Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisistä jotka heräävät aina viideltä?

Vierailija
12.07.2019 |

No heillä ei ainakaan kovin paljon elämää ole.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija juottoporsaat rynnistivät mielipiteineen.

Vierailija
22/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, vaan silloin ärsyttää jos ajattelevat että myöhemmin heräävät ovat laiskoja tjsp. Yhtä paljon aikaa on tehdä asioita nukkui sitten välillä 21-05 tai 00-08.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin heräävät saavat päivässä enemmän aikaan kuin myöhään heräävät. Siksi aamuihmiset ovat tutkimusten (esim. Randler) mukaan menestyneempiä kuin iltaihmiset, joita tosin on luonnehdittu luovemmiksi ja älykkäämmiksi kuin aamuvirkkuja. Toisaalta itseään luonnehtii mielellään luovaksi, jos käyttää koko päivän lorvimiseen.

Aamulla klo 5 heräävä on tehnyt päivän työt klo 14 mennessä. Siitä ei illanvirkku pidä, koska hänen pitää sinnitellä töissä klo 18 asti.

Vierailija
24/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä, koska palsta aukeaa vasta klo 7.

Vierailija
25/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulypsylle täytyy herätä.

Vierailija
26/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos herää viideltä niin miten se siis estää elämästä?

Mutta en kyllä sitä tajua miksi ihmisillä on tapana toitottaa sitä aikaisin heräämistään. Ihan kuin se olisi jokin hyve, että käy esim . Lenkillä klo 6. 00 Kun toinen käy 9.00 tai myöhemmin.

Minulla oli työkaveri, jonka mielestä ihminen, joka tuli töihin yhdeksäksi, ei oikeastaan  olisi halunnutkaan tulla töihin. Liukuvan työajan puitteissa siis piti olla viimeistään ysiltä töissä. Ja tietenkin sitten oltiin pitempään kuin he, jotka tulivat jo seitsemäksi. Kuten tämä kysyinen henkilö kuulutti suureen ääneen tekevänsä.

Vierailija
27/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna heräsin siihen kun naapuriparvekkeelta mummo rääkyi jollekin toiselle naapurille jotain. Mummo on kai puolikuuro ja omaa hirveän noita-akkanaurun.

Ääni kuuluu jopa ruohonleikkurin äänen yli (todistetusti). 

Kello ei tosin ollut viisi, vaan vähän yli seitsemän, olisin kyllä halunnut nukkua vielä tunnin ainakin. Olenhan itsekin eläkkeellä. Mutta koska huuto jatkui, menin keittämään kahvia.

Vierailija
28/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on kuitenkin hereilläoloaikaa saman verran riippumatta heräämisajankohdasta.

Vierailija
29/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni työkaverini herää klo viideltä ylös..ihan vapaa-ehtoisesti: käyneet jo aamulenkillä ennen töihin tuloa.

Suihkun raikkaana ja pirteänä siinä livertävät.

Minä mietin tukka pystyssä kahvikuppi kädessä:

Missä olen ?

Miten tähän tulin ?

Mikä päivä tänään on ?

Vierailija
30/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhään herää, kun pitää ite herätä 4.30

Vierailija
31/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on just tuollainen kukonlaulun aikaan heräävä ja erittäin ylpeä tästä ominaisuudesta.

Kymmenen, yhdentoista aikaan pitää ottaa päikkärit ”koska onhan tässä oltu hereillä jo monta tuntia”. Kahdeksalta illalla sänkyyn kun on taas aikainen herätys seuraavana aamuna.

Ihmettelee aina miksi herään myöhemmin ja menen myös nukkumaan myöhemmin. Tähän päivään mennessä en ole keksinyt syytä, miksi pitäisi herätä niin helkutin aikaisin ja tehdä samat asiat kuin teen nytkin, mutta kolme tuntia aikaisemmin. No, ehkä olisin sitten parempi ihminen.

Vierailija
32/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen iltavirkku yökukkuja. Valitettavasti aloin kärsiä unihäiriöistä jo nuorena. Oli todella vaikea nukahtaa ja sitten aamusta nukkui sitä univelkaa pois. Käytin vuosia unilääkkeitä. Joitain vuosia sitten vieroittauduin lääkkeistä ja päätin yrittää korjata unirytmini. Sain sen onneksi tehtyä, mutta nykyään sitten olen asiasta tarkka, koska en tahdo ongelmien palaavan. Herään aamulla 5-7 välillä, yleensä lähempänä viittä. Nukkumaan menen useimmiten yhdeksältä. Unensaannissa menee vähintään tunti, mutta olen katsonut parhaaksi mennä silti sänkyyn aina samaan aikaan lepäämään, ilman painetta siitä, kuinka nopeasti unen pitää tulla. En olisi aiemmin uskonut, että rytmin muuttaminen ja näin aikaisin ilman kelloa herääminen olisi itselleni mahdollista. En brassaile asialla ja minulle on sama, monelta muut heräävät.

Vierailija
33/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on kuitenkin hereilläoloaikaa saman verran riippumatta heräämisajankohdasta.

Sekin vaihtelee. Toiset pärjäävät vähemmillä unilla ja toiset jäävät kroonisesti univajeeseen, jos esimerkiksi on voimakkaasti yökukkujan taipumus, mutta elämä vaatii aikaisia herätyksiä, vaikkapa vuorotyössä.

Jotkut nukkuvat järjestään 5-6 tunnin yöunia, toiset jopa 9 tunnin. Ihan aikuisista ihmisistä siis puhuttaessa.

Vierailija
34/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että osan heistä pitää luultavasti olla aikaisin töissä, ja sama rytmi on päällä viikonloppuna. Minunkin pitää ennen kuutta nousta että ehtii seitsemäksi töihin. Olen tosin luontojani iltavirkku, joten valvon heti pitkään jos seuraava päivä on vapaapäivä, ja vastaavasti nukun pitkään. Yhdeksältä herätessä tuntuu vain ehtivän päivän aikana paljon vähemmän kuin jos herää aikaisin.

Vierailija
35/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kenties tarkoittaa aamua tällä 5:ltä?Joo parikymmenta vuotta joutunut herää aamu viidelta duunin takia ei aina niin herkkua mutta kun se rytmi jäi päälle viikonloppuna kun vapaata vaikka kuin yritti valvoa myöhempään niin aina aikaisin tuli herättyä tylsääääää!!

Vierailija
36/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisin heräävät saavat päivässä enemmän aikaan kuin myöhään heräävät. Siksi aamuihmiset ovat tutkimusten (esim. Randler) mukaan menestyneempiä kuin iltaihmiset, joita tosin on luonnehdittu luovemmiksi ja älykkäämmiksi kuin aamuvirkkuja. Toisaalta itseään luonnehtii mielellään luovaksi, jos käyttää koko päivän lorvimiseen.

Aamulla klo 5 heräävä on tehnyt päivän työt klo 14 mennessä. Siitä ei illanvirkku pidä, koska hänen pitää sinnitellä töissä klo 18 asti.

Ei välttämättä ,riippuu kuinka pitkälle joutuu duunin takia matkustamaan,itse jouduin joka aamu herää viideltä että kerkes 7.30töihin,puol neljältä pääs himaan ja 6 himassa!

Vierailija
37/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, vaan silloin ärsyttää jos ajattelevat että myöhemmin heräävät ovat laiskoja tjsp. Yhtä paljon aikaa on tehdä asioita nukkui sitten välillä 21-05 tai 00-08.

Tämä! Ärsyttää suunnattomasti, että aamuvirkut ajattelevat olevansa ahkerampia, kuin iltavirkut. Minulle aikaiset aamut ovat suorastaan he..ttiä ja olen aina viimeisenä töissä. Raksalla töissä pitää olla klo 7.00 ja se on ollut mielettömän vaikeaa kaikki 10 vuotta mitä olen raksalla ollut. Työkaverit jaksavat aina valittaa siitä, että jaksan töihin vasta seitsemän jälkeen, mutta yksikään ei noteeraa sitä, että jään vielä heidän jälkeensä töihin, kun lähtevät iltapäivästä kotiin. Ilmeisesti ainoastaan aikaisin aamulla tehdyllä työllä on merkitystä, ei sillä, että iltapäivästä voi tehdä ne samat työt.

Vierailija
38/38 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli hyvä, että nämä aikaiset marttyyrit häipyivät yleensä klo 15. Tiesi, ettei heihin törmää  toimistossa. Ilmapiiri vapautuneempi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän