Kerro ammattisi ja kaikkein huonoin puoli siinä.
Kerro, mikä on ammattisi, ja mikä on mielestäsi kaikkein huonoin puoli (yksi) ammatissasi/työssäsi.
En ole mikään synkkyydestä ja valituksesta nauttiva ihminen, en siksi tehnyt tätä ketjua, vaan kiinnostaisi kovasti tietää millaisten varjopuolien kanssa eri aloilla painitaan.
Kommentit (92)
Lastenlääkäri. Huonoin puoli työsidonnaisuus. Paljon päivystyksiä ja työasiat mielessä myös vapaa-ajalla.
Ei ole ammattia, joten en osaa sanoa.
Suurtalouskokki - työskennellessä ei saa tupakoida.
Rekkakuski. Palkkaus ei vastaa sitä miten paljon tälle työlle joutuu antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuslääkäri. Se, kun potilas tulee vastaantotolle 10-15 listatun oireen kanssa.
Minäkään en ymmärtänyt tätä. Olisiko mielestäsi parempi, että kertoisin ainoastaan että olen hirveän väsynyt ja jättäisin kertomatta stressin, unettomuuden, lihaskivut ja sydämen vajaatoiminnan?
Opettaja. Illat ja viikonloput kuluu kurssien ja tuntien valmistelussa, sunnuntait jo seuraavaa viikkoa miettiessä.
Financial controller ja pahinta on se, ettei koskaan voi olla kuun vaihteessa pois tai vuoden vaihteessa. Keväisin aina kauhea kiire tilinpäätöksen ja erilaisten vuosiraporttien parissa.. Aaaargh.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksenhoitaja. Liian isot ryhmäkoot, haastavat lapset ja vanhemmat sekä liika melu.
Aloituksessa pyydettiin kertomaan YKSI kaikista huonoin puoli. Pidetään tästä kiinni jooko? En ole Ap mutta mielestäni olisi kiva lukea nimenomaan yksi kaikkein huonoin asia ammatista (se kertoo aika paljon,mikä se valinta on), ei sitä että listataan kaikki mahdolliset huonot puolet mitä mieleen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asianajaja ja minun pitää puolustaa joskus rikoksen tekijää.
En tiedä miksi, mutta tästä tuli hyvin vahva fiilis, ettet oikeasti ole mikään asianajaja.
Yliopiston käynyt osaisi sanajärjestyksen ja yhdyssanat paremmin.
Esimies lastensuojelun avohuollossa. Huonoin puoli on ehdottomasti palkka. Paras puoli asiakkaat.
Varhaiskasvatuksen opettaja. Kokonaisuus, valitettavasti. Ala on kaaoksessa.
Erityisasiantuntija julkisella sektorilla. Huonoin puoli on työnantajan yletön byrokraattisuus.
Erityisasiantuntija julkisella sektorilla. Työnantajan yletön byrokraattisuus.
Myymäläpäällikkö ruokakaupassa. Myymälävarkaat.
Toimistosihteeri yksityisellä. Ainoa huono puoli: pätkätyösuhteet ja huono työllistyminen yleisesti. Palkkaani olen tyytyväinen, koska se vastaa hyvin työni vaativuutta.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen opettaja. Kokonaisuus, valitettavasti. Ala on kaaoksessa.
Maltahan, se vielä kestää hetken ennen kuin erilaiset perhe- ym. kulttuurit nivoutuvat saumattomasti yhteen tuottaen synergiaa.
Olen kulttuurialalla ja vieläpä vakituisessa työsuhteessa. Huonoin puoli on alan pienuus ja erikoistuneisuus, työpaikan vaihto (ja sitä myötä palkan nostaminen yleiseriä enemmän) on vaikeaa.
Talouskoordinaattori. Eniten rasittaa organisaation väliportaan johto. Pari niin juntturapäistä päällikköä.
Myyjä , työ olisi kivaa itsessään.....mutta.
Inhoan asiakkaita.