Nettisivujen nykyinen "sekavuus" ilme.
Olenko ainoa jolle tämä nykyinen nettisivujen ilme käy silmille ja aivoille? Eli tarkoitan kun ennen sivut olivat yksinkertaisia tekstipohjaisia joissa pienet kuvat tai kuvat erikseen klikattavissa auki ja suurennettavissa. Mutta nykyään enemmän ja enemmän sivut ovat kuvien, tekstien ja värien sekamelskaa joissa vielä eri videopätkiä pyörimässä samaan aikaan eikä minun silmät kestä sitä, liikaa informaatiota samaan aikaan. Ilmeisesti tehty enemmän kaikille tabletti ja kosketusnäyttövehkeille mutta itse olen perinteinen pöytäkonekäyttäjä enkä tarvitse moisia ominaisuuksia.
Esimerkiksi tämä keskustelu-osio on minulle sopiva mutta alkusivu on tätä kuva ja tekstisekamelskaa, sitten taas maikkarin sivut ovat ilmeisesti enää jotain videopätkiä täynnä eikä yhtään tekstipohjaisia juttuja eli täyttä huttua, ylen sivut sentään vielä tuottavat uutisia tekstipohjaisina eikä pelkkänä videopätkinä eikä minun nettiyhteys maalla jaksa pyörittää kunnolla näitä sekamelskasivustoja.
Onko muita joilla samoja aatoksia?
Kommentit (4)
Kyllä. Itse asiaa ei tahdo löytää kaiken visuaalisen kikkailun ja sekametelisopan joukosta. Tykkään selkeästä ja yksinkertaisesta enemmän kuin muodissa olevasta ilotulituksesta.
Minua raivostuttaa noi jokaiseen pilipali-uutiseen lisätyt videot. Liika on liikaa, ei jaksa kauaa olla sivulla, jossa ylhäällä, alhaalla ja sivuilla vilkkuu koko ajan jotakin. Käytän vielä adblockia ja silti sillisalaatti käy hermoon.
Juu, ja teksti on nykyään norsun kokoisella kirjasimella. Yhdelle näytölliselle mahtuu noin kolmee sanaa.
Sanoo ihminen, joka ei itse osaa kirjoittaa selkeästi. Tuo otsikkokin on muotoilultaan aivan järkyttävä.