelmat, ovat hankalia ratkoa. Joten tästä syntyy lumipalloefekti. Kaikki ongelmat voi ratkaista jos kommunikaatio toimii, mutta mitään ei, jos ei.
Hänessä täytyy olla muita avuja noin aluksi. Rikas, komea, panomies?
Vierailija kirjoitti:
Toi kun sanot että haluat syvällisiä keskusteluja, viestii ihan muuta... Ihmiset jotka sanovat olevansa huumorintajuisia, eivät sitä ole (oikeasti huumorityyppien ei sitä tarvitse sanoa).
Ja sä tässä nyt määrität minkälainen mä olen? No terve😂😂
Ap
Niin no....no niin. En tiedä....tuota...en osaa sanoa tuohon mitään.
M
Kuulostaa hankalalta suhteelta, mutta ei se välttämättä miehesi vika ole: puhumaton mies voi olla toisen painajainen, toisen unelma.
Saattaa olla harvinaisen älykäs: ei ota kantaa asioihin, joita ei ole miettinyt. On (nykyään harvinaista) viisautta olla lyömättä lukkoon mielipidettä vajailla tiedoilla.
Oikeastiko hänellä ei ole mielipidettä mistään asiasta? Eli hänellä ei ole mitään erikoisalaa, ei mitään mielenkiinnon kohdetta, ei mitään harrastusta?
Onko sinussa jotain, mikä herättää miehessä halun pitää asiat omana tietonaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen omatekoinen kökkö kyökkipsykologia nyt taas osoittaa lähinnnä henkistä jälkeenjääneisyyttä.
Ihminen saattaa hyvinkin tuntea itsensä ja tarpeensa niin hyvin että pystyy tuollaisella väittämällä kuvailemaan itseään todenmukaisesti. Topicin kannalta taas kyseessä on relevantti tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sä tässä nyt määrität minkälainen mä olen? No terve😂😂
Ap
Tyhjän nauraja? Jaaritteleva? Ärsyttävä? Väsyttävä? Moottoriturpa? Pitkäveteinen? Koppava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen omatekoinen kökkö kyökkipsykologia nyt taas osoittaa lähinnnä henkistä jälkeenjääneisyyttä.
Ihminen saattaa hyvinkin tuntea itsensä ja tarpeensa niin hyvin että pystyy tuollaisella väittämällä kuvailemaan itseään todenmukaisesti. Topicin kannalta taas kyseessä on relevantti tieto.
Sieltä kuului klank!!
Mä olin puhumattoman miehen kanssa 20+ vuotta. Itkin usein, olin yksinäinen, jouduin arvailemaan mitä mies miettii. Masennuin syvästi. Mies jätti mut toisen takia. En tiedä, onko nykyisensä onnellinen. Kovasti tuntuu olevan seksipohjainen suhde heillä kun itse haluan tunnepitoisen suhteen, johon kuuluisi myös seksiä, joka hellää ja läheisyyttä vahvistavaa.
Mikä on sinusta syvällinen keskustelu? Minun kokemukseni perusteella 'syvällisiä keskusteluja' kaipaavat ihmiset kokevat syvällisiksi keskusteluiksi heidän (tai minun) omaa elämää koskevat keskustelut. Menneisyys ja sen vaikutus, tulevaisuuden haaveet yms.
Minusta taas nuo ovat aika pitkästyttäviä ja latteita puheenaiheita. Tykkään lukea historiaa ja yhteiskuntaterioita ja yrittää ymmärtää maailman tilaa tällä hetkellä ja kuinka yhteiskunta pitäisi järjestää. Lisäksi tykkään lukea ja katsoa ihmisen pimeää puolta käsitteleviä teoksia, koska minua kiinnostaa, mikä vie sovinnaisuuden kynnyksen yli tuhoamaan muita ihmisiä. Näistä aiheista kovin monella ei ole mitään mielenkiintoista sanottavaa, ja sovinnaisuus tappaa vähätkin mahdollisuudet rehelliseen ajatustenvaihtoon.
Syvällisen keskustelun aiheet voivat vaihdella-
Voivat olla omaan elämään/ menneisyyteen liittyviä asioita lapsuudesta tai mistä vaan, voivat olla ajankohtaisia yhteiskunnallisia asioita. Voivat olla myös kantaaottavia keskusteluja vaikkapa yliluonnollisesta tapahtumista, tai filosofisia pohdintoja monelta eri kantilta. Keskusteluja, joissa on pohjana joku aihe , johon pureudutaan hieman syvällisemmin kuin ” mitä mieltä oot” ” tykkäätkö tästä ” - ajatuksia. Keskustelua, jossa on kaksi osallistujaa ja eri näkemyksiä ..
Ex oli tuollainen. Lisäksi ärsyyntyi minun puhumisesta. Ja mistään, mitä ei nähnyt itse silmällä sillä hetkellä ei voinut puhua. Ei myöskään kuunnellut mitään musiikkia, katsonut mitään telkusta, lukenut mitään, ei seurannut päivän politiikkaa. Ei tiennyt eikä halunnut tietää mistään yhteiskunnallisesta asiasta, ei mitään pohjatietoa yhtään mistään. Ei harrastanut mitään, ei pitänyt mistään. Ruokaakin söi vain hengissä pysyäkseen ja valitsi halvimman hinnan mukaan. Ei halunnut matkustaa, eikä ollut matkustanut. Ei halunnut laittaa kotia, kaiken olisi pitänyt olla se halvin ja käytännöllisin vaihtoehto, jolla pysyy hengissä. Ainoa mikä kiinnosti, oli s3ksi, p0rn0 ja käteen veto.
Ai juma miten aukeni uusi maailma, kun eron jälkeen löysin ihmisen, joka puhuu, haluaa puhua, seuraa asioita, tietää niistä, osaa perustella kantansa, harrastaa, tykkää näteistä asioista, haluaa kokea uutta, kokkaa yhdessä ja lähtee joskus syömään paremmin, vaikka se maksaa, mutta vaihtelu virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinusta syvällinen keskustelu? Minun kokemukseni perusteella 'syvällisiä keskusteluja' kaipaavat ihmiset kokevat syvällisiksi keskusteluiksi heidän (tai minun) omaa elämää koskevat keskustelut. Menneisyys ja sen vaikutus, tulevaisuuden haaveet yms.
Minusta taas nuo ovat aika pitkästyttäviä ja latteita puheenaiheita.
Tämä on totta. Joidenkin "syvälliset keskustelut" ovat vain pitkiä minäminäminä -tarinoita. Hyviä aiheita näihin syvällisiin keskusteluihin saattavat olla myös juorut, muiden elämien ruotiminen ja arvostelu sekä seikkaperäiset tylsääkin tylsemmät aidan seipäästä kertovat tarinoinnit. Sellaisia juttuja ei jaksa Erkkikään kuunnella ja niihin ei muilla välttämättä ole yhtään mitään sanomista varsinkaan jos ei tunne koko tyyppiä tai tarinoinnin kohde ei kiinnosta.
Sitä mitä mies ap:ssa näkee, on outo juttu. Ehkä mies ei saa muita ja ap:n reikä on ihan ok. Hänen lörpöttelyä on siis pienempi paha kuin ei reikää ollenkaan.
Mitä hyviä puolia miehessä on? Mitä hyviä puolia sinussa on miehen mielestä? Mitä teette, kun olette yhdessä? Miten päädyitte yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas nuo ovat aika pitkästyttäviä ja latteita puheenaiheita.
Tämä on totta. Joidenkin "syvälliset keskustelut" ovat vain pitkiä minäminäminä -tarinoita. Hyviä aiheita näihin syvällisiin keskusteluihin saattavat olla myös juorut, muiden elämien ruotiminen ja arvostelu sekä seikkaperäiset tylsääkin tylsemmät aidan seipäästä kertovat tarinoinnit. Sellaisia juttuja ei jaksa Erkkikään kuunnella ja niihin ei muilla välttämättä ole yhtään mitään sanomista varsinkaan jos ei tunne koko tyyppiä tai tarinoinnin kohde ei kiinnosta.
Sitä mitä mies ap:ssa näkee, on outo juttu. Ehkä mies ei saa muita ja ap:n reikä on ihan ok. Hänen lörpöttelyä on siis pienempi paha kuin ei reikää ollenkaan.
Siis anteeksi mitä? Ilmiannan tämän. Tästä voisi nostaa kunnianloukkausyytteen- tiesitkö?
Aika rumalla tavalla puhut minusta, ihmisestä, jota et edes tunne.
Ei.