Miksi hevi musiikki on aina huutamista, josta ei saa sanoista yhtään selvää.
Kommentit (26)
Ihmisen kuulo on ihmeellinen aisti. Riippuu niin siitä mihin korva on tottunut. Itse muistan kun jossain festareilla oli Motörhead esiintymässä ja mä ihan tosissaan en erottanut niiden biisejä toisistaan. Ihmettelin että mistä ne itse tietää mitä biisiä soitetaan.. :DD Mutta ympärillä fanit näytti kyllä erottavan biisit, joten vika oli mun korvissa eikä musassa.
En saa mäkään. Hitaasti lauletusta kyllä.
Kyllä minä saan selvää helposti, mulla vieläpä on kuulossa vikaa.
Minä en tiedä mikä "heviksi" lasketaan, mutta itse tykkään esim. Lacuna Coilista, missä kyllä lauletaan kauniisti ja sanoistakin saa selvää :)
Kuka idiootti nyt edes haluaa saada selvää pop-musiikin sanoituksista. 99% musiikista kuulostaa vähemmän dorkalta, jos sanoitukset pystyy ignoroimaan.
Täytyy jossain olla vika jos ei nimenomaan Heavy Metalista (hevi) saa selvää. Se kuintekin on yksi kevyimmistä metallin genreistä. Ymmärrän ongelmasi, jos olet kuunnellut Black Metalia, josta taitavat saavan selvän vain harjaantuneimmat kuuntelijat, mutta muuten en.
Miksi edes kuuntelet "heviä" jos se on mielestäsi "huutamista, josta ei saa selvää"? Valitse jokin vielä kevympi genre niin ainakin voit vielä teoriassa sanoa kuuntelevasi metallia, vaikket siitä pidäkään.
Kokeiles doom metallia... hitaampaa jne... power metallissa kanssa aika selkeästi laulettu, nopeesti ja korkeelta :D
Ja olen kuulennut montaa eri hevi bändiä ja mistään ei saa todellakaan mitään selvää. Pelkkää huutamista ja mölöä.
Oppii kuuntelemaan vähän eri tyylillä sitä musiikkia mistä ei meinaa saada kunnolla selvää.
Sinänsä hauska yhtälö, että hevibiiseissä on usein upeita sanoituksia, mutta niistä ei välttämättä saa läheskään aina ensimmäisellä kuuntelukerralla selvää. Sensijaan nykyajan poppi on sanoitukseltaan useimmiten täyttä kuraa (tällä hetkellä soi radiossa taukoamatta se englanninkielinen biisi jossa teinityttö laulaa että "sinä olet se syy miksi tanssin peilin edessä ja laulan suihkussa, ladadii ladadaa ladadaa" :D), mutta siitä saa useimmiten selvän heti ensimmäisellä kuuntelukerralla (vaikka ei välttämättä haluaisi...)
Miksi rap-musiikissa ei lauleta vaan se on ihanq joq puhuis? :o Miksi klassisessa musiikissa ei oo koskaan mitään kivoi bassojynkytyxii taustal? Miksi a cappella-musiikissa ei oo koskaan soittimii? :o
Sen epäselvän ärjymisen on tarkoitus peittää sanoitukset. Jos ihmiset ymmärtäisivät mitä hevilaulajat sanovat, he huomaisivat että sanoitukset kertovat kissanpennuista, vaaleanpunaisista nallekarhuista ja prinsessafantasioista. Hevibändit pelkäävät että heidän uskottavuus katoaa jos näin tapahtuu, siksi he murisevat mikrofoniin.
Hieno ja erittäin synkkä death metal kappale, etkö todellakaan ymmärrä sanoja?
Ehkä lempiyhtyeeni, kuuntelen niin paljon ja niin erilaista musiikkia etten voi varmaksi sanoa.
Kyseinen yhtye on todella miettinyt ja tehnyt hienoja sanoituksia. 41v m
Täytyy olla kuulossa tai ymmärryksessä vikaa. Kuka sellasta beibe beibe, uulalaalaa rytkettä jaksaa pitemmän päälle kuunnella. Useilla metallibändeillä on upeita sanoituksia yhdistettynä kauniisiin melodioihin. Mutta eihän sitä tietenkään kaikki ymmärrä/tajua.
Ketä kiinnostaa sanat!? Pääasia, että on hyvä meninki. Kyllä hevistä vielä saa selvää. Ovat niitä joilla on nahkahousut jalassa ja palleja puristaa.
Syytä pitää metallimusiikista
Koska sanoista ei hirveästi saa selvää, voit kuvitella, että biisi on tehty juuri sinulle ja sinun elämästäsi. Miten ne tiesikin, että ala-asteaikaisen lemmikkihamsterini Petrin kuolema viiltää edelleen sisintäni?
Kun sanoista saa selvää, ne sivistävät. Esim. ihmisruumiin anatomiasta, voimatyökaluista tai norjalaisista pakanajumalista. Ei laula joku Pitbull juuri yhtään semmoisista.
Metallivideoilla ei kukaan twerkkaa. Jos videolla joku tärisee, kyseessä on ruumiista irtautuminen tai riivaus. Tai Ozzy.
Mikä se sellainen hevin alalaji on nimeltään joka kuulostaa samalta kuin joku norjalainen umpihumalassa huutaa ja oksentaa samaan aikaan?
Mä olen kuunnellut heviä oikeastaan aina ja hyvin saa selvän sanoista. Oopperasta en tajua miten saa sanoista selvää? Mun maku on sitä vanhempaa kaartia. Purplea, sabattia, dio, maiden jne.