Pesukone syttyi tuleen, isännöitsijä aikoo laskuttaa seuraukset meillä koska "jätin koneen valvomatta käyntiin ".
Vein roskapussin, herranjumala! Olen nukkunutkin tulpat korvissa koneen ollessa päällä. Ei missään sanota, että vieressä pitää istua vahtimassa.
Kommentit (152)
Ei vakuutuskorvauksia edes yleensä kokonaan evätä, ellei esim. ole jättänyt konetta päälle ja lähtenyt viikonlopuksi pois. Korvauksia voidaan kyllä alentaa. Lisäksi kotivaluutuksessa on yleensä myös vastuuvakuutus. Kannattaa ottaa yhteyttä lakimieheen ja hänen kauttaan viestintä taloyhtiöön ja vakuutusfirmaan, jos jotain kymppitonnin korvauksia vaaditaan. Jos taas ei ollut kotivakuutus, niin sitten on vähän voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Oisit hankkinu jonkilaisen vakuutuksen. sitä paitsi se on sun vika, ei isännöitsijän. Itsellänikin melkein nurkan takana roskis-katos ja kestää n. 5min edes takaisin. Siltikäön en jättäisi mitään sähkö-vehjettä, edes telkkaria tuon takia päälle. Ennemmin siis sammutan sen, kuin se että makselen itse aiheuttamani vahingot. Että ota nyt hyvä ihminen viimeistään nyt opiksesi. Luulisi silti, että vanhempasi ja kotitaloudessa sinulle olisi opetettu että vaikka viet roskikset, niin sammuta aina varoiksi sähkö-vehjeet töpselistä mistä lie ne kuuluukin. Pääsee paljon vähemmällä, eikä tarvitse maksella omia vahinkojaan. Noh, tais tulla kivat summat sulle että onnea vaan maksuissa.
*Nyppii pakastimen ja jääkaapin johdot irti*
Nääh parempi katkaista päävirta. Ja eiku roskapussia viemään
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa tulipalossa suljetaan ovet ym. Tuo palosi oli vasta pieni alku, kyllä kaikissa mun lukemissa ohjeissa neuvotaan ensin pyrkimään sammuttamaan palon alku palopeitteellä tai matolla tms ja sen jälkeen vasta poistumaan tiloista.
Ap varmaan panikoi, mistä sen tietää osaisiko itsekään muistaa kaikki ohjeet ja toimia järkevästi !
Vierailija kirjoitti:
Oisit hankkinu jonkilaisen vakuutuksen. sitä paitsi se on sun vika, ei isännöitsijän. Itsellänikin melkein nurkan takana roskis-katos ja kestää n. 5min edes takaisin. Siltikäön en jättäisi mitään sähkö-vehjettä, edes telkkaria tuon takia päälle. Ennemmin siis sammutan sen, kuin se että makselen itse aiheuttamani vahingot. Että ota nyt hyvä ihminen viimeistään nyt opiksesi. Luulisi silti, että vanhempasi ja kotitaloudessa sinulle olisi opetettu että vaikka viet roskikset, niin sammuta aina varoiksi sähkö-vehjeet töpselistä mistä lie ne kuuluukin. Pääsee paljon vähemmällä, eikä tarvitse maksella omia vahinkojaan. Noh, tais tulla kivat summat sulle että onnea vaan maksuissa.
Voi jeesus, on siis olemassa ihmisiä jotka vetävät töpselit seinstä roskien viennin ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kotivakuutusta sulla ei tietenkään ole?
Ei kotivakuutus maksa, kun kone on ollut valvomatta.
Tilassa ei selkeästi ole ollut palohälytintä vaikka nykyinen laki määrää että myös siellä pesutuvassa pitää olla verkkovirtaan kytketty palohälytin. Meilläkin on ja siitä lähtee suora hälytys palolaitokselle mistä lähtee ajoneuvot liikkelle heti kun varoitin hälyttää. Vastuu on sillä joka laiminlyönyt oesutuvan paloturvallisuuden!
Vierailija kirjoitti:
Niitä roskapussinvientireissujakin on eri mittaisia, eikö ne parhaat kestä vuosia?
Kaverilla kesti 2,5 vuotta.
Ohis, mutta se "pieni matka" roskiksille voi muuttua pidemmäksi reissuksi jos esim. avaimet unohtuvat sisälle (tai vaikka tipahtavat sinne molokin uumeniin) tai jää suustaan kiinni naapurin kanssa.
Omassa pesukoneessa on "pause-nappula" jota voi painaa jolloin pesu menee tauolle. Kerran oli pakkotilanne ja laitoin koneen tauolle (otin sähköjohdonkin pois) kun oli pakko,löhteä kesken pesun kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus, on siis olemassa ihmisiä jotka vetävät töpselit seinstä roskien viennin ajaksi.
On, niitä kansa kutsuu hulluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa tulipalossa suljetaan ovet ym. Tuo palosi oli vasta pieni alku, kyllä kaikissa mun lukemissa ohjeissa neuvotaan ensin pyrkimään sammuttamaan palon alku palopeitteellä tai matolla tms ja sen jälkeen vasta poistumaan tiloista.
Ap varmaan panikoi, mistä sen tietää osaisiko itsekään muistaa kaikki ohjeet ja toimia järkevästi !
Noh ehkä, mutta tuo hänen viestinsä "Suljin oven kun niinhän tulipalossa pitää tehdä, ettei liekit leviä ja soitin apua." ei viittaa panikoimiseen vaan ettei hän ole tietoinen että palon alku tulee pyrki itse sammuttamaan.
Ei pesukonetta tarvitse valvoa. Riittää, että on samassa huoneistossa. Vaikka sitten nukkumassa. Se riittää, että kotivakuutus korvaa.
Jos viet roskat, olet poistunut asunnosta etkä saa vakuutuksesta mitään ja korvaat vahingot.
Ei tuota voi ennakoida. Idiootit nillittää. Kukaan oikeasti istu vieressä kun nykykoneet pesee tuntitolkulla. Ikävä juttu.
Mulla on 14 vuotta vanha pyykkikone. En istu vieressä vaan vien roskat kun pesee.
Vierailija kirjoitti:
kieltämättä överiä että pesukonetta pitäisi aina valvoa. Itse tulen usein vain yöksi nukkumaan ja laitan pesun päälle siksi aikaa, en muuten saisi mitään pestyä.
Tuttavilla syttyi astianprsukone. Perhe nukkumassa, kun heräsivät palohälyttimmen ääneen oli katossa jo kunnon savupatja. Pelastautuivat viime hetkellä, savukaasut ovat tainnuttavia ja tappavia.
Mun puolesta saa palaa vaikka koko kerrostalo. Mut olenkin, työtön, varaton ja ulosotossa oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä ei haluaisi laskuttaa, mutta koska taloyhtiön vakuutusyhtiö ei maksa korvauksia eikä nähtävästi sinun kotivakuutuksesi ole kaksinen, niin sitten maksajana olet sinä.
Pesukone ei syty liekkeihin tuosta vain, kyllä se ensin käryää hetken, joten aika pitkälle veit roskia.
Hissillä alas, pihan poikki molokeille ja takaisin. Meni ehkä 8 min ! Haistoin savun eteiseen palatessani ja kun kurkkasin kylppäriin näin ensimmäisen pienen lieskan.
Ap
Mitä ihmeellisiä seurauksia tästä nyt on paitsi pesukoneen tuhoutuminen? Luonnollisesti heti irrotit sähköt ja sammutit alkavan palon.
Muistan ite miten opiskelija aikoinani isännöitsijä yritti maksattaa koko kerrostalon remontoinin minun laskuuni sillä olin tämän mukaan aiheuttanut "hirvittävän savuvahingon". Tästä sitten taisteltiin ja kiisteltiin useampia vuosia sillä en suostunut koko talon remonttia maksamaan. Ja mistä siis kaikki alkoi? Poltin vahingossa puuron pohjaan kun vasta opettelin sen keittämistä ja naapurin mummeli oli saada sydärin ja ehti soittamaan palokunnan paikalle. Eikä se puuro edes ehtinyt syttymäön liekkeihin, ainoastaan paloi kiinni kattilan pohjaan ja kattila meni piloille.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota voi ennakoida. Idiootit nillittää. Kukaan oikeasti istu vieressä kun nykykoneet pesee tuntitolkulla. Ikävä juttu.
Valitse sellainen kone, jossa pesuohjelmuen pituudet voi calira. Meillä on 60 C 1h tai 2,5h.
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä, et ole tehnyt mitään väärää. Eihän taloyhtiön pyykkituvillakaan kukaan istu vieressä vahtimassa niitä koneita !
Pyykkitupa on eri asia, koska siellä ei ole mitään palavaa. Vahingot on taloyhtiön yhteisiä ja jaetaan kymmeniin ellei satoihin osiin. Vakuutuskin on tuossa eri asia kuin kotivakuutus.
Ainahan sä voit poistua 5 minuutiksi, tai 5 tunniksi, mutta se on omalla vastuulla. Vakuutus ei korvaa, eikä kukaan muukaan.
Meillä on mies niin tarkka, että hän ei anna poistua asunnosta, jos pesukone tai tiskikone on päällä, ei edes roskia viemään.
Jollekin hänen työkaverilleen oli tullut asuntoon vesivahinko tiskikoneesta, juurikin kun vaimo oli ollut roskia viemässä. Heille tuli iso lasku, kun alakerran asunnossakin oli vesivahinko. Eikä vakuutus korvannut mitään.
Omalla vastuulla ja itse otat riskit aina kun poistut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä ei haluaisi laskuttaa, mutta koska taloyhtiön vakuutusyhtiö ei maksa korvauksia eikä nähtävästi sinun kotivakuutuksesi ole kaksinen, niin sitten maksajana olet sinä.
Pesukone ei syty liekkeihin tuosta vain, kyllä se ensin käryää hetken, joten aika pitkälle veit roskia.
Hissillä alas, pihan poikki molokeille ja takaisin. Meni ehkä 8 min ! Haistoin savun eteiseen palatessani ja kun kurkkasin kylppäriin näin ensimmäisen pienen lieskan.
Ap
Mitä ihmeellisiä seurauksia tästä nyt on paitsi pesukoneen tuhoutuminen? Luonnollisesti heti irrotit sähköt ja sammutit alkavan palon.
Muistan ite miten opiskelija aikoinani isännöitsijä yritti maksattaa koko kerrostalon remontoinin minun laskuuni sillä olin tämän mukaan aiheuttanut "hirvittävän savuvahingon". Tästä sitten taisteltiin ja kiisteltiin useampia vuosia sillä en suostunut koko talon remonttia maksamaan. Ja mistä siis kaikki alkoi? Poltin vahingossa puuron pohjaan kun vasta opettelin sen keittämistä ja naapurin mummeli oli saada sydärin ja ehti soittamaan palokunnan paikalle. Eikä se puuro edes ehtinyt syttymäön liekkeihin, ainoastaan paloi kiinni kattilan pohjaan ja kattila meni piloille.
Suomennos.
Tulit kännissä baarista kotia ja aloit tekemään ruokaa, mutta sammuitkin keittiön pöydän ääreen, ja heräsit vasta kun palomiehet ravistelevat hereille.
Yritätkö osoittaa ylivertaista älykkyyttää lähettelemällä hymiöitä palstalle (siinä onnistumatta)...?