Herttuatar Meghanin tapa kantaa Archieta sai kritiikkiä muilta äideiltä - monet asettuivat kannustamaan: ”Ei kukaan heti osaa!”
https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/e69263ec-b315-4b76-9f26-26f7f…
Mielestäni "ei kukaan heti osaa" on aika tehoton argumentti silloin kun on kyse taidosta joka opitaan jo synnärillä ja toisekseen tuo kantotapa näyttää lapsen niskojen tukemisen puutteen takia todella vaaralliselta. Tuolla ipanalla on järjettömän kokoinen pää, joten niskojen tukeminen olisi ensisijaisen tärkeää. Lueskelin myös instassa noita puolustelevia kommentteja ja todella moni puolustelija heitti vain vastakaneetin "oletko itse täydellinen äiti" kun sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Kommentit (513)
Ihan hyvin pitelee. Voi olla vaikka selkä kipeä, tai vauvalla refluksi ja viihtyy vain pystyssä. Minäkin olin tosi huono kantamaan vauvojani kun selkä oli aina niin kipeä. Ei tuossa minusta mitään vikaa ole. Ja hattujen kanssa ei tosiaan olla niin hysteerisiä kuin Suomessa, ei kesällä eikä talvella.
Kai sitä on kannettava niin, ettei kasvot näy yhtään. Tai sitten pidettävä kärryissä mikä sekin hämmentäisi.
Kannoin lastani juuri noin pahimpien refluksivaivojen aikaan. Vielä kun Meghan ottaisi käyttöön kantoliina tai ergonomisen kantorepun niin avot, olisi kädet vapaana ja selkä kiittäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meitä tavis äitejä olisi kuvattu ja arvosteltu koko ajan niin kai sitä itsekin olisi ollut paskan jäykkänä heti kun poistuu kotiovesta. Meghan tietää jo etukäteen että kaikki käy kimppuun ja heittää antaumuksella paskaa niskaan teki niin tai näin tai ei tee. Aina joku vika ja vääääärin!
Kyllä kateus ja katkeruus myrkyttää ihmisiä kun eivät vaan voi antaa Meghanin olla rauhassa. Kiusaajat eivät lepää ennenkuin Meghan kokee Dianan kohtalon tavalla tai toisella.
Älä edes vertaa Dianaa Meghaniin! Se on kuin pyhäinhäväistys:)
Mistä hänelle ollaan kateellisia? Hänen omaa käytöstään tässä ei voida sietää, sekin Wimbledonin juttu: Hän oli komentanut ympäriltään pois monta penkkiriviä, koska ei vaivautunut pukeutumaan smart casualiin eli koodin mukaan ei päässyt VIP aitioon.
Tää likka on ihan suuriluuloisuudessaan omaa luokkaansa. Tulla nyt farkuissa Vip aitioon- no onneksi ei päässyt. Kostoksi oli kieltänyt kaikki kuvat. Jopa vanhaa valokuvaa oltiin nöyryytetty kun kuvassa oli ollut Meghanin korva.
Voi vanhaa valokuvaparkaa:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin pitelee. Voi olla vaikka selkä kipeä, tai vauvalla refluksi ja viihtyy vain pystyssä. Minäkin olin tosi huono kantamaan vauvojani kun selkä oli aina niin kipeä. Ei tuossa minusta mitään vikaa ole. Ja hattujen kanssa ei tosiaan olla niin hysteerisiä kuin Suomessa, ei kesällä eikä talvella.
Ei kai joogaajalla selkä tolleen petä. Ja jos on kipeä miksi yleensä tunki tuonne?
Niin, mehän ei tiedetä onko sillä selkä kipeä. Ja jos olisi jättäytynyt pois niin riemuhan siitäkin olisi syntynyt! Keksitty että on esim avioliitto-ongelmia tms. Tai välttelee Katea.
Kyllähän tuo vähän epämukavalta ÄIDILLE näyttää, mutta mullakin on ollut yksi tyytymätön vauva ja tiedän että sitä vauvaa kannetaan just siten, mikä vauvasta hyvä on.
Samainen vauva ei muuten hyväksynyt kantoreppu tai -liinaa ennen puolen vuoden ikää, vaikka kantokokemusta esikoisen kanssa oli jo rutkasti (eli osasin kyllä sidonnat ja säädöt laittaa sopiviksi). Tuosta kantoreputtomuudesta Meghaniakin nimittäin täällä näin kritisoitavan.
Vierailija kirjoitti:
Kädet tuossa väsyy ja vauvakin olisi varmaan nukkunut mukavammin vaunuissa/autossa.
Itsellä kävi lähinnä miekessä että eikös se meghanin äiti käynyt jonkun vauvanhoitokurssin mutta itsepäinen meghan ei kuuntele neuvoja 😆.
Meghanin äiti lähti heti ristiäisten jälkeen kotiinsa Losiin.
Hänellä on siellä koti, työ ja kumppani.
Viihtyi Archien syntymän jälkeenkin vain 2 viikkoa.
Puheet Dorian hoitokurssista tais olla median puheita, kuten joogahuonekin. Sitä ei ole .
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika oudon kömpelöä, varsinkin kun Meghan on koko ajan julkistanut, että hoitaa lapsen itse koko ajan eikä anna kenenkään auttaa. Jos hoitaa lasta 2kk ajan 24/7 itse, niin ei nyt ihan noin kömpelöltä pitäisi enää näyttää.
Onko julkistanut? Missä?
Sitäpaitsi kuninkaalisten protokollaan kuuluu katsoa kaikkien matsit jos on kerran istunut, mutta Meghan ei jäänyt katsomaan kuin kaverinsa Williamsin pelin ja lähti taas kontrolloimaan...tuota pidetään todella tökerönä koska seuraava pelaaja oli Britti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joogaajalla selkä tolleen petä. Ja jos on kipeä miksi yleensä tunki tuonne?
Niin, mehän ei tiedetä onko sillä selkä kipeä. Ja jos olisi jättäytynyt pois niin riemuhan siitäkin olisi syntynyt! Keksitty että on esim avioliitto-ongelmia tms. Tai välttelee Katea.
Se on virallisesti äitiyslomalla joten enemmän nää esiintymiset ihmetyttää.
Se vältteli Katea. Ei edes katsekontaktia ottanut. Kate tarjosi ruokaakin, mutta tälle ei kelvannut.
Just lehdessä luki että Kate ei ollut puhunut mitään Meghanille?
Ihanaa, että hän joutuu pitämään tollaisia jätesäkkejä yllään, ei ole heti hoikkana, niin mullekin kävi, ja melko monelle muullekin. Toivottavasti vauvan olot paranee, että sitä voidaan pitää nätimminkin ja ergonomisesti paremmin sylissä.
Veikkaan että tuo halatti on sellainen kantoliinaksi nostettava ja alla oli muut vaatteet. Tuosta käännellään helmat niin, afrikassa noita näkee.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pistänyt lapsen vaan vaunuihin, niin normaalit äidit tekisivät.
Kaikki vauvat ei viihdy vaunuissa. Ihan käsittämätöntä, miten paljon kuraa tuo Meghan saa niskaansa! Minusta hän vaikuttaa ihanalta äidiltä
Enkä muutenkaan ymmärrä, miksi niin monet ovat häntä vastaan, onko se se kateus?
No Enivei, mä oon ainakin Meghanin puolella.
Vaan mitä sanoo kehonkieliasiantuntija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika oudon kömpelöä, varsinkin kun Meghan on koko ajan julkistanut, että hoitaa lapsen itse koko ajan eikä anna kenenkään auttaa. Jos hoitaa lasta 2kk ajan 24/7 itse, niin ei nyt ihan noin kömpelöltä pitäisi enää näyttää.
Onko julkistanut? Missä?
Googlaa. On annettu esimerkiksi selityksenä sille, miksi jo useampi lastenhoitaja on irtisanoutunut. Meghanin PR on selittänyt sen sillä, että hoitajat ovat turhautuneet kun Meghan ei ole sallinut kenenkään muun hoitaa lasta vaan tehnyt kaiken itse.
Laitahan linkki siihen ”Meghanin PR:ään”.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että tuo halatti on sellainen kantoliinaksi nostettava ja alla oli muut vaatteet. Tuosta käännellään helmat niin, afrikassa noita näkee.
Olsiko Marokosta lahja? Jos Meghan olisi peitellyt afrikkalaisittain Archien olisi siitäkin toisaalta noussut äläkkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko julkistanut? Missä?
Googlaa. On annettu esimerkiksi selityksenä sille, miksi jo useampi lastenhoitaja on irtisanoutunut. Meghanin PR on selittänyt sen sillä, että hoitajat ovat turhautuneet kun Meghan ei ole sallinut kenenkään muun hoitaa lasta vaan tehnyt kaiken itse.
No ei tosiaan ole tuollaista hovin suunnasta ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olsiko Marokosta lahja? Jos Meghan olisi peitellyt afrikkalaisittain Archien olisi siitäkin toisaalta noussut äläkkä.
Ei ole. Ihan tavallinen länsimaisen muotisuunnittelijan kesämekko, josta on jätetty vyö pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko julkistanut? Missä?
Mistä noita Meghanin PR:n lausuntoja voi sitten lukea? En löytänyt?
Se ottelu kesti neljä tuntia ja koko sen ajan roikotti lasta. Ei syöttänyt, ei vauhtanut vaippaa, ei laskenut sylistään. Lapsi ihan liikkumaton koko ajan. Ihmiset veikkaavat oikeasti että se oli nukke, eikä lapsi ollenkaan.
Muuten tuossa ei ome mitään järkeä.