Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme on poika- ja tyttöoletettu?

Vierailija
13.07.2019 |

Käytättekö tuota termiä tosissaan vai vitsillä? Siis mikä ihmeen oletettu?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vitsillä. Olen yläasteella ja ainakin pari opettajaa käyttää tyyliin no niin tulkaa nyt tytöt tai tyttöoletetut

Vierailija
2/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tosissani ja välillä myös hiukan kieli poskessa.

Kuitenkin kohteliasta etenkin jos puhuu lapsista joiden sukupuolesta ei ole vielä heillä itselläänkään tietoa.

Tosin vielä parempi olisi käyttää nimeä, tai vaikka tyyliin "keltapaitainen lapsi" jos se sukupuolioletus ei kerrassaan liity mitenkään keskustelun aiheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tutkimuskäytöstä yleiseen puheeseen karannut sana. Tai siis sanat. Niitä ei kannata käyttää jos ei ymmärrä, eikä tarvi hävetä jos ei ymmärrä. Mutta jos käyttää niin yleisestä joukosta puhuttaessa! Ei yksilöstä!

Vierailija
4/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa sanassa on se vitsi?

Vierailija
5/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että elämme mielensäpahoittajien maailmassa. Siksi pitää käyttää ”oletettu”- liitettä, ettei kohdehenkilö/kukaan muu maailmassa loukkaannu, jos henkilö ei tunnekaan olevan oletettua sukupuolta.

Vierailija
6/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aas niin mieleni pahoiin kun joku ei tääkään ymmärrrä. 

Vierailija
7/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ulkoisista olemuksista jo tunnista sukupuolen, vain hyvin harvoissa tapauksissa ei. Sukupuoliahan on vain kaksi.

Vierailija
8/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ulkoisista olemuksista jo tunnista sukupuolen, vain hyvin harvoissa tapauksissa ei. Sukupuoliahan on vain kaksi.

Oletko varma? 

Vierailija
9/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin pari viikkoa sitten uimahallissa yhden oletetun, joka oli niin selkeä tyttölapsi fenotyypiltään. Mutta ei, hänelläpä oli killuttimet jalkovälissä.

Ei mitenkään harvinaista.

Vierailija
10/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynäät kaikkien lasten sukupuolielimet? jos noin käyttäytyy voi päätyä pedofiilioletetuksi syyttä.

Vierailija
11/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointtihan on se, ettemme tiedä identifioituuko henkilö juuri tähän sukupuoleen vai siihen toiseen. Ei se, etteikö tunnistaisi onko tämä fyysisesti nainen vai mies. Itse pidän tätä hieman liioitteluna enkä juuri käytä kyseistä sanaa, vaikka olen transtaustainen ja toki on hyvä huomioida, että pieni osa ihmisistä ei pidä siitä, että heitä kutsutaan jatkuvasti sukupuolen nimellä.

Vierailija
12/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain elää rauhassa lapsena kun olin poikatyttö, nykyään ihan tyttötyttö kun en uskalla sanoa poikatyttö vaikka käytän poikien vaatteita välillä ja tykkään poikien jutuista, mutta koen olevani ihan tyttö enkä mitään muuta.

Jos nykyään olisin lapsi niin ai, että pää olisi pyörällä ja kokisin että on väärin olla poikatyttö, koska heti oletetaan että haluankin olla poika enkä tyttö. Ja kutsuttaisiin tollaisilla nimillä minua...

Olin lapsena sinisilmäinen siis todella sinisilmäinen, niin jos nyt olisin lapsi niin varmaan olisin jossain hormonihoidoissa tällä hetkellä.

Annetaan kaikkien kukkia vaan, mutta ei mennä liiallisuuksiin. Se pilaa joka asian.

Vierailija
13/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että elämme mielensäpahoittajien maailmassa. Siksi pitää käyttää ”oletettu”- liitettä, ettei kohdehenkilö/kukaan muu maailmassa loukkaannu, jos henkilö ei tunnekaan olevan oletettua sukupuolta.

Sukupuoli on siis mielestäsi "tunnetila"

Vierailija
14/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia sukupuolia on yli 700.

Vierailija
15/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näitä oletettuja muotoja kukaan täysijärkinen käytä kuin vitsinä.

Maailma on sairas; pöpipäät vaihtelevat sukupuoltaan, toiset ransuilevat, kohta kolmasosa ihmiskunnasta homostelee ja loput loukkaantuvat näiden puolesta.

Vierailija
16/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on lätkästy joku typerä -oletettu liite. Sateenkari-ihmisten tapa puhua normaaleista sukupuolen edustajista.

Vierailija
17/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näillä transgendereillä on omakin vastuu miten heihin suhtaudutaan. Jos pidetään älämölöä vaan vääristä vessoista ja loukkaannutaan kun naista sanotaan naiseksi eikä naisoletetuksi, kuka pystyy heidät ottamaan vakavasti?

Vierailija
18/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia sukupuolia on yli 700.

Toivottavasti niitä kaikkia ei tarvitse olettaa. Muistini on niin huono. 

Vierailija
19/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sain elää rauhassa lapsena kun olin poikatyttö, nykyään ihan tyttötyttö kun en uskalla sanoa poikatyttö vaikka käytän poikien vaatteita välillä ja tykkään poikien jutuista, mutta koen olevani ihan tyttö enkä mitään muuta.

Jos nykyään olisin lapsi niin ai, että pää olisi pyörällä ja kokisin että on väärin olla poikatyttö, koska heti oletetaan että haluankin olla poika enkä tyttö. Ja kutsuttaisiin tollaisilla nimillä minua...

Olin lapsena sinisilmäinen siis todella sinisilmäinen, niin jos nyt olisin lapsi niin varmaan olisin jossain hormonihoidoissa tällä hetkellä.

Annetaan kaikkien kukkia vaan, mutta ei mennä liiallisuuksiin. Se pilaa joka asian.

Hormonihoitoihin pääsee, jos onnistuu vuosien aikana vakuuttamaan usean psykiatrin siitä, että olet vuosien ajan vakaasti ja horjumatta tuntenut itsesi esim. pojaksi. Ei ole läpihuutojuttu aidolle transsukupuoliselle saati sitten sellaiselle, joka ei sitä oikeasti ole, vaikka joillain on tällainen todella outo käsitys.

Vierailija
20/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko olla kaikkien kaveri niin mikäs siinä. En tarkoituksella loukkaa ketään kutsuessani tytöksi tai pojaksi, mutta en myöskään ala muuttamaan käytöstä jonkin promillen helikoptereita takia.