Kerro ammattisi ja kaikkein huonoin puoli siinä.
Kerro, mikä on ammattisi, ja mikä on mielestäsi kaikkein huonoin puoli (yksi) ammatissasi/työssäsi.
En ole mikään synkkyydestä ja valituksesta nauttiva ihminen, en siksi tehnyt tätä ketjua, vaan kiinnostaisi kovasti tietää millaisten varjopuolien kanssa eri aloilla painitaan.
Kommentit (92)
Tutkija ja ikävin puoli, että päätä pitää vaivata koko ajan.
Tekstinkäsittelijä. Huono puoli: suorituspalkka.
Luokanopettaja. Vanhemmat jotka eivät huolehdi/kasvata lapsiaan.
Patologi.
Huono puoli että työt haisevat.
Hyvä puoli että riittää harrastusmateriaalia.(Olen nekrofiili)
Sairaanhoitaja.
Olet jatkuvan kritiikin kohteena myös vapaa-ajalla, sen takia sosiaalinen piirisi kapenee kun joudut pistämään välit poikki pahimpien ruikuttajien kanssa. Siihen nähden liksa on ihan umpisurkea.
Toimeentulotuen ratkaisija Kelassa. Se, että asiakkaat eivät lue edellisestä päätöksestä, mitä liitteitä seuraavaan on pyydetty (useimmiten tiliote) ja lähettävät pelkän hakemuksen ilman liitteitä. Sitten joutuu soittelemaan tai lähettämään viestiä. Minulla menee työaikaa ja asiakkaalla rahan saanti viivästyy. En voi ymmärtää, miten se on niin vaikeaa katsoa, mitä pyydetty.
Tarjouslaskija suuressa teknologia yrityksessä. Huonoin puoli: luotettava hintalaskenta tuotteelle on suht mahdotonta annetuilla riittämättömillä lähtötiedoilla (=asiakas ei tiedä projektin alussa mitä haluaa).
Kokki. Kehityskaari valmis 5 vuodessa. Ei anna enää yhtikäs mitään.
Teen opintojen ohella b2b-myyntiä, kauppaan erilaisia nettinäkyvyyden muotoja yrittäjille. Suurin osa yrittäjistä on kiireessäkin mukavia, mutta veemäisintä ovat ihmiset, joille ei riitä sanoa "ei kiitos", vaan joiden on pakko piikitellä myyjää, olla sarkastisia ja jotka luulevat olevansa nokkeliakin. Tällaiset tyypit tuntuvat unohtavan, että vapaa-ajalla minäkin voisin olla asiakas tai että tunnen ihmisiä, jotka voisivat olla firman kohderyhmää. Opiskelen lakialaa, mitä toki asiakkaani eivät tiedä, ja pari lakitoimistoa olen haukkunut opiskelijakavereille ja pistänyt työnhakuboikottiin sen perusteella, miten tj on minua myyjänä kohdellut puhelimessa.
Asiakaspalvelun esimies. Eli kaikki ne asiakkaat, jotka haluavat puhua aspan esimiehen kanssa päätyvät minulle. Meillä on tallentava puhelinjärjestelmä, josta voi kuunnella asiakaspuhelun. 90% tapauksista asiakas on itse sohlannut jotain, syyttää siitä aspalaista ja haluaa lopulta puhua esimiehen kanssa kun on niin ”osaamaton” aspa. Käytännössä toistan samat asiat kuin aspa, tosin jopa huonommin kuin aspalainen, joka tekee työkseen hyvää asiakaspalvelua. Ja yleensä aspassa on jo tehty kaikki mitä voidaan ja ylikin. Ärsyttää kuin tällaiseen turhaan toistamiseen menee aikaa. Ne oikeat valitukset/parannusehdotukset ovat ihan ok.
Paskanvatkaaja kirjoitti:
Sairaanhoitaja.
Olet jatkuvan kritiikin kohteena myös vapaa-ajalla, sen takia sosiaalinen piirisi kapenee kun joudut pistämään välit poikki pahimpien ruikuttajien kanssa. Siihen nähden liksa on ihan umpisurkea.
Sairaanhoitajat jaksaa aina ihmetyttää mua, kuvittelevat olevansa ainoita joita arvostellaan, ainoita ketkä tekevät vuorotyötä, ainoita kenen palkassa on toivomisen varaa jne. Sinäkin koet ansaitsevasi parempaa liksaa koska joudut vapaa-ajalla kuuntelemaan valitusta? Järki käteen, te olette rasittavin ja itseriittoisin ammattikunta vaikka tärkeää työtä teettekin.
Lastenhoitaja. Pahinta on kun lähdetään lapsilauman kanssa bussilla johonkin. Tai luistelemaan.