Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele: Malaga, Milano, Lontoo, Pariisi vai Nizza

Vierailija
08.07.2019 |

Kesälomareissua mietitään miehen kanssa🤔🙈🎀

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa käyneenä Nizza. Toki riippuen mitä haluaa. Pariisissa paljon katsottavaa, jos haluaa reissata metrolla eri puolille. Tykkäsin myös.

Vierailija
22/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontooseen ehdottomasti! Näkemistä riittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten löydätte Lontoosta lutikattoman hotellin vai onko niitä edes? Jos nettiin kirjoittaa minkä tahansa hotellin nimen ja perään bed bugs, niin joka hotellista on löytynyt. Itse osaan varoa, ettei niitä kulkeudu kotiin, mutta lapset eivät ja tavarat ovat koko ajan sängyllä.

Vierailija
24/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista erityisesti 12, 13 ja 19! T. 9

Vierailija
25/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizzassa käyneet: mitä siellä on hyvä huomioida ensikertalaisena?

Miten saa suurinpiirtein ystävällistä palvelua, jollei kuitenkaan ole rikas? Opetteletteko asiointiranskaa loman ajaksi? Millainen rantaetiketti on, miten ylipäätään pukeudutaan jos haluaa syödä ulkona? Onko kaupungissa keskustaa, millaisia kaupunginosia ym.

Nizzassa pääsee lentokentältä keskustaan bussilla. Kävellen pääsee keskustan alueella joka paikkaan. Osaan ranskaa tasolla kolme sanaa, joista yksi on minihame, silti olen saanut Nizzassa ihan hyvää palvelua. Taisi olla Nizzassa, kun hotellin respan virkailija puhui enemmän suomea kuin minä ranskaa, ja yhdessä huokailimme, kun pelkkää venäjää puhunut mies yritti hoitaa asiaansa respassa (eikä virkailija venäjää osannut). Numeroita voi näyttää sormilla (oui, kolme croisanttia, merci) ja normaali elehtiminen auttaa. Leipomossa eivät osanneet englantia, mutta kaikissa ravintoloissa ja kaupoissa pärjää englannilla.

Pukeuduttiin ihan tavallisiin, siisteihin vaatteisiin. Kerran mentiin hotelli Negrescon baariin drinkille, ja silloin puettiin kukkamekot ja pikkumustat päälle. Olen ollut vain yleisellä rannalla ja siellä nyt oli monenlaista uima- ja ranta-asua. Noin 70-v italiatar oli yläosattomissa.

Vierailija
26/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oltiin Lontoossa ja ei kyllä ollut luteita.

Vierailija
27/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten löydätte Lontoosta lutikattoman hotellin vai onko niitä edes? Jos nettiin kirjoittaa minkä tahansa hotellin nimen ja perään bed bugs, niin joka hotellista on löytynyt. Itse osaan varoa, ettei niitä kulkeudu kotiin, mutta lapset eivät ja tavarat ovat koko ajan sängyllä.

Valitsimme kerran Nizzan hotellin sen perusteella, kun joku oli ihan vasta antanut negatiivista palautetta hotellista, että kaappi haisi hyönteismyrkylle. Päättelimme, että siinä hotellissa tekevät jotain luteettomuuden eteen.

Vierailija
28/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nizzassa käyneet: mitä siellä on hyvä huomioida ensikertalaisena?

Miten saa suurinpiirtein ystävällistä palvelua, jollei kuitenkaan ole rikas? Opetteletteko asiointiranskaa loman ajaksi? Millainen rantaetiketti on, miten ylipäätään pukeudutaan jos haluaa syödä ulkona? Onko kaupungissa keskustaa, millaisia kaupunginosia ym.

Nizzassa pääsee lentokentältä keskustaan bussilla. Kävellen pääsee keskustan alueella joka paikkaan. Osaan ranskaa tasolla kolme sanaa, joista yksi on minihame, silti olen saanut Nizzassa ihan hyvää palvelua. Taisi olla Nizzassa, kun hotellin respan virkailija puhui enemmän suomea kuin minä ranskaa, ja yhdessä huokailimme, kun pelkkää venäjää puhunut mies yritti hoitaa asiaansa respassa (eikä virkailija venäjää osannut). Numeroita voi näyttää sormilla (oui, kolme croisanttia, merci) ja normaali elehtiminen auttaa. Leipomossa eivät osanneet englantia, mutta kaikissa ravintoloissa ja kaupoissa pärjää englannilla.

Pukeuduttiin ihan tavallisiin, siisteihin vaatteisiin. Kerran mentiin hotelli Negrescon baariin drinkille, ja silloin puettiin kukkamekot ja pikkumustat päälle. Olen ollut vain yleisellä rannalla ja siellä nyt oli monenlaista uima- ja ranta-asua. Noin 70-v italiatar oli yläosattomissa.

Hauskoja kuvauksia, kiitos näistä. 😀

Vierailija
29/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzassa ei riitä tekemistä paria päivää kauemmin. Kannattaa vuokrata auto ja tutustua Provenceen.

Vierailija
30/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzassa tosiaan modernia, bussit jne, voi odottaa, että kaikki toimii.

Pieni tavaratalokin pääkadulla, lafayette?

Rantakaupungit siellä vähän pikku nizzoja. Cannes ja monet muut.

Itse rannikko on ihastuttavan pittoreskiä, jos esim monacoon tai muualle lähtee. Sanovat, että bussilla hienommat näköalat kuin junalla. Junallakin mielestäni upea pätkä.

Vierailija
31/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 on oikeassa, se sydämen vievä provence on etelämpänä. / 13

Nizza kompakti ja antaa esimakua.

Vierailija
32/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oltiin Lontoossa ja ei kyllä ollut luteita.

Senhän tietää vasta pari viikkoa matkan jälkeen, jos/kun tulee vasta-aineita ja iho-oireita. Luteita tai niiden jätöksiä sängyltä ei yleensä pysty näkemään. Kokemusta on. Tieto lisää tuskaa... Olen kyllä silti uskaltanut matkustaa.

Vierailija
33/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizzassa ei riitä tekemistä paria päivää kauemmin. Kannattaa vuokrata auto ja tutustua Provenceen.

On se ihan kohtuuiso paikka, jossa riittää nähtävää. Vaihtelua saa tekemällä bussi- ja junaretkiä ympäristöön. Bussilippu maksaa euron tai pari, ja sillä pääsee ties minne, esim. vuoristokyliin ja Monacoon. Suosittelen!

Vierailija
34/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luteet pelottaa niin kannattaa jäädä kotisohvalle.

Vierailija
35/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintataso on suunnilleen sama kuin Suomessa. Asiallinen hotelli lomakaudella alk 100 € / yö. Joten halpuuden takia ei mennä Nizzaan tai Pariisiin. Onneksi hyvää viiniä saa murto-osalla Alkon hinnoista!

Jäätelöä ja leivoksia kannattaa syödä!

Viinaako menit sinne latkimaan?

Vierailija
36/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun työkaverini sai luteista ihottumaa tai puremia jo matkallaