Muuttaisiko Espooseen
Mietin muuttoa itäsuomesta Espooseen, haluaisin rauhallisen ympäristön. Olen 45v. Onko vinkkejä kaupungin asuinalueista?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei liiemmin asuinalueista selvinnytkään, mutta hieman kuitenkin, kiitos heille, ainakin selvisi miten kateellisia ollaan mun vapaudesta. Juu yritän muistaa jatkossa pitää tämän omana tietonani.
Tässä nyt lähinnä taisi porukkaa ärsyttää se, että sanot olevasi Itä-Suomesta ja olet tottunut meren läheisyyteen. Kun ei nuo nyt oikein natsaa.
Sori porukat, en halunnut paljastaa tarkkaa sijaintiani, asiaan fanaattisesti suhtautuvien johdosta.
Pyörälläkö menit?
Niin pyörälläkö?
Asun Espoossa ja alkoi ahdistamaan, jos tänne muuttaa jotain kilttiksiä maalta. Espoolaiset miehet on nyt ihan laadukkaita nimittäin.
Ap vaikuttaa ikävältä ja alistavalta persoonalta jolla on paljon narsistisia piirteitä ellei peräti ole sellainen. Hänen kommunikointi tapansa kertoo henkisesti häiriintyneestä agressiivisesta persoonasta. Tuskin kukaan tuollaista pitää ystävänään. Lähisuhteissahan tuollainen käytös tuppaa vielä pahenemaan. Jospa nämä 5 ystävää onkin ihmisiä joita hän vainoaa, ehkä ex puoliso eikä mitään viittä ystävää edes ole? On perin outoa että muka ystävilleen ei voi näin tavanomaisesta asiasta puhua vaan pitää nimettömänä täällä kysellä ja sitten vastata ihmisille todella tökerösti ja selitellä asian vierestä, samalla pitäen selkeästi hänelle itselleen suunnattuja haaveilun omaisia omakehu puheita vaurauksistaan joita tuskin on. Paitsi polkupyörä.
Luultavasti puhuu vainoamansa exän rahoista jotka kuvittelee itselleen, mikä olisi tyypillistä narsistiselle harhaisuudelle. Muutenkin koko aloitus kuulostaa puolivillaiselle treffi-ilmoitukselle eikä henkilöllä tunnu olevan mitään kosketusta arkirealismiin ja miten asioita hoidetaan. Ei mitään viisikymppisen aikuisen ihmisen tekstiä todellakaan. Tuskin tämä henkilö pystyy mihinkään normaaleihin ihmissuhteisiin saatika arkensa järjestämiseen itsenäisesti tuolla luonteella ja kyvyttömyydellä keskittyä muuta kuin omiin suuruuskuvitelmiinsa ilman todellisuuspohjaa. Jotka ei liity edes mitenkään asunnon hankintaan, mutta hänen piti nämä tuoda ilmi. Eli ei jatkoon. Pidetään Espoo puhtaana tuollaisista.
T :AV:n Aamuvuoron Kyökkipsykologipalvelut & Pro Espoon VARAKKAAT Naiset, Pro Alla Kvinnar Som Har Massor Av Pengar ja tukiyhdistys I-Loiset on Pidettävä Itä-Suomessa Ry, Keski- ja Itä-Suomen merivartioston kannatusyhdistys Ex-syneet, Pelastakaa Polkypyörät EVVK ja Kirjastokortilla muutan vaikka kuuhun kunhan saan luotot Ry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei liiemmin asuinalueista selvinnytkään, mutta hieman kuitenkin, kiitos heille, ainakin selvisi miten kateellisia ollaan mun vapaudesta. Juu yritän muistaa jatkossa pitää tämän omana tietonani.
Mikä ihme sun ongelma on? Sulle esitetään asiallisia kysymyksiä, joiden perusteella sulle voitaisiin kommentoida, että mitä asuinalueet on hyviä tai muuten täyttää kriteerisi. Ja sä jankkaat jostain lapsettomuudestasi. Mutta et voi vastata mihinkään asialliseen, normaaliin kysymykseen.
Ihan tässä ohiksena kommentoin, että kyllä nyt JOTKUT av:laiset tämän hieman negatiivissävytteisen keskustelukulun aloittivat "tökkimällä" ensin ap:ta aivan turhaan, mistä siis seurasi ap:n puolustusreaktio, mikä nyt on näkynyt niin kuin on näkynyt. Että on se kumma, että asiallisesti ei voi toiselle vastata, vaan pitää alkaa osin asiattomasti kommentoimaan.
Ap:lle sanoisin, että kannattaa keskittyä vain näihin asiallisiin ja itse asiaan liittyviin vastauksiin eikä "provosoitua" näihin henkilöön meneviin kommentteihin, vaikka tiedän, ettei se helppoa ole.
Toivottavasti en nyt loukannut ketään ja toivottavasti jokainen vastaaja ehkä itse tietää, keihin tällä viestillä viittaan, ettei ns. "väärät" ihmiset ota tästä viestistä itseensä.
Vaikka kai tämäkin kommentti saattaa joitain "närästää" kuitenkin, mutta en nyt pysty asiaa paremminkaan ilmaisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä kertaakaan muuttanut Espoosta pois tai tänne, mutta aina kun olen muuttanut Espoon sisällä, ei lähiötä ole ollut rajattu ennalta vaan olen etsinyt monesta eri paikasta, koska raha nyt vaan sattuu olemaan yksi realiteetti ja välimatkat pitkiä ja pienenkin välimatkan sisällä on vähemmän ja enemmän viihtyisiä kohtia ja se itse asuntokin merkitsee ainakin minulle.
Ap:llä se raha ei ollu kai oleellinen, siitä sitten vaan karttaan kirjastot, kattoo mikä on lähinnä merta ja yhteyttä asunnonvälitykseen.
Suosittelen Ison Omenan päällä olevaa taloa. Alimmassa kerroksessa ovat ruokakaupat ja Alko, kolmannessa kerroksessa leffateatteri ja toisessa päässä kirjasto. Pyörille on koukut varastossa tai pyörän voi viedä hissillä ylös asuntoon ja meren rantaankin on lyhyt kävelymatka.
Ne asunnothan ovat hirveitä, pimeitä koppeja vaikka neliöitä riittäisi. Käytiin katsomassa asuntoja tuolta ja kaikki yhtä huonosti suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme sun ongelma on? Sulle esitetään asiallisia kysymyksiä, joiden perusteella sulle voitaisiin kommentoida, että mitä asuinalueet on hyviä tai muuten täyttää kriteerisi. Ja sä jankkaat jostain lapsettomuudestasi. Mutta et voi vastata mihinkään asialliseen, normaaliin kysymykseen.
Ihan tässä ohiksena kommentoin, että kyllä nyt JOTKUT av:laiset tämän hieman negatiivissävytteisen keskustelukulun aloittivat "tökkimällä" ensin ap:ta aivan turhaan, mistä siis seurasi ap:n puolustusreaktio, mikä nyt on näkynyt niin kuin on näkynyt. Että on se kumma, että asiallisesti ei voi toiselle vastata, vaan pitää alkaa osin asiattomasti kommentoimaan.
Ap:lle sanoisin, että kannattaa keskittyä vain näihin asiallisiin ja itse asiaan liittyviin vastauksiin eikä "provosoitua" näihin henkilöön meneviin kommentteihin, vaikka tiedän, ettei se helppoa ole.
Toivottavasti en nyt loukannut ketään ja toivottavasti jokainen vastaaja ehkä itse tietää, keihin tällä viestillä viittaan, ettei ns. "väärät" ihmiset ota tästä viestistä itseensä.
Vaikka kai tämäkin kommentti saattaa joitain "närästää" kuitenkin, mutta en nyt pysty asiaa paremminkaan ilmaisemaan.
Kiitos :) Ihmettelen kyllä tätä pahoinvoinnin määrää tällä palstalla. Tosiaan helmet saa poimia joukosta. T.ap
Olen pyytänyt ylläpitoa jo kolmella kommentilla poistamaan tämän aloitukseni, mutta ilmeisesti he ovat samaa "koulukiusaaja" porukkaa kuin nämä asiallisen kyselyni lyttääjät.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt ylläpitoa jo kolmella kommentilla poistamaan tämän aloitukseni, mutta ilmeisesti he ovat samaa "koulukiusaaja" porukkaa kuin nämä asiallisen kyselyni lyttääjät.
