Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olethan jo allekirjoittanut kansalaisaloitteen, että mielenterveyshoitoon pääsisi helpommin?

Vierailija
10.07.2019 |

Lisätietoa löytyy täältä: https://mielenterveyspooli.fi/terapiatakuu/
En ole tässä aloitteessa mitenkään mukana, olen vain kansalainen joka toivoo että aloite menisi läpi ja asialle oikeasti tehtäisiin jotain. Liian kauan seurannut vierestä kun 30v läheinen on ollut vuosikausia työkyvyttömyyseläkkeellä mm. masennuksen takia, ja terapiaan ei vain pääse, paitsi omalla rahalla, jota ei ole. Terveyskeskuksessa yleensä vain isketään lääkeresepti kouraan, sitten kun ensin on jonottanut lääkäriaikaa muutaman kuukauden. Ja ehkä pari jutustelukertaa sairaanhoitajan luona.

"Joka toinen suomalainen kokee jossakin vaiheessa elämäänsä mielenterveyden häiriön, mutta vain puolet mielenterveyden häiriötä sairastavista saa tarvitsemaansa hoitoa."

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka hoidossa on, sitä ei silti saa välttämättä riittävästi... Minullakin on juuri 2 kk hoitotauko. Sitä ennen hoito on ollut 2-4 viikon välein psyk sh:lla käynti. Olen itsetuhoinen ja masentunut ihminen, jonka mieliala on hyvin matalla. Olen meinannut tehdä itsemurhan ja viiltelen.

Jostain kumman syystä hoitoni ei ihan toimi..?

Ja kyllä, hoitoon pääsemisessäkin on ongelmia. Kävin ensin yhden henkilän luona pyytämässä apua. Tuloksena sain käskyn tull uudestaan 3 viikon päästä. Menin. Siitä 3 viikkoa, jotta pääsin lääkärille. Siitä viikko, jotta pääsin takaisin ensimmäisen henkilön luo. Siitä kaksi viikkoa, jotta pääsin psykiatriselle sairaanhoitajalle...

Jaksamista sinulle! Minulla kaksi ystävää aika samanlaisessa tilanteessa. Juurikin tuo, että masentuneena pitäisi jaksaa odottaa lääkäriaikaa viikkotolkulla, ja pompotellaan lääkäriltä/hoitajalta toiselle. Tähän olisi saatava muutos, että hoitoa saisi HETI ja se olisi heti riittävää. 

Vierailija
22/23 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaat 6000 allekirjoitusta tarvitaan vielä. Kunpa tämä etenisi eduskuntaan. Saataisiin Suomen mielenterveyshoidon taso 2010-luvulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska ei tämä nykyinenkään hoito näytä ketään auttavan, miksi siis sen määrää pitäisi lisätä.

Hoito tehoaisi paremmin, jos sinne pääsisi aikaisemmin. Nyt voi mennä vuosia, ennen kuin terapiaan edes pääsee.