Miten nämä vaihdevuodet toimii?
Viimisen vuoden aikana on ollut epäsäännölliset kuukautiset, vaihdellen väliä kahdesta kuukaudesta kahteen viikkoon. Nyt menkkoja ei ole kuulut viiteen kuukauteen. Loppuuko ne vain näin seinään yhtäkkiä?
Tarkoitus on käydä gynelogilla juttelemassa asiasta.
N49
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Loppuu tai lopu. Ja eihän sulla yhtäkkiä loppuneet kun on kerran ollut epäsäännöllisyyttä. Mulla oli yli puoli vuotta poissa kunnes taas tulivat viime kuussa, olin kyllä pettynyt. Ja selvän ovulaationkin taas tunsin eli jatkoa on luvassa...
Ok, hyvä tietää, että voivat tulla takaisin kuitenkin.
Mulla tuli todella paljon moonisten loppuajalla ja sitten väheni ettei tullut kun puolen vuoden välein ja jo loppuivat tossa 55v paikkeilla pikkutiputuksia oli välillä ennen.Tein viimeisen lapseni 40v vanhana.
Mulla loppui ihan seinään 53 v. Eikä kyllä ole mitään vaihtarioireita.
Noin se menee. Minullakin kävivät ensin tiheämmiksi, sitten epäsäännöllisiksi, kunnes loppuivat puolisen vuotta sitten. Sitten alkoivat kuumat aallot, ja ne eivät olekaan sitten mikään hauska asia. Toki niitä ei tule kaikille ja ne voivat olla lieviä, mutta minä herään monta krt yössä siihen, että olen ihan litimärkä koko kropasta hiestä ja pian sen jälkeen alkaa paleltaa. Joko siis herään kuumaan oloon tai paleluun.
No, en aio hakea hormonihoitoa, koska siskolla ja äidillä on ollut rintasyöpä ja hormonihoito nostaa sen riskiä. Kuumia aaltoja on tiedossa useampi vuosi, onneksi kuulemma hiukan laantuvan ajan myötä...
52 v.
Jokaisella näkyvät olevan omanlaisensa. Minulla, 55 v., on edelleen säännölliset kuukautiset eikä mitään vaihdevuosioireita. Sukulaisiin en voi verrata, joten olen ihan uuden edessä.
Kuinka moni mahtaa selvitä vaihdevuosista kokonaan ilman oireita? Minä elättelen suuria toiveita tässä, koska minulla ei ole koskaan ollut kuukautiskipuja eikä muitakaan gynekologisia vaivoja. Onkohan missään tietoa "jos on x, on myös z" -tyyliin?
MInullakin on noita kuumia aaltoja, mutta tilanne on parempi kun en ole juonut aamukahvia ja olen jättänyt sokerit minimiin
Loppuu tai lopu. Ja eihän sulla yhtäkkiä loppuneet kun on kerran ollut epäsäännöllisyyttä. Mulla oli yli puoli vuotta poissa kunnes taas tulivat viime kuussa, olin kyllä pettynyt. Ja selvän ovulaationkin taas tunsin eli jatkoa on luvassa...