Kumpaa keikkatyötä alkaisit mieluummin tehdä, lastenhoitajan keikkoja päivähoidossa vai keittiöapulaisen keikkoja
päiväkotien/koulujen yms. jakelukeittiöissä? Molemmat työt vuokrafirman kautta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoito. Teen jo nyt.
Viitsitkö kertoa vähän kokemuksia, teetkö miten paljon keikkoja ja ovatko päivän tuurauksia vai pitempiä? Teetkö jonkun vuokrafirman kautta? Miten vakituiset päiväkodissa ottavat yleensä keikkalaisen vastaan?
Onko kokemusta keittiöapulaisen keikkahommista? Jos on aikoinaan käynyt talouskoulun mutta muuta alan koulutusta ei ole niin pärjääkö ko. työssä?
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemusta keittiöapulaisen keikkahommista? Jos on aikoinaan käynyt talouskoulun mutta muuta alan koulutusta ei ole niin pärjääkö ko. työssä?
Muakin kiinnostaa. Ulkomaisia näkyy tiskaamassa usein, onko heillä edes talouskoulua taustalla?
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ravintola-alalta/ keittiöhommista löytyy k. päistä porukkaa. Ainakin mun havainnon mukaan.
Johtuuko siitä että sinne on tullut miehiä? Vai koskeeko vain ravintolakeittiöitä?
Aikoinaan 80-luvulla oli kymmenissä suurkeittiössä sijaisena, pääsääntöisesti porukka oli mukavaa.
Nykyisin en menisi, eihän suurkeittiöissä tehdä ruokaa, lähinnä lämmitellään puolivalmiita.
En kyllä päiväkotiinkaan, hirveä meteli.
Oletko siis menossa keittiöAPULAISEKSI vai ihan itsenäisesti töihin? Näissä on iso ero. Osaan paikoista ruoka tulee lämpimänä, jolloin joutuu siivoamaan osastot. (moniosaaja) Osassa taas tehdään salaatit, keitetään perunat jne itse. Aina tehdään puuro itse. Työ kuulostaa helpolta, mutta läheskään kaikki eivät pärjää. Vaikka ruoka tulee valmiina, osa ei osaa edes kypsentää niitä oikein tai ei tiedetä erityisruokavalioita. Aamupala, tiskit, lounas, tiskit, välipala, tiskit vie yllättävän paljon aikaa eikä luppoaikaa jää. Pitää myös varautua siihen, että paikkoihin mennään ilman perehdytystä pystymetsästä. On osattava käyttää laitteita itsenäisesti. Kunnon ohjeita löytyy harvasta paikasta. Tykkään kyllä itse.
Keittiöön jos saisin tehdä jotain avustavaa hommaa.
En pystyisi nykyään tekemään näitä erikoisvalioruokia ja vegetaarisia juttuja.
Olen todella huono keittiöhommissa.
Lasten kanssa ehkä pärjäisin, mutta mitä olen lukenut täältä, jotkut vanhemmat ovat ihan vauhkoja tai sitten pilkunviilaajia tms.
En kestäisi vanhempia, en saisi pidettyä suutani kiinni jos valittaisivat, vaatisivat tai neuvoisivat jotain typerää lapseensa liittyen.
Saisin varmaan potkut melko pian. DDD
Tosin taitaisin saada keittiöltäkin.
Keittiö on kauhea paikka. Siksi päiväkoti. Mutta päiväkotikin on kauhea paikka.
Joutuuko se keittiöapulainen myös siivoamaan päiväkotia? Jos ei joudu, niin tekisin keittiöapulaisen töitä.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko se keittiöapulainen myös siivoamaan päiväkotia? Jos ei joudu, niin tekisin keittiöapulaisen töitä.
Eikö se siivooja ole erikseen? Ennen ainakin oli.
Keittiötöitä, koska se on ensimmäinen ammattini. Olen kyllä tehnyt tuota toistakin ja hoitanut omia.
Itse asiassa suunnittelen, että kun en vanhana jaksa muuta, menen päiväkotimummoksi ( siinä tulee kuitattua tod.näk. puuttumaan jäävä isoäitiys).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se siivooja ole erikseen? Ennen ainakin oli.
Tätä hommaa saa välillä tehdä ilman lastenhoitoa, nyt taas yhdistellään enemmän.
Keittiö, raskasta, mutta päiväkodissa ei varmaan saa valita lapsiryhmää jossa työskentelee. Ihan pienimmät menee mutta isommat ei, etenkään jos seassa on erityisiä, pää ei vaan valitettavasti kestä.
Lastenhoitoa, mutta en oikeasti alkaisi kumpaankaan, kun ei ole pätevyyttä. Tai no kokemusta on pk:sta sen verran että olin siellä tetissä joskus vuonna miekka ja kivi ja 4 omaa lasta.
Lastenhoitajan keikkaa tekisin ja teenkin. Helppoa kun sijaisena ei tarvi tietää mistään mitään. Huono puoli töissä on saa kaikki taudit myös. Ollut jo tänä vuonna noro kaksi kertaa, flunssa kaksi kertaa. Kihomatoja, syyhyä ja täit olen onnistunut väistämään.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitajan keikkaa tekisin ja teenkin. Helppoa kun sijaisena ei tarvi tietää mistään mitään. Huono puoli töissä on saa kaikki taudit myös. Ollut jo tänä vuonna noro kaksi kertaa, flunssa kaksi kertaa. Kihomatoja, syyhyä ja täit olen onnistunut väistämään.
Mä teen sairaalahuoltajan keikkaa. Noro on ollut 2005 (tapasin puolisoni) ja 2022. Flunssaa en edes muista. Kihomadoista ja täistä olen joskus kuullut (oma lapsi aikuinen), syyhy oli eräällä vastasynnyttäneellä viime viikolla. Muovit päälle, no problemo.
Noista kahdesta valitsisin keittiön, vähemmän ihmisiä.
Valitettavasti nuo samat ongelmat myös päiväkodissa.