Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkältä sairaslomalta töihin

Vierailija
09.07.2019 |

Hei!
Eli tilanteeni on se, että olen ollut vakavan masennuksen takia n. 5 vuotta pois töistä. Olin tosi huonossa kunnossa ja menetin muistini aika pahasti. Nyt töihin paluu tulee ajankohtaiseksi syksyllä, mutta häpeä on valtava. Pari ihmistä varsinkin ahdistaa töissä, koska en haluaisi jutella heidän kanssa mun elämästä, mutta tiedä että he juoruavat keskenään kun palaan töihin. Mua hävettää ja ahdistaa. Miten te muut olette selvinneet, jotka olette olleet tosi kauan pois töistä?
Enkä tarkoita mitään 6 kk vaan oikeasti pitkän ajan. Tai kertokaa miten tästä häpeästä selviää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani on noin 30 työntekijää ja heistä vain 8 on sellaisia, jotka oli siellä 5 vuotta sitten. Missä ihmeen työpaikassa väki ei vaihdu?

Vierailija
22/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidä työpaikalla ihmiset tietää ihan varmasti. Ja jos eu tiedä niim arvailevat. Yks työka eri tuli vastaan kaupungilla ja alkoi juttelemaan, en pystynyt silmiin katsomaan vaan kerroin koirani kuulumiset ja vetosin kiireeseen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani on noin 30 työntekijää ja heistä vain 8 on sellaisia, jotka oli siellä 5 vuotta sitten. Missä ihmeen työpaikassa väki ei vaihdu?

Vaikka sellaisessa, missä työntekijät viihtyvät.

Vierailija
24/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on vaihtunut, mutta on siellä samojakin.

Ja ei kai sillä ole nii väliä teille. Halusin vaan kuulla kokemuksia mitä ihmisillä on.

Ap

Vierailija
25/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, kiva kun tulet takaisin. Osaavista ihmisistä on ollut pulaa sinun poissaollessasi!

Pari ekaa päivää tuntuu pitkiltä, sitten työssäoloon taas tottuu ja kaikki ok, kiva kun saa muuta ajateltavaa kuin oma päänsisus. Itse olin vain pari kk ja sillonkin paluu oli noloa, joten ymmärrän sinua. Muutamassa päivässä kaikki on hyvin, tsemppiä kovasti ja rohkeutta!

Vierailija
26/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks viiden vuoden poissaoloa pitäis hävetä?? Voi vttu millasia ihmisiä täällä on, ootte varmaan niitä työpaikkanne kiusaajia.

Onhan ihmiset hoitovapaallakin kolme vuotta helposti. Eikä tarvi häpeillä kun ei ollu töissä.

Hienoa, että aloittaja oot taas työkykyinen! Tsemppiä ja onnea! Ei sun tarvi selitellä mitään, äkkiä se arki palaa eikä ketään ees kiinnosta enää.

Kunpa viiden vuoden työttömyyteen suhtauduttaisiin samalla tavalla.

Vierailija
27/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensimmäiset pari viikkoa iltaisin niin väsynyt etten jaksanut tehdä töiden jälkeen yhtään mitään. Jos olisin tiennyt että alkuun voi olla osa-aikaisena, olisi varmaan ollut helpompaa.

Vierailija
28/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti joka duunissa on näitä pässejä, jotka ei voi millään ymmärtää kuinka jotkut voi muka ihan UUPUA työssä. Koska he itse eivät jotain ole kokeneet, niin sitä ei ole olemassa. Ja näiden salaisuus siihen työssä uupumattomuuteen on se, etteivät ensinnäkään viitsi panostaa työhönsä ja ovat siellä vain ihan hällävälisti, vähänkuin päiväkerhossa ja raha rullaa tilille. Heitä ei kiinnosta työn laatu tai jälki, kuten suorittavia ja täydellisyyteen pyrkiviä uupujia. Näiltä saa sitten kivasti kuulla kettuilua asiasta jatkossa, joten enpä itse viitsisi ainakaan samaan paikkaan enää mennä, kun siellä kuitenkin kaikki tietää tilanteesta.

Vierailija
29/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan tosi kova paikka, ota 1/4 miedoimmasta 15mg Opamoxista, ohjeissa lukee että pieni määrä poistaa ahdistusta. Ei väsytä ja varmaan täysin plasebo, mutta minulla auttoi ensimmäiset päivät. (Tietämättömille tiedoksi että ihmiset syö sitä yl 15- 30mg kerrallaan, jotkut vielä enemmän. muutama milligramma ei ole paha. Ei vaikuta työkykyyn eikä aiheuta väsymystä, mutta itse tietää, ettei jännitä, vaikea selittää)

Vierailija
30/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti joka duunissa on näitä pässejä, jotka ei voi millään ymmärtää kuinka jotkut voi muka ihan UUPUA työssä. Koska he itse eivät jotain ole kokeneet, niin sitä ei ole olemassa. Ja näiden salaisuus siihen työssä uupumattomuuteen on se, etteivät ensinnäkään viitsi panostaa työhönsä ja ovat siellä vain ihan hällävälisti, vähänkuin päiväkerhossa ja raha rullaa tilille. Heitä ei kiinnosta työn laatu tai jälki, kuten suorittavia ja täydellisyyteen pyrkiviä uupujia. Näiltä saa sitten kivasti kuulla kettuilua asiasta jatkossa, joten enpä itse viitsisi ainakaan samaan paikkaan enää mennä, kun siellä kuitenkin kaikki tietää tilanteesta.

Just näitä superihmisiä on etenkin hoitoalalla. Kaikkien poissaolot kiinnostaa koska itse ei olla ikinä sairaana. Ihan reilusti v..tuillaan sairaslomalta tulleille, että tänä vuonna mäkin sitten aion olla ”sairaslomalla” ainakin pari vk että saa ”lisää lomaa”.

Olen jättänyt tälläisen omaan arvoonsa, onneksi työpaikalla on yl vain 1 tai max 2 täysin empatiakyvytöntä ihmistä. Muiden mielestä on kiva kun tulet takaisin töihin!

Vierailija
31/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit sulle ap. Mä oon samassa tilanteessa, tosin fyysinen sairaus ja paluu työkokeilun ja osakuntoutustuen kautta. Mutta vaikka porukka onkin vaihtunut on siellä niitä vanhojakin joukossa ja oon saanut mahtavaa kannustusta.

Vierailija
32/32 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot työkavereille vain, että olet ollut sairauden vuoksi työelämästä poissa. Varmasti menee hyvin.

Yksi syy, miksi pitkillä sairauslomalla olevat henkilöt otetaan takaisin töihin,eikä irtisanota on se, että varsinkin pienemmät firmat pelkäävät eläkepommia. Eli, jos irtisanottu ei saakaan enää myöhemmin töitä, eläkekustannukset joutuu maksamaan viimeisin työnantaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan