Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaislapsilla ei ole käytöstapoja, joillakin muilla on

Vierailija
08.07.2019 |

Menin tänään erääseen kauppaan ja jäin pitämään ovea auki isälle ja parille lapselleen. He olivat etelä-Euroopasta kotoisin. Ensin isä kiitti ystävällisesti ja kaikeksi hämmästyksekseni perässä tullut pikkutyttö kiitti minua hyvin ystävällisesti hyvällä Suomen kielellä. Tuo tyttö jäi oikein suloisena mieleeni kun oli niin kohtelias.

En muista ikinä että suomalainen lapsi olisi ollut noin kohtelias. En ole lasten kanssa pahemmin tekemisissä, joten voi olla osittain kokemattomuuttanikin. Enkä syytä lapsia siitä, että heille ei ole opetettu olemaan kohteliaita vieraille.

Olen pitänyt itseäni lasten vihaajana, mutta ehkä jotkut lapset ovat sittenkin kivoja. Tässähän joutuu oikein tarkastamaan mielipiteensä.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne käytöstapoja omanneet ulkomaanelävät jotka joukkor*** si kehitysvammaisen tytön?

Vierailija
62/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo... usein eräässä Välimeren maassa lomailevana täytyy sanoa, että semmoisia kitinäkalleja ja kiukuttelijoita ei Suomessa ole kuin siellä tuntuu joka muksu olevan. Jatkuvaa marinaa, kiukkuamista, äidit paapoo isoja lapsia sylissä, kun ne kiukuttelee. Ehkä meidän mittapuulla ne on "temperamentikkaita", musta ne on hemmoteltuja ja naama väärässä koko ajan. voivat käyttäytyä koulussa paremmin, mutta vapaa-ajalla suomalaislapset on ainakin paljon sievemmin käyttäytyviä ja rauhallisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut pidempään neljässä eri maassa ja työskennellyt jonkin aikaa kymmenessä. Allekirjoitan ap:n näkemyksen täysin. Monessa muussa maassa lapsia kasvatetaan - tai ainakin heidät nähdään riittävän älyllisinä olentoina oppimaan ja huomioimaan muut. Enkä tarkoita tällä latistamista ja hiöjentämistä. Häissä ja illanistujaisissa he ovat mukava ja sukuja osa joukkoa, ei The Lapset, joiden ympärillä humppa pyörii. Kaikki ymmärtävät, että 1-2 -vuotiaat saattavat aiheuttaa hässäkkää, eikä se haittaa, koska isommat lapset ovat jo niin sujuva osa porukkaa. Ei muualla myöskään kakkavaippoja vaihdella ruokapöydässä, 'koska kakkahan on luonnollista' vaan vanhemmatkin ajattelevat myös muita. Tämä tekee heistä lapsineen kivan lisän juhliin. Suomessa ollaan minä ja minun oikeus -vanhempia, joita ympäristö ei jaksa.

Vierailija
64/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisaikuisilla ei ole käytöstapoja. Lapsia on ok vihata ja kyräillä, kaikesta ärsyynnytään jne. Ei sellaisessa ilmapiirissä kasva sosiaalisesti kyvykkäitä lapsiakaan.

Se on totta, että sellaiset lapset kuin on perheen aikuisetkin. Eihän se lapsen vika ole, jos malli on tullut minäminäminä wt-mammalta.

Vierailija
65/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläisiin lapsiin verrattuna suomalaislasten käytös on ainakin täysin pöyristyttävää. Venäjällähän on yleisesti tapana lapsilla teititellä ja kunnioittaa vanhempia ihmisiä.

Tämä on niin totta! Olen huomannut sen vuosikymmenien ajan, sillä venäläiset äidit vaan osaa kasvattaa lapsistaan kohteliaita ja toiset huomioon ottavia.

Vierailija
66/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut pidempään neljässä eri maassa ja työskennellyt jonkin aikaa kymmenessä. Allekirjoitan ap:n näkemyksen täysin. Monessa muussa maassa lapsia kasvatetaan - tai ainakin heidät nähdään riittävän älyllisinä olentoina oppimaan ja huomioimaan muut. Enkä tarkoita tällä latistamista ja hiöjentämistä. Häissä ja illanistujaisissa he ovat mukava ja sukuja osa joukkoa, ei The Lapset, joiden ympärillä humppa pyörii. Kaikki ymmärtävät, että 1-2 -vuotiaat saattavat aiheuttaa hässäkkää, eikä se haittaa, koska isommat lapset ovat jo niin sujuva osa porukkaa. Ei muualla myöskään kakkavaippoja vaihdella ruokapöydässä, 'koska kakkahan on luonnollista' vaan vanhemmatkin ajattelevat myös muita. Tämä tekee heistä lapsineen kivan lisän juhliin. Suomessa ollaan minä ja minun oikeus -vanhempia, joita ympäristö ei jaksa.

En tunne kyllä ainuttakaan vanhempaa, joka vaihtaisi kakkavaipat ruokapöydässä. En myöskään tunne yhtään vanhempaa, joka ei ohjaisi lapsiaan tarvittaessa. Mulla on neljä lasta, joten olen elänyt pikkulapsielämää jo kymmenen vuotta enkä tunnista tätä ihmistyyppiä laisinkaan, jossa lapset muka menee kaiken edelle.

Sen sijaan tunnistan kyllä lapsivihan, jota Suomessa riittää. Tuhahdellaan ja kyyläillään. Lentokoneeseen mennessä katsotaan kieroon, että ei hitto noi on samassa koneessa meidän kanssa. Lapset saa olla vain näkymättömässä roolissa yhteiskunnassa. Ei ihme, että heistä kasvaa samanlaisia aikuisia, jotka ei ole näkevinäänkään kun taapero yrittää vilkuttaa, anteeksi siis häiritä.

Vierailija
67/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset opettivat, että suomalaiset ovat villi-ihmisiä, metsäläisjunttikansa, jolla ei koskaan ole mitään asiaa Euroopan sivistyskansojen saleihin kuin korkeintaan kyökin puolelle.

Tuo oppi meni selkäytimiin ja nyt kerromme sitä toisillemme aina kun tilaisuus tulee.

Suhtautuukohan mikään muu kansa maailmassa itseensä yhtä rasistisesti kuin suomalaiset?

,,

Muistan tämän! Olin 7-vuotias kun luokanopettaja kertoi että suomalaiset olivat ennen Ruotsin valtaa maakuopissa asuvia ihmisiä jotka eivät osanneet lukea tai kirjoittaa. Suomalaiset kuin villieläimiä vailla mitään sivistystä, suomalaisilla ei ollut uskontoa eikä historiaa ennen kuin Ruotsalaiset alkoivat opettamaan kristinuskoa. Melkein kuin muu maailma olisi ollut sivilisaation huipulla kun suomalaiset vasta laskeutuivat alas puusta :D 

Terveisiä opettajalle!

Vierailija
68/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli ihanaa väkittämistä. Kiittäkää. Polvillanne

Vierailija
69/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Entäs ne käytöstapoja omanneet ulkomaanelävät jotka joukkor*** si kehitysvammaisen tytön?

Julkaisukelvoton.

Pelätään totuutta.

Vierailija
70/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Ihanaa rikkautta. Tuollaista lisää. Ei kykene suomalaiset peräkamarinpojat moiseen. Eivät lähellekään.

Vierailija
71/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaamani perheen kaikki jäsenet vaikuttivat lempeiltä, ns. herkkiksiltä, peruluonteeltaan. Eli olivat ehkä jopa espanjalaisen mittapuun mukaan ystävällistä porukkaa. Kohtelias tyttö ei vaikuttanut mitenkään alistetulta.

Mutta jos olen viimeisen kymmenen vuoden aikana nähnyt yhden lapsen joka on hyvillä käytöstavoilla jäänyt mieleen, ja lapsi on ulkomaalainen, niin kyllä tuosta voi päätellä, että suomalaisilla on parantamisen varaa käytöstavoissa. Kaikilla kansoilla on parantamisen varaa jossakin asiassa. Suomalaisilla muiden huomioiminen on hieman heikkoa. Suomalaisille muiden huomioimista on se kun annetaan muille heidän oma rauha, niin ehkä hekin jättävät minut rauhaan.

Ap

Suomalaiset ovat introverttiä kansaa, ei siinä ole mitään pahaa eikä sitä tarvitse ”muuttaa” väkisin.

Pieni osa on introverttejä, kuulun tähän porukkaan. Suurin osa tietämistäni suomalaisista on häiritsevän uteliaita ja äänekkäitä hölöttäjiä.

Vierailija
72/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat tuntea perheitä, joissa ei aikuisilla ole käytöstapoja. Ei meillä pyöri mikään The Lapset humppa, eikä vaihdeta vaippoja ruokapöydässä, eikä sohvalla, eikä olohuoneen matolla jne. Vaippojen vaihtoon  oli kodinhoitohuoneessa ihan oma hoitopöytä, vaipat päätyivät kannelliseen vaipparoskikseen ja sieltä edelleen ulkoroskikseen. Useimmissa juhlapaikoissa/tavarataloissa/hotelleissa on lastenhoitohuone, jossa on taso vaipanvaihtoon.

Emmekä olleet mikään poikkeus, tuttavaperheissä toimittiin ihan samoin.

Vierailija
73/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!

Vierailija
74/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sivistysvaltioissa kansalaiset hyväksyisi sitä, että valtio määrää miten omat lapsensa saa kasvattaa. Suomalaiset ovat vähän sellaisia hyväntahtoisia hölmöjä, jotka antavat viranomaisten pompottaa itseään miten vaan, koska on helpompaa alistua kuin vastustaa. Ihme, että näillä geeneillä on joskus pystytty vastustamaan venäläisiä.

Mistä se kumpuaa tämä niin hämmästyttävän monen suomalaisen sokea usko viranomaisiin ja muihin päättäjiin? Uskotaan kaikki mitä johtavassa asemassa oleva sanoo ja käskee, ei kyseenalaisteta mitään, ei typerimpiäkään kieltoja. Monet asiat ovat normaalissa maailmassa aivan sallittua ja tavallista, mutta täällä ehdoton ei ei.

Vierailija
75/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastontätinä olen huomannut, että ne lapset käyttäytyy just niinkuin vanhempansa (teineissä on jo eroa). Jos  vanhempi tulee siihen tervehtimättä ja ilmeettömänä ja lähtee kiittämättä pois, lapsi tekee saman. Ystävällisen vanhemman lapsi yrittää ottaa kontaktia, vaikka olisi ujokin.

Vierailija
76/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kuritta kasvaa, niin se kunniatta kuolee

Vierailija
77/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mua ärsyttää kun sä oot niin kohtelias"-> kuultu suomalaisen suusta.

OKEI! ei olla sitten kohteliaita. Vittuiluako haluat??

Vierailija
78/78 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka kuritta kasvaa, niin se kunniatta kuolee

Vanha viisaus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme