Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postin kulku on mennyt ihan järjettömän hitaaksi

Vierailija
12.07.2019 |

Tiistaina lähetetty kirje Helsingin sisällä, ei vielä perjantainakaan perillä. Jos ei ole maanantainan perillä, niin ei ole myöskään tiistaina (koska tiistaina ei jaeta varmaan mitään). Eli keskiviikkona sitten. Eli yli viikko siitä kun lähetettiin. Eihän tässä ole mitään tolkkua enää. Paketit tulee ulkomailta kohta nopeammin perille mitä kirjeet Helsingin sisällä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulle lähettiin viimekuussa sairaalasta pikakirje (HUS) ja

se saapui vasta neljän päivän päästä lähettämisestä. Saapuminen osui vielä viikonlopulle.

Eikä tuolloin ollut edes lauantai vaan sunnuntai. No, nyt yksi päivä sovittiin aika sairaalaan ajanvaraus puhelimitse ja sieltä sanottiin, että pistää ajanvarauskirjeen tulemaan. HUS:in kirje siis tämäkin. No ei ollut pikakirjeenä tuo laitettu kirje mutta se saapui kuitenkin seuraavana päivänä postilaatikkooni. Eli sattuman varaista näyttää olevan tuo kuinka nopeasti tulee.

Vierailija
42/62 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain maanantaina postissa poliajan sairaalaan. Lääkäri oli sitten seuraavana päivänä. Ihan kivaa tykkäsi pomo, kun keskelle päivää osui tuollainen. Jos olisin saanut kirjeen ajoissa, olisin helposti siirrellyt asiakkaita vaikka edellisellä viikolla, nyt meni sitten koko aamu soitellessa asiakkaille, että sori, tuutko ku mulla seuraavan kerran on vapaata kalenterissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on "hukannut" mulle tulevan kirjeen jo kahdesti. Tavallisessa kirjeessä kun ei ole lähetysseurantaa, Posti ei välitä mitä lähetyksille tapahtuu. Joku siellä varmaan laittaa taskuunsa näitä, eihän ne voi ilmaankaan haihtua.Tilasin pienen tuotteen Tampereelta Helsinkiin, pari viikkoa jo mennyt lähettämisestä. Ja joulun aikaan itse lähetin kirjeen kummitytölle Helsingin sisällä, ei koskaan mennyt perille. 

En koskaan enää tilaa mitään Postin kautta tai lähetä yhtään mitään sen kautta.  Harmi kun tuota tamperelaista tuotetta ei saa muualta. 62€ mennyt nyt minulta kankkulan kaivoon Postin takia. 

Vierailija
44/62 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postia hukkuu, jakelu on hidasta ja postinkantajat kypsyneitä työhönsä, joka on alipalkattua ja varmasti kamalaa viime vuosien uudistuksista johtuen. Em. seikoista johtuen tuolle alalle tuskin työllistyy/työskentelee kovin motivoitunutta porukkaa. Meillä mm. Saksasta tilattu ja Visalla maksettu paketti seikkaili jossain kuukauden verran pari vuotta sitten. Näin seurannasta, että paketti oli ollut Suomessa jo kolmisen viikkoa, se oli noudettu, mutta meille sitä ei jaettu. Eräänä päivänä lähetys oli ilmestynyt postilaatikkomme päälle, vaikka sille oli tilattu kotiinkuljetus ja olin ollut kotona koko ajan, sillä ryöskentelen yrittäjänä kotoa käsin. Lähetyksen arvo oli yli sata euroa ja yleisen tien varteen laatikon päälle jätetty paketti saattaa joutua jonkun toisen matkaan. Selvitin asiaa postimme toimipisteen kanssa ja selvisi, että meidän postinkantaja oli kuitannut lähetyksen luovutetuksi kaksi viikkoa aiemmin. En tuntenut postinkantajaa, en tiennyt hänen nimeään, tiesin vain ulkonäöltä. Toimipisteen työntekijä kuitenkin onneksi tiesi kyseinen henkilön nimeltä ja mysteerio selvisi. Olin yhteydessä jakeluesimieheen ja postinkantajan oli ollut tarkoitus tuoda lähetys meille pari viikkoa aiemmin, oli itse autossa kuitannut lähetyksen vastaanotetuksi ja sitten unohtanut paketin autonsa jalkatilaan. Olin luonnollisesti huolissani, koska lähetys oli kuitenkin maksettu ja noudetuksi kuitattu, eikä sitä ollut missään. Näinkin siis voi posti toimia.

Kyseinen henkilö ei toimi enää onneksi postinkantajana tämän tapauksen jälkeen.

Oletteko muuten huomanneet, että postinkantajat eivät enää leikkaa nurmikoita, kastele ihmisten kukkia, eivätkä asenna astianpesukoneita. Onneksi loppui tuokin hullutus, joka oli kuollut idea ja syntyessään.

Vierailija
45/62 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.. 

Ja seuraukset ovat kauaskantoiset. Meillä tuli miehen kanssa ero tämän takia. 

Hän oli maalla ja lupasin postittaa ristikot maanantain iltsikasta. Näin teinkin jo samana päivänä. 

Eipä ollut tullut Hämeenkyröön edes seuraavana maanantaina. Viikko siis! 

Rupesi epäilemään, etten ollut lähettänytkään, vaan valehtelen. Tuli sitten keskiviikkona kuitenkin. 

Tässä välissä ehti kuitenkin tulla ero. 

No heh, heh... oli eroon muitakin syitä, mutta tämä oikein kruunasi luottamuksen puutteen. 

Vierailija
46/62 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan villikisi länneksi on mennyt. 

Jatkuvasti tulee mulle naapurin postia ja ties minne omani menee. Kiusallinen tilanne oli, kun ehdin hämärässä repiä yhden kuoren, jossa oli syöpäklinikan tutkimusaika. 

Vei sitten yläkertaan avattuna ja asia ok. Mutta törkeätä. 

Itselläni tulee kaikki tilattavissa oleva verkkoon. Mutta vieläkin esim. Kelan on joku ihme pakko lähettää postitse. 

Vierailija
47/62 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti tulee mulle naapurin postia ja ties minne omani menee. Kiusallinen tilanne oli, kun ehdin hämärässä repiä yhden kuoren, jossa oli syöpäklinikan tutkimusaika. 

Itselläni tulee kaikki tilattavissa oleva verkkoon. Mutta vieläkin esim. Kelan on joku ihme pakko lähettää postitse. 

Mä olen asunut tässä asunnossa 4 vuotta ja edellinen asukas 8v. Eli 12vuotta sitten tässä on asunut herra "Virtanen". Tälle Virtaselle Nordea lähettää sinnikkäästi postia tänne meille. Olen niitä palautellut laatikkoon merkinnällä "Ei asu täällä". Nyt viimeksi kun tuli kirje taas tälle herralle, huomasin tunnustelemalla, että kuoren sisällä on pankkikortti. 

Toki tuossa on Nordean puolelta mokailua, mutta eikö postinjakajakaan koskaan ihmettele kun eri nimiselle henkilölle tiputtelee postia meidän luukusta?

Olen Ilmoittanut tästä sekä Nordeaan, että Postille. Ei mitään vaikutusta. 

Vierailija
48/62 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 22.8. kirje, joka oli päivätty 8.8. 

Jotain on pahasti pielessä.

Vierailija
49/62 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullekaan enää laskuja kotiin tule, mutta monet yritykset vielä lähettää tuotteitaan kirjeenä postitse. Ja nykyään ei voi yhtään enää luottaa niiden perilletuloon. 

- Tampereelta tilannut

Vierailija
50/62 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, piti vielä palata tähän ketjuun. Eilen olin niin kiukkuinen Postille. Lähdin sitten kauppaan ja sillä välin oli postipoika kiikuttanut sen Tampereelta tilaamani tuotteen postiluukusta :D. 

Mutta luvattoman hidasta tuo nykyään on. 16 päivää kesti toimittaa tavallinen kirje Tampereelta Helsinkiin. Ihmeellistä kun kuitenkin kirjeposti on radikaalisti vähentynyt verkkoasioinnin ja e-laskujen myötä. 

Vierailija
51/62 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten posti voi jakaa näin päin vit...kirjatun kirjeen eli ainoa mitä tipahti tänään postista oli toiselle ihmiselle oleva kirje ainoo mikä täsmää on huoneiston numero osoite on kilometrin päässä??

Vierailija
52/62 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut ollenkaan autovakuutus laskua ifistä. Lähettivät sitten onneksi tekstarin, että lasku on maksamatta.

Vierailija
53/62 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tilattu postista kotiinkuljetus paketille.

Osoitteemme on tyyliin "Kaviokatu 1 b" .

Ikkunasta näin, että postin auto kävi rivitalomme pihalla, mutta lähti pois. En ehtinyt yläkerrasta edes ovelle asti.

Lähetys palautettiin lähettäjälle.

Ilmeisesti olivat tulkinneet jälleen kerran, että kyseessä on Kaviokatu 16. Vaikka koko kaviokadulla ei ole kuin yksi talo ja se on rivitalo. Ei ole olemassa kuin Kaviokatu 1 ja siinä huoneistot a, b, c, d, e, f ja g.

Ei ole Kaviokatu 2 ei Kaviokatu 3 jne olemassakaan.

Ja tässä ainoassa Kaviokadun talossa on kaikilla rivitalon asukkailla ovissa nimemme postiluukuissa selvin suurin painokirjaimin, mutta ei. Tyyppi ei voinut siitäkään katsoa.

Vierailija
54/62 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Afrikasta lähetetty kortti vaelsi puoli vuotta perille Etelä-Suomeen.  Osataan muuallakin hidastella.

Minä veikkaan, että kortti tuli Suomeen viikon sisällä, mutta loppuajan se vaelsi Postin takia.

Minulle tuli kerran Kiinasta paketti, se oli Suomessa kahdessa viikossa, mutta Postille päästyään odottelin sitä saapuvaksi vielä yli kuukauden. 

Luulen että postissa viivytellään ihan tahallaan ulkomaanlähetysten kanssa. Postihan ei saa ulkomailta tulevista paketeista läheskään samaa korvausta kuin kotimaan paketeista.

Ainakin ulkomailta Suomeen lähetetyt kortit on aina viipyneet useita viikkoja ennen perilletuloa.

Sukulaiset ja tuttavat lähetelleet näitä vuosikymmenien ajan Kanarialta, Thaimaasta, Turkista ym. turistikohteista.

Aina ovat ehtineet tulla takaisin Suomeen paljon ennen korttien perillesaapumista.

Vierailija
55/62 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin tilattu postista kotiinkuljetus paketille.

Osoitteemme on tyyliin "Kaviokatu 1 b" .

Ikkunasta näin, että postin auto kävi rivitalomme pihalla, mutta lähti pois. En ehtinyt yläkerrasta edes ovelle asti.

Lähetys palautettiin lähettäjälle.

Ilmeisesti olivat tulkinneet jälleen kerran, että kyseessä on Kaviokatu 16. Vaikka koko kaviokadulla ei ole kuin yksi talo ja se on rivitalo. Ei ole olemassa kuin Kaviokatu 1 ja siinä huoneistot a, b, c, d, e, f ja g.

Ei ole Kaviokatu 2 ei Kaviokatu 3 jne olemassakaan.

Ja tässä ainoassa Kaviokadun talossa on kaikilla rivitalon asukkailla ovissa nimemme postiluukuissa selvin suurin painokirjaimin, mutta ei. Tyyppi ei voinut siitäkään katsoa.

Lisään, että tietty laitamme kaikkialle itse osoitteeseen 1 B, mutta se kääntyy usein osoteteksteissä muiden toimesta 1b:ksi. Joka sitten tulkitaan 16:ksi. (jota numeroa ei ole olemassakaan)

Vierailija
56/62 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sillä 1,5 euron hinnalla. Jos maksat pikakirjeen hinnan 8,80e, menee perille seuraavana päivänä.

Toinen vaihtoehto on plus-merkki. Se on postin lisäpalvelu, maksaa 1,5 euroa normaalin postimaksun lisäksi, eli kirjeen lähetys maksaa yhteensä 3 euroa. Siinä on lähetystunnus ja kirjeen kulkua voi seurata netistä. Lähetys luvataan toimittaa viimeistään toisena työpäivänä postittamisesta.

Olen nyt muutaman kirjeen lähettänyt tällä tavoin ja ainakin tähän mennessä tuo kahden päivän

toimitusaika on pitänyt paikkansa.

my.posti.fi/plusmerkki/kuluttajat-fi

Vierailija
57/62 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin sivuilla chat ihan vain koristeena,ei toimi!

Vierailija
58/62 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon turhia kilometrejä nuo paketitkin matkustaa ja rekat ajaa ees taas!

Cellbessin paketti lähtee Liedosta Vantaalle ja Vantaalta Helsinkiin jonka jälkeen odotan että voin hakea sen Vantaan s-marketin lokerosta🤭

Vierailija
59/62 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen kirjeen katoaminen postissa.. Poikamme odottaa vieläkin Tamperelaisen kummitätinsä kirjettä. Kumminsa oli laittanut tuo kirjeen postin jaettavaksi täs muutama vuosi sitten. ( Tuolloin oli se viimeisin postilakko ) ja jakeluun lähteny kirje on tuolloin eteen tulevan Joulun ja pojan syntymäpäivien että peruskoulun päättymisen myötä onnittelu kirje. Kummitätinsä soitteli sitte ajan päästä ja kyseli että onko jakeluun laittamansa kirje tullut jo perille ? No mehän vastattiin oitis että mitään lähetystä ei ole heijän suunnastaan koskaan kuulunut Pojan kummitäti sätti postilaitoksen täysin maanrakoon. Sitte hän alkoi epäileen myös meitäkin että me ollaan pimitetty pojalle tullut kirje. Kysellä olen yrittänyt postilta että minne perkeleeseen tuo pojallemme osoitettu kirje olisi voinut niinku kadota. Postilla ollaan asian suhteen hyvin pahoittelevaisia mutta siihen en saanut vastausta millaisen kiertelylenkin moinen kirje kokee ennen kun se on täällä asuinpaikkamme jakelukeskuksella.

Vierailija
60/62 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kalliiksi yrittää maksaa laskuja pankin maksupalvelussa postin avulla. Jos kirje myöhästyy yli eräpäivän, ei maksua makseta vaan se menee perintään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi