Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan tosi ahdistavaa "lastensarjaa" nimeltä Pelottaako ? Sitä esitettiin joskus ysärillä.

Vierailija
09.07.2019 |

Hirveät traumat jäi, oli niin karmeita jaksoja.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, mutta ei se minusta ollut mitenkään niin kauhea.

Minä olen aina ollut vähän herkempi ihminen ja mulle se oli kyllä liiankin pelottava. Olisi pitänyt vanhempien kieltää moisen katselu, koska tuli oikeasti uniin ja pelotti öisin jne.

Vieläkin olen herkkä, joitakin kauhusarjoja tulee silti katsottua esim. walking dead ja nyt katson Stranger Thinngs kolmatta kautta, tuotakaan en kyllä näin yli 30 vuotiaanaakaan uskalla juuri ennen nukkumaanmenoa katsoa ja saan sydärin jokaikisestä säikähdyskohdasta, kun tuossa tehdään se just pahiten, eli kovat äänet yhdistettynä siihe, että joku örvelö tms. hyökkää kohti kameraa. Ääk.

Vielä nyt aikuisenakin nuo saattaa tulla toisinaan uneen.

Minulla on ikää 37 ja olen mies, mutta silti säikähdän edelleenkin helposti jos katson kauhuelokuvia. Monesti ihan säpsähdän ja pääsee jopa huuto joskus ja joudun laittamaan elokuvan tauolle joksikin aikaa että hieman rauhoitun. :D

Vierailija
22/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan toki ja tykkäsinkin sarjasta, mutta ei se omasta mielestäni kovin pelottava tai etenkään ahdistava ollut. Suurin osa jaksoista oli aika nössöä kamaa, oikeasti pelottavia oli vain muutama. Mutta eihän lastenohjelman mitään full hd -kauhua kuulu ollakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, ja katsoin sitä vielä aikuisenakin, parikymppisenä, kun se tuli uusintana. Siinä oli joitain oikeasti ahdistavia jaksoja. Mieleen on jäänyt mm. jakso, jossa balettikoulun johtajatar teki oppilaistaan kasvottomia jollain lumouksella.

Vierailija
24/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Muistan, ja katsoin sitä vielä aikuisenakin, parikymppisenä, kun se tuli uusintana. Siinä oli joitain oikeasti ahdistavia jaksoja. Mieleen on jäänyt mm. jakso, jossa balettikoulun johtajatar teki oppilaistaan kasvottomia jollain lumouksella.

Olen tainnut nähdä tämän! Mutta todennäköisesti olin silloin alle kouluikäinen.

Vierailija
25/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uima-allas jaksosta jäi traumat :-D vieläkään ei pysty uimahallissa koskemaan siihen ritilään sielä lattiassa!

26/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Olen tainnut nähdä tämän! Mutta todennäköisesti olin silloin alle kouluikäinen.

Jakson nimi on The Tale of Many Faces. Tarkistin äsken, ja ei se ollutkaan balettikoulu, vaan näyttelijäkoulu tms. Pelottava joka tapauksessa!

Vierailija
27/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä sarjassa jaksoa, jossa tyttö laitetaan auton takakonttiin pimeässä ja aletaan ajaa pois? Muistan nähneeni lapsena ysärillä jonkun hämärän ohjelman, jossa ilmeisesti oli kidnappaus. Kovin paljoa en siitä muista. Asia jäi vuosikymmeniksi vaivaamaan, sillä en edelleenkään tiedä, mikä ohjelma oli kyseessä ja tuliko sille mitään päätöstä. Taisi olla suomeksi puhuttu/dubattu ja muistaakseni nuoria pääosassa.

Ei taida olla tämä sarja. Kävin linkissä katsomassa ja ilmeisesti tarinat kuitenkin loppuvat nuotiolle, eivätkä mitenkään "kesken". Voihan hitsi!

Vierailija
28/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, tulikohan tämä arkipäivänä alkuillasta? Katselin kuitenkin tätä, kun pikkuveljeni tuli kotiin jostain menoistaan ja jäi katsomaan kanssani. Kysyi sitten mikä ohjelma oli. Sanoin, että pelottaako ja hän vastasi ei. Toistin nimen muutaman kerran, ja hän jo tuskastui kun en vastaa kysymykseen. "Eikun tän ohjelman nimi on Pelottaako." "Aijjaaa..."

Vierailija
29/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös pelänneeni tätä tosi paljon. Liian pelottava ala-asteikäiselle. Jo pelkkä alkumusiikki karmi!

Vierailija
30/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, mutta ei se minusta ollut mitenkään niin kauhea.

Joo, ei ollut kauhea eikä ahdistava. Sehän oli lasten- ja nuortensarja, jossa kertoivat keskenään kummistusjuttuja leirinuotiolla. 

Vierailija
31/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jakson, jossa oli hirviö, joka pystyi ottamaan ihmisen hahmon. Hirviö muuntautui perheen pojan näköiseksi ja lopussa perheen äiti joutui jotenkin päättelemään, että kumpi on oikea poika ja kumpi hirviö, kun molemmat yrittivät vakuuttaa olevansa oikea poika äidille. Lopulta äiti sitten tappoi (tai sai katoamaan tms.) sen hirviön. Mutta se ei sittenkään ollut se hirviö vaan poika.

Tykkäsin kans tosi paljon tästä sarjasta, kun oli niin jännittävä. Vähän niin kuin lasten (enemmän kyllä nuorten ohjelma) salaiset kansiot.

Vierailija
32/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin joskus alle kouluikäisenä ysärillä tätä sarjaa ja sitten juuri kouluikäisenä, kun se vika kausi taisi tulla v. 2000. Silloin pelotti. Eksän kanssa ladattiin sarja jokunen vuosi sitten netistä ja sit huomattiin, ettei se kovin jännä ollutkaan, näytteleminen oli paikoin kökköä ja ne tehosteet (no, ysärisarja, niin). Aika kultasi muistot.

Vierailija
33/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin joskus alle kouluikäisenä ysärillä tätä sarjaa ja sitten juuri kouluikäisenä, kun se vika kausi taisi tulla v. 2000. Silloin pelotti. Eksän kanssa ladattiin sarja jokunen vuosi sitten netistä ja sit huomattiin, ettei se kovin jännä ollutkaan, näytteleminen oli paikoin kökköä ja ne tehosteet (no, ysärisarja, niin). Aika kultasi muistot.

Olen myös aikuisena miettinyt, oliko sarja oikeasti niin hurja vai olinko vain nössö lapsi 😄 Netflixissä on samanlainen sarja, Kylmiä väreitä, joka tuntuu aivan lällyltä. Epäilen, että Pelottaako ahdisti lapsena, koska olin muutenkin arka.

Muistan uima-allashirviön ja sitten jonkun kamelionttijakson, joka oli myös erityisen ahdistava.

Vierailija
34/34 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös aikuisena miettinyt, oliko sarja oikeasti niin hurja vai olinko vain nössö lapsi 😄 Netflixissä on samanlainen sarja, Kylmiä väreitä, joka tuntuu aivan lällyltä. Epäilen, että Pelottaako ahdisti lapsena, koska olin muutenkin arka.

Muistan uima-allashirviön ja sitten jonkun kamelionttijakson, joka oli myös erityisen ahdistava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän