Pika-apu vainoharhaisuuteen?
Olen ollut koko päivän todella vainoharhainen, jokaisesta rapsahduksesta pomppaan ikkunaan katsomaan, ettei kai kukaan tullut pihaan.
Taustalla tällä on sellaista, että olen katkaissut välit toiseen vanhempaani (toinen on kuollut) hänen alkoholisminsa ja aiemman väkivaltaisuutensa takia. Hän oli väkivaltainen minua ja myös miestäni kohtaan, kun tämä suojeli minua. En ole ollut missään tekemisissä vuosikausiin hänen kanssaan ja asun aika kaukana hänestä.
Kuitenkin n.3 vuotta sitten hän ilmestyi varoittamatta silloisen asuntoni pihaan ja pyrki sisään väkisin ja pääsikin. Minulle ei sattunut mitään pahempaa, koska ehdin soittaa hätänumeroon ja naapurini toimivat nopeasti kun huomasivat tilanteen, sain kuitenkin muutaman kerran nyrkistä. Olen yrittänyt hakea lähestymiskieltoa, mutten ole saanut sitä, koska todisteet eivät riitä.
Minulla on tietojen luovutuskielto (en saa turvakieltoa, olen yrittänyt hakea) ja poste restante, joten osoitettani ei pitäisi saada mistään.
Kuitenkin, mieheni kävi töidensä takia tänään eräässä tapahtumassa ja tämä vanhempani oli siellä. Hänellä ei ole mitään asiaa tuolle suunnalle, hän ei ole ikinä siellä käynyt, eikä asu lähelläkään paikkaa, joten tottakai mielessä kävi, että oli vain siksi siellä, että sai tietää mieheni käyvän siellä vuosittain.
Siitä saakka olen pelännyt, että hän seuraisi miestäni kotiin (mieheni sanoi ettei kukaan seurannut häntä, hän varmisti asian ja tarkisti autonkin jos siihen olisi laitettu jotakin, koska pyysin) ja löytäisi minut taas. Pelkään koko ajan, että hän ilmestyy pihaan, enkä voi rauhoittua. Jatkuvasti pomppaan ikkunassa ja säikähdän jokaista ääntä.
Olen koko päivän mielessäni miettinyt mitä teen, jos hän tulee pihaan. Olen miettinyt valmiiksi pakoreitin, minne menen, mihin soitan jne. Minulla ei ole kotona muuta itseni puolustukseen kuin vanha pesäpallomaila, mutta pelkään että halvaannun pelosta jos hän tulee. Lisäksi hän on vaarallinen ja hullu, en ihmettelisi vaikka olisi hankkinut jotain kättä pidempää, jos päättäisi tulla, jos siis tietää missä asun.
Mitä voin tehdä, että rauhoittuisin?
Kommentit (42)
Hah, tässä vähän sivusta vaan haluan sanoa että maailman yleisin keino on yrittää saada joku henkilö näyttämään vainoharhaiselta, niiden toimesta, jotka sitä haluavat yrittää aiheuttaa. Valitettavasti ei välttämättä toimi tai tunne juuri niin kun odotetaan. Epäilyksiä kokemuksien todenperäisyydestä, omasta mielenterveydestä: nope, pelkoa: nope, ahdistusta: nope (tai no myönnetään oli yksi juttu tuossa taannoin, joka aiheutti hieman epämieluisia tuntemuksia) mutta vaan pienen ajan. Kysymyksiä voi pyöriä mielessä kuten, ketkä ja miten ja yleensä niihinkin on jo jonkinlaiset vastaukset tiedossa. Mulla on ollut kyllä erilainen tilanne kun ap:llä. Oli jo alusta asti selvää, että sen oli tosiaankin kyse vain ihme häsläyksestä, eikä tarkoitus tehdä mitään vakavampaa. On ollut ihan kiva leikki loppujen lopuksi. Piiri pieni pyörii, lapset (eiku aikuiset) siinä hyörii. Sitä vaan ihmettelen että miten jotkut jaksaa ihan tosielämässäkin leikkiä ja hyöriä. Netissä pyörimisen ja leikkimisen vielä ymmärrän. Hymyillään kun tavataan.
Pyydä joku ystävä seuraksi sinne.