Mitä vanhoja limsa- ja kaljamerkkejä muistatte?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Linda siideri, samoin oli Matti jotain, oliko kaljaa. Mustaa siideriä.
Golden Capilla oli aikanaan tumma päärynäsiideri, maistui hieman colalta. Suosikkini opiskeluaikana
En lukenut ketjua, mutta mieleeni tuli ehdoton suosikki kautta aikain. Eli Icebeer, se oli ulkoasultaan sellainen sinertävänharmaa etiketti, oisko Lahden ollut. Valmistustapana siis jäähdytetty johonkin asteeseen, että muodostui hileitä ja sitten pullotettu. Harmi että poistui markkinoilta aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Porella.
Afri-Cola.
Aura.
Muistaakseni tuo Afri-Cola hyvää, parempaa kuin vaikkapa Coca-Cola. Lapsena olen tuota juonut viimeksi, lienee lähemmäs 30 vuotta aikaa tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda siideri, samoin oli Matti jotain, oliko kaljaa. Mustaa siideriä.
Golden Capilla oli aikanaan tumma päärynäsiideri, maistui hieman colalta. Suosikkini opiskeluaikana
Taisi olla Dark Perry nimeltään tämä :) mä tykkäsin kanssa, oli myynnissä 2000-luvun alkuvuosina.
Golden Capilla oli samoihin aikoihin myös "limón" tms. niminen päärynäsiideri, jossa oli sitruunanmakua.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan sellaista kuin Pina Colada limu?Turkoosia ja valkoista oli etiketissä.Litran lasipullo.Muistaako kukaan?
Muistan ja tätä Pina Coladaa olen kaivannut! Se oli väriltään sellaista harmahtavaa, pidin tuosta juomasta lapsena kovasti ja sitä kovin harvoin sain juodakseni.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan spider-man limua. Se oli sinistä ja juomakelvotonta. Aivan friikin omituista voimaista tai jotenkin härskiä/pilaantunutta.
Olikohan tämä sitä litkua josta meni kieli sinineksi. Jokin sininen limu aiheutti tuollaista, joskus 1990-luvulla tuota juotiin kavereitten kanssa ja hämmästeltiin sinisiä kieliä.
Rally limsa, mustaa, ehkä vähän omenan ja kokiksen sekoitusta tms
Vieläköhän sitä Hiilihapotonta keltaista Jaffaa on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan 90-luvun lopulta/2000-luvun ihan alusta, että jollain suomalaisella pienemmällä panimolla olisi ollut suklaa-appelsiinilimu, joka todellakin maistui joltain konvehdilta. Sitä sai ainakin Tampereen-seudulla supermarketeista. Muistaako joku tämän?
Löytyihän se: Pyynikin Helmi!
Sama
Pyynikin helmi oli myytävänä vain vähän aikaa joskus 80- ja 90-lukujen taitteen tienoilla. Olin silloin lapsi. Se juhlisti jotain panimon juhlavuotta tai vastaavaa.
Incider, jonka nimi muutettiin Upcideriksi, kun Incider-nimi oli jo käytössä jollain muulla tuotemerkillä. En ole ihan varma, oliko Woodpecker tämän saman siiderin aikaisempi nimi vai katosiko se sattumalta kaupoista samoihin aikoihin kun Incider tuli markkinoille.
Niin ja tosiaan lempparini Pyynikin Helmi. Nam!
Muistelin et ois joskus 80 luvulla ollu sellainen limsa ku
M.A.C en ole varma oliko noita pisteitä . Pidin lapsena kovasti
ikäänkuin, kola ja appelsiini limsan sekoitus
Muistaako kukaan muu sinistä pepsiä? Siinä oli kanelin maku! Olisiko vuostuhannen vaihteessa myyty. Pullotolkulla juotiin mökillä sisarusten kanssa :D
Mr Bean limu. Se oli kylläkin pahaa.
Ei kysytty siidereitä mutta... Breezers siiderit, niitä oli muutamaa makua. Joku marjainen ja ainakin joku toinenkin, olisiko ollu persikka tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porella.
Afri-Cola.
Aura.
Muistaakseni tuo Afri-Cola hyvää, parempaa kuin vaikkapa Coca-Cola. Lapsena olen tuota juonut viimeksi, lienee lähemmäs 30 vuotta aikaa tuosta.
Afri-Colassa on huomattavasti enemmän kofeiinia kuin Coca-Colassa ja muissa kolajuomissa. Niin paljon, että se luokitellaan Suomessa nykyään energiajuomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porella.
Afri-Cola.
Aura.
Ai Afri-colaa ei enää saa?
Itse en colajuomista niin perusta osatakseni arvioida, mikä on hyvää ja mikä ei. Mutta tuota myytiin aikoinaan reilumpana vaihtoehtona, ja muistan kun joku teinipoikaporukka sitä osti (Ruohonjuuresta ehkä), ja yksi tokaisi että parempaa kuin Coca-Cola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porella.
Afri-Cola.
Aura.
En tiedä onko tuonti Suomen lopetettu, mutta kyllä sitä edelleen valmistetaan. Saa tilattua Saksasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porella.
Afri-Cola.
Aura.
Itse en colajuomista niin perusta osatakseni arvioida, mikä on hyvää ja mikä ei. Mutta tuota myytiin aikoinaan reilumpana vaihtoehtona, ja muistan kun joku teinipoikaporukka sitä osti (Ruohonjuuresta ehkä), ja yksi tokaisi että parempaa kuin Coca-Cola.
Sitä näköjään saa edelleen, piti ihan tarkistaa asia. Mutta itse olen tuota juonut viimeksi lapsena, silloin lähemmäs 30 vuotta sitten.
Omenaporeen lisäksi oli Puolukkaporetta ainakin Itä-Suomessa joskus 60- ja 70-luvuilla.
Pepsi Maxia sai Capuccinon makuisena ainakin v 2006, harmi kuin loppui. Itse tykkäsin tuosta enemmän kuin tavallisesta, onneksi ennätin juoda sitä pullotolkulla.
Auraa saa.