Mitä hyväntekeväisyyttä harrastat? Miten kannat kortesi kekoon paremman maailman hyväksi?
Kommentit (33)
ja uffille ja venäjän lähetykseen loput
ei ole mahdollista antaa rahaa, mutta lahjoitan kirppiskamat hyväntekeväisyysmyyntiin, ja omasta mielestäni antoisinta on auttaa erästä tuttavaperheen isovanhempipariskuntaa noin 4 tuntia viikossa, kun omilla lapsilla on sellainen elämänvaihe, että tämä neljän tunnin helpotus on heille tosi hyvä apu oman arjen ja vanhusten hoidon suunnittelussa.
Unicefin ja Suomen Rauhanpuolustajien jäsen. Kaikki nämä järjestöt saavat rahaa minulta, kolme ekaa kuukausittain. Annan rahaa tarvitseville muutenkin, jos mulla vaan on. Ruoka- ja vaateapuakin annan toisinaan. Puhelin aina auki ja päällä, jos jollain murheita. Yöpaikkaa tarjoaisin hädässä olevalle esim. tutuntutulle.
Hyväntekeväisyys on yhtä normaalia minulle kuin hengittäminen.
Rahaa keräyksiin silloin tällöin ja nimiä adresseihin. Ei siis todellakaan paljoa. Vaatteita UFF-laatikkoon.
Verta haluaisin luovuttaa, mutta kun on kolme alle kouluikäistä lasta eikä paikkakunnalla ole säännöllistä luovutuspäivää niin hankalaahan se.
työskentelen julkisella sektorilla ;)
noihin lähialueille esim. karjalaan vietäväksi.
Ollut jo toistakymmentä vuotta. Alkuun yksi, mutta kun minäkin lähdin töihin, niinkaksi.
olen. Joskus annan kerjäläiselle lantin ja tietysti ien tavaraa kirppikseen. Lisäksi autan kodittomia koiria.
Meiltä poisjäävät vaatteet ja muutkin kodintarvikkeet lahjoitan, sen mukaan kuka kulloinkin sattuu ottamaan vastaan.
Hyväntekeväisyyslahjoja olen myös ostanut.
Amnestyn jäsen olin ennen, nyt lahjoitan epäsäännöllisesti rahaa. Olen miettinyt myös sitä kuukausilahjoitusta, mutta en ole saanut aikaiseksi. Pitäisi kyllä.
Hesyllekin olen lahjoittanut.
Hyväntekeväisyysmyyjäisistä yleensä ostan myös jotain.
avustan aloittelevia avustusjärjestöjä rahallisesti, aseman lapset ry:tä 10 vuotta, lahjoitan vaatteita, leluja, ja teen vapaaehtoistyötä lasten ja vanhusten parissa.
En ole työelämässä joten aika kuluu näissä puuhissa aika kivasti : )
vaatetta ja tavaraa vien SPR:n konttiin, jos ei tutut satu tarvitsemaan niitä. Verta käyn luovuttamassa, aloitin vuosi sitten. En kuulu kirkkoon, joten ajattelin että ainakin kirkollisveron verran on varaa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Periaatteessa en laita rahaa uskonnollisten järjestöjen keräyksiin, mutta jos yhteisvastuukerääjä viitsii oikein ovelle tulla kysymään, niin olen laittanut kuitenkin. Vaatteiden kierrättäminen on itsellekin hyödyksi. Kummilapsia kehitysmaissa on ollut 2, mutta koska aika vähän tuli pidettyä yhteyttä, en ottanut enää uutta kun kasvoivat aikuisiksi.
SPR tai muun vastaavan hyväksi. Vanhoja vaatteita vien keräyksiin. Ei mitään isoa, enemmänkin voisi tehdä.
joskus jotain ropoja nälkäpäivä- yms. keräyksiin ja just tossa keräsin kasan vaatteita ja muuta tarpeetonta venäjälle menevään keräykseen.
ostetaan reilun kaupan tuotteita jos niitä on saatavilla, annetaan muutoinkin rahaa keräyksiin, lahjoitetaan tavaraa hyväntekeväisyyteen.
Voisi tehdä enemmänkin jos olisi aikaa ja rahaa (nyt yhteenlasketut tulot 2000 e/kk).
Olen itse töissä kehitysapu-alalla ja ikävä kyllä pitää sanoa että aina en itsekään usko että apu menee perille. Siis kaikkia hienoja sopimuksia on, mutta kuitekin esim. Afrikan maat laittavat aseisiin yhtä paljon rahaa kuin kehitysavun muodossa saavat.
Mutta siis, hyväntekeväisyyttä pitää tietenkin silti harrastaa. Itse olen keräillyt vauvakasseja joskus. Ja jos joku myy jotain hyvään tarkoitukseen, niin yleensä ostan. Olen myös soitellut joskus näihin puhelinnroihin, etenkin Tsunamin jälkeen. Kavereille olen ostanut joskus lahjaksi näitä " lahjoita lehmä" -juttuja.
Välillä mietin kummilapsen ottamista, mutta epäilen silti rahojen perillemenoa, kun ovat niin raskaita organisaatioita.
Maksan veroja niin helvetisti!
Riittää minulle...
Muuta hyväntekeväisyyttä en katso tarpeelliseksi harrastaa.
Greenpeacen jäsen, norppakummi, kuulun eläinsuojeluyhdistykseen, kierrätän, kerran kuussa menee jonkun verran Unicefille, lippaan osuessa kohdalle laitan rahaa löytöeläimille sekä HIV/Aids-keräykseen jne.
- luovutan verta säännöllisesti
- kierrätän ja lajittelen jätteet todella tarkasti
- vien vaatteita UFF:lle ja SPR:lle
- kannan lompakossani elinluovutustestamenttia