Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toimeentulotuen vastikkeeksi ei vaadita työtä?

Vierailija
13.07.2019 |

Jos et tee töitä et saa toimeentulotukeakaan. Olisi sentään joku syy miksi sitä tukea henkilölle edes maksegtaisiin. Joutenolosta, istuskelusta ja lorvimisesta ei makseta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työn vastikkeeksi ei vaadita palkkaa, noin yleensä ja jokoa paikassa? Sitä paitsi vain laiskat suojatyöläiset väittävät, että kaikki työttömät on laiskoja ja työssäolevat ahkeria. Kyllä jokainen työssäoleva tietää ne lusmut, jotka päivät kirjoitttelevat keskustelupalstoille ja faceen. Vain laiska itse ei ole nähnyt laiskoja ja saamattomia muita työntekijöitä, palkansaajien joukossa. Nimimerkillä tein 1/3 koko osaston hommista harjoittelussa sillä aikana, kun muut 6/7 valittivat kiirettä ja ihan ammattitaitoa vaativaa hommaa. Nyt teen vakitöissä töitä, eikä noista yksikäään pärjäisi samassa tahdissa. Se yksi sitten opasti minua ja teki sen toisen kolmanneksen,  ne kuusi muuta kolmanneksen yhteensä. Eikä ollut mitään näkymätöntä työtä, vaan tekemätöntä työtä, jonka olisi ehtinyt tehdä, kun olisi jättänyt valittamisen vähemmälle ja tehnyt. 

Vierailija
22/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huoneilmasta pitää maksaa sairaita summia? Sitä en tajua. Myös  vesi kulkee putkissa itsestään ja sitä on Suomi täynnä kymmeniä tuhansia altaita. Sähkökin uusiutuu ikuisesti. Ruoka on liian kallista tässä maassa ihan ahneutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työn vastineeksi pitää maksaa palkkaa. Idiootti.

Vierailija
24/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että tt-tuen saajat vaikka risusavottaan? Paljonko tulisi maksamaan heille kaikki vakuutukset, suojavälineet, työkalut ja työhön opastaminen? Tapaturmia tulisi paljon joiden hoito maksaa. Vastikään oli tapaus, jossa kesätyöntekijä vahingoitti jollain työkalulla itseään ja kunta velvoitettiin yli 20000 euron korvauksiin koska ei oltu perehdytetty työkalun käyttöön.

Vierailija
25/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos poistetaan tämä koko rahajärjestelmä ja laitetaan tilalle pisteytys? Sitä ylempänä pyramidia olet, mitä enemmän hyödytät yhteiskuntaa ja autat muita ihmisiä. Jokainen saa äänestää jokaista kerran kuussa. Nykyinen maailma mahdollistaa elämisen ja olemisen ilman rahaa.

Tähän toivottavasti siirrytään tulevaisuudessa. Meillä on kaikki teknologia saada homma pyörimään ilman rahaa, jota ei edes ole oikeasti olemassa.

Raha on vain vaihdannan väiline. Idiotismia siirtyä johonkin pisteisiin, jolla korvattasiin raha, koska sitten ne pisteet olisivat vaihdannan väline ja käytännössä siis rahaa.

Vierailija
26/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutenolo on halvempaa kuin turhien töiden järjestäminen.

Suuri osa työttömistä kyllä tekee kaikenlaista hyödyllistä lähipiirilleen, kun heillä on aikaa, ei kaikki elämä kulu töissä.

Vierailija
27/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toimeentulon saamiseksi pitäisi tehdä kuukaudessa kunnan/valtion määräämää työtä 40h jos ei ole sairas/työkyvytön.

Lisäkäsiä tarvitaan moneen paikkaan mutta kunnilla ei ole varaa palkata täyspäiväisiä työntekijöitä.

Vierailija
28/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos poistetaan tämä koko rahajärjestelmä ja laitetaan tilalle pisteytys? Sitä ylempänä pyramidia olet, mitä enemmän hyödytät yhteiskuntaa ja autat muita ihmisiä. Jokainen saa äänestää jokaista kerran kuussa. Nykyinen maailma mahdollistaa elämisen ja olemisen ilman rahaa.

Että äänestettäisiin, ketä pitää hyödyllisimpänä? Eikö suurin osa äänestäisi kaveria tai jotakuta muuten kivan tai karismaattisen oloista?

Ja ketä kiinnostaisi kerran kuussa äänestää yhtään ketään?

Vierailija
29/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että äänestettäisiin, ketä pitää hyödyllisimpänä? Eikö suurin osa äänestäisi kaveria tai jotakuta muuten kivan tai karismaattisen oloista?

No ei vaan tietysti olisi dataa ihmisestä ja asiantuntijat tarkistamassa. Demokraattinen teknokratia joka välittää ympäristöstä sen olla pitää.

No siinäpä taas uusi rahareikä. Paljonko luulet tuollaisen byrokratian maksavan?

Vierailija
30/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuessa voitaisiin edellyttää muuttamista halvimpaan mahdolliseen.

Mikä järki tuossakaan on? Jokainen asumistukea saava joutuisi muuttamaan muutaman kerran vuodessa, pahimmillaan joka kuukausi.

Vierailija
31/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toimeentulon saamiseksi pitäisi tehdä kuukaudessa kunnan/valtion määräämää työtä 40h jos ei ole sairas/työkyvytön.

Lisäkäsiä tarvitaan moneen paikkaan mutta kunnilla ei ole varaa palkata täyspäiväisiä työntekijöitä.

Jep, ja sitten kun työnantajalle olisi tarjolla riittävästi ilmaisia ”lisäkäsiä”, niin olisikin helppo vähentää/olla palkkaamatta sitä palkallista työvoimaa.

Vierailija
32/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja sitten kun työnantajalle olisi tarjolla riittävästi ilmaisia ”lisäkäsiä”, niin olisikin helppo vähentää/olla palkkaamatta sitä palkallista työvoimaa.

Ei ne mitään ilmaisia olisi, vaan ihan sama palkka (jos ei parempikin) pitäisi maksaa.

Vierailija
33/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan valmis vaihtamaan omankin työsi palkattomaksi, saat sitten työsi vastineeksi tt-tukea.

Vierailija
34/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kunnat palkkaisivat sen jälkeen enää ketään?

Vierailija
35/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan valmis vaihtamaan omankin työsi palkattomaksi, saat sitten työsi vastineeksi tt-tukea.

Hui hirveetä että pitäisi 10h tehdä viikossa töitä että saisi itselleen rahaa.

Tuntipalkka tuolla systeemillä olisi 12,5€/h ja se on parempi kuin monella muulla matalapalkka- alalla.

Olen työtön ja suostuisin kyllä tekemään tuon työmäärän viikossa, ennemmin kuin 9€ päivätyötä.

Vierailija
36/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kunnat palkkaisivat sen jälkeen enää ketään?

No miten tämä vaikuttaisi mihinkään? Ihan yhtälailla näille tuntipalkkaa maksettaisiin. Ei ne ilmaiseksi joudu siellä olemaan.

Vierailija
37/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastike työstä on palkka, ei toimeentulotuki. Ja palkan pitäisi olla sellainen että se riittäisi vähintään "perustasoiseen" elämään ilman mitään tukia. Olisikohan tämä ihan mahdotonta toteuttaa (ex-) hyvinvointivaltiossa nimeltä Suomi.

Vierailija
38/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui hirveetä että pitäisi 10h tehdä viikossa töitä että saisi itselleen rahaa.

Tuntipalkka tuolla systeemillä olisi 12,5€/h ja se on parempi kuin monella muulla matalapalkka- alalla.

Olen työtön ja suostuisin kyllä tekemään tuon työmäärän viikossa, ennemmin kuin 9€ päivätyötä.

Työnteon kuuluu kerryttää myös eläkettä ja lomaoikeutta.

Vierailija
39/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on radikaali ehdotus: maksetaan työstä palkkaa, siis oikeaa palkkaa, niin ei tarvitse maksaa toimeentulotukea!

Minulla on vielä radikaalimpi ehdotus. Vähennetään kaiken verotusta, niin olisi sitä työtäkin enemmän ja ihmisille jäisi enemmän rahaa käyttöön, eikä palkkoja edes tarvitsisi nostaa....

Vierailija
40/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan Suomessa totuttu tähän että maksetaan vasikka ei tee mitään.

Ei lintukaan sähkölinjalla odota suu auki et mato tippuu suuhun.

On mielenterveysongelmia, uniongelmia, alkoholi, huumeet, yksinöisyys=rahaton mies ei naista saa. ym. Dominoefekti jotka johtuu suoraan tai epäsuoraan työttömyydestä.