Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toimeentulotuen vastikkeeksi ei vaadita työtä?

Vierailija
13.07.2019 |

Jos et tee töitä et saa toimeentulotukeakaan. Olisi sentään joku syy miksi sitä tukea henkilölle edes maksegtaisiin. Joutenolosta, istuskelusta ja lorvimisesta ei makseta.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toimeentulon saamiseksi pitäisi tehdä kuukaudessa kunnan/valtion määräämää työtä 40h jos ei ole sairas/työkyvytön.

Lisäkäsiä tarvitaan moneen paikkaan mutta kunnilla ei ole varaa palkata täyspäiväisiä työntekijöitä.

Olet varmaan valmis vaihtamaan omankin työsi palkattomaksi, saat sitten työsi vastineeksi tt-tukea.

Hui hirveetä että pitäisi 10h tehdä viikossa töitä että saisi itselleen rahaa.

Tuntipalkka tuolla systeemillä olisi 12,5€/h ja se on parempi kuin monella muulla matalapalkka- alalla.

Olen työtön ja suostuisin kyllä tekemään tuon työmäärän viikossa, ennemmin kuin 9€ päivätyötä.

Työttömäksi jäätkin tuolla asenteella. Työstä kuuluu saada palkkaa. Ei toimeentulotukea sen enempää kuin 9e päivässä kulukorvaustakaan, vaan oikeaa palkkaa.

Vierailija
42/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toimeentulon saamiseksi pitäisi tehdä kuukaudessa kunnan/valtion määräämää työtä 40h jos ei ole sairas/työkyvytön.

Lisäkäsiä tarvitaan moneen paikkaan mutta kunnilla ei ole varaa palkata täyspäiväisiä työntekijöitä.

Olet varmaan valmis vaihtamaan omankin työsi palkattomaksi, saat sitten työsi vastineeksi tt-tukea.

Tuntipalkka tuolla systeemillä olisi 12,5€/h ja se on parempi kuin monella muulla matalapalkka- alalla.

Olen työtön ja suostuisin kyllä tekemään tuon työmäärän viikossa, ennemmin kuin 9€ päivätyötä.

Ja vaihtaisit työttömyysetuutesi toimeentulotukeen vai miten tämä liittyy edes aiheeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat varmaan tuon 9 eur "palkan" lisäksi myös työttömyyskorvausta ja asumistukea. Eihän nuo yhteensä paljoa ole, mut päivää kohti kuitenkin enemmän kuin 9 eur. Vastuu ja työmääräkään ei noissa työllistämistöissä ole verrattavissa vakiduunarin hommiin. Toki monen mielestä tuokin vähä tulisi ansaita tekemättä mitään. Kommentistani huolimatta vastustan tällaista 9 eur. ilmaistyövoiman käyttöä. Jos työtä kerran on tarjolla, siitä pitäisi myös maksaa asianmukaista palkkaa. Nythän se menee näin, että yritykset saa ilmaisen työtekijän joka sitten haalii toimeentulonsa erilaisista tuista. Eihän sen näin pitäisi mennä.

Vierailija
44/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii tai sitten vaan lisätään työpaikkoja niin että kaikki halukkaat pääsee töihin ja nostetaan muut tuet järkevälle tasolle niin ettei niiden lisäksi jouduta hakemaan tt-tukea että sillä voi elää.

Vierailija
45/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ysärillä ainakin omassa kotikunnassa jonkin ajan työttömyyden jälkeen pääsi/joutui puoleksi vuodeksi kunnan töihin, mutta ihan OIKEALLA palkalla.

Ilmeisesti tämä lopetettiin liian kalliina, mutta toisaalta mietin omia tuttujani joka näissä töissä oli, niin ovat nykyään työssäkäyviä ”kunnon kansalaisia”, että mitä syrjäytyessään olisivat maksaneet.

Varmasti oli merkityksellistä kun pääsi oikeiden palkkatulojen äärelle eikä johonkin 9 € leikkitöihin ja sai myös oikeaa työkokemusta.

Vierailija
46/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää miten ap:n kaltaiset ovat saaneet töitä? Kai työntekijöiltäkin vaaditaan edes jonkin verran älyllistä ajattelua vaativa koulutus?

Vierailija
47/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kunta tai yritykset palkkaisivat ketään niihin tehtäviin, joihin saavat työttömistä ilmaista työvoimaa? Tämän takia ei pidä edellyttää. Jos työnantaja haluaa jonkin homman tehdyksi, voi maksaa siitä palkan tekijälle. Toimeentulotuki ei ole palkka.

Vierailija
48/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos poistetaan tämä koko rahajärjestelmä ja laitetaan tilalle pisteytys? Sitä ylempänä pyramidia olet, mitä enemmän hyödytät yhteiskuntaa ja autat muita ihmisiä. Jokainen saa äänestää jokaista kerran kuussa. Nykyinen maailma mahdollistaa elämisen ja olemisen ilman rahaa.

Jee, Roni Back ja ketä niitä juutuupi tähtiä olikaan approves

Vierailija
49/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehköön loiset itse työnsä. Työstä kuuluu saada palkkaa arvon riemuidiootti.

Sinä itse voit mennä ilmaiseksi apukädeksi, kun kerta tuollaista ehdottelet, saa#tanan ke#hari

Vierailija
50/50 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehköön loiset itse työnsä. Työstä kuuluu saada palkkaa arvon riemuidiootti.

Sinä itse voit mennä ilmaiseksi apukädeksi, kun kerta tuollaista ehdottelet, saa#tanan ke#hari

Niinhän se joutuisikin menemään. Ensin muutama työtön "apukädeksi", sitten vähän enemmän ja kohta voitaisiinkin irtisanoa koko palkallinen osasto... sitten he voisivat liittyä palkattomien työntekijöiden rinkiin.

Tämäkin idioootti on varmasti joku amkin käynyt "korkeakoulutettu" joka luulee olevansa kovakin asiantuntija ja että ei kukaan muu osaa näpytellä sitä exceliä kuten hän. Kun todellisuudessa voitaisiin vaikka maanantaina ottaa kortistosta joku työtön "apukädeksi" siihen samaan hommaan. 

Että niin. Kaikki vaan palkattomiin töihin ja Suomi nousuun.