Kannattaisiko lopettaa se kirjoittelu, niin häipyy historian hämärään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos :) Ihmettelen kyllä tätä pahoinvoinnin määrää tällä palstalla. Tosiaan helmet saa poimia joukosta. T.ap
Kaikkiin ei uppoa sinun haukkumisen ja imelän lässytyksen vaihtelu. Jokainen joka on ollut narsistin kanssa tekemisissä tuntee tuon keskustelutyylin ja taktiikan, kuten myös asioista epämääräisesti puhumisen ja ihmisten erottelun imarteluilla tai haukkumisella"helmiin " ja mitä sinä jossain vaiheessa sanoit että ihmiset "sössöttää" ja haukuit täällä ihmisiä, kun kysyttiin ihan asiallisia kysymyksiä. Vaikeisiin kysymyksiin et vastaa lainkaan kuten narskuilla ei ole tapana. Olet kertonut kasan täysin irrellevantteja asioita, mutta et yhäkään ole vastannut kysymykseen minkä hintaluokan ja kokoluokan asunnosta olet kiinnostunut, mikä on aika oleellista. Täällä voidaan sinulle neuvoa vaikka maailman loppuun asti asuinalueita, mikä on järjetöntä koska olet lukutaitoinen ja osaat varmasti lukea sitä karttakirjaasi. Olet hakemassa täällä vain huomiota ja sinulle kelpaa mikä tahansa.
Suosittelen Matinkylään. Metrolla pääsee hyvin Helsinkiin, jos työpaikka vaikka löytyy sieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa ketjuissa tuppaa käymään niin, että jokainen vastaaja kehuu omaa asuinaluettaan (ja mahdollisesti haukkuu muut). Tarkenna vähän, mitä muuta toivot asuinalueeltasi kuin rauhallista ympäristöä, niin saatat saada hyödyllisempiä vastauksia.
Meren läheisyys, liikuntapaikat, vapaa-ajan viettomahdollisuudet, liikenneyhteydet...
Tervetuloa Espooseen joka tapauksessa!No, meren läheisyys olisi kiva, siihen olen tottunut. Kerrostalo, jossa voi säilyttää pyörää turvallisesti. Työpaikkakin täytyisi sieltä vielä löytää. Olen tehnyt toimistohommia huolitsijana ja paljon muitakin hommia. Kirjasto on mulle tärkeä. Olen sinkku. Pienehkön kaupungin keskustassa asun nyt. Tykkään kävellä ym.
Itä-Suomesta olet muuttamassa ja meren läheisyyteen olet tottunut? Okei.
Tälle eräälle ihmiselle, joka väittää aloittajaa narskuksi ym., niin jo tässä vaiheessa tuli tällainen epäystävällinen/"tökkivä" huomautus aloittajalle. Alun kommenteissa ei ole vielä mitään vikaa. Sitten jo heti seuraavassa viestissä tökitään lisää, niin mitä luulette, miltä se tuntuu, kun pahaa aavistamatta aloituksen tänne laittaa! Ja useat vielä laittoi lisää vettä myllyyn näin kuvaannollisesti ilmaistuna tämän jälkeenkin jatkuvasti, ja siinä välissä aloittaja yritti vain puolustautua! Jokaisen nyt luulisi ymmärtävän, että se Kaakkois-Suomi on idempänä kuin vaikkapa Helsinki, eikä täällä tarvitse ihan kaikkea itsestään kertoa; ja saa sitä joskus ympäripyöreä ollakin, kun se nyt ei varmaan edes niin tärkeä pointti ole aloituksen kannalta, mistä päin joku on aivan tarkasti.
Lisäksi kommentoinnit esim. siitä, pitäisikö työpaikka olla jo ennen muuttoa vai ei, ovat aivan tarpeettomia, ja tällaiseen asiaan ap ei edes neuvoja pyytänyt, ja on jotenkin toista mitätöivää olettaa, ettei ap muka olisi tällaisia asioita etukäteen jo miettinyt. Moinen päätös ei edes kenellekään kuulu, joten tuollaisetkin kommentit voisi jättää alunperinkin lähettämättä.
Ja myös se muu tarpeeton ap:n arvostelu olisi voinut jättää väliin jo alunperinkin, niin keskustelu ei olisi mennyt sellaiseksi kuin meni.
Pyörälläkö menit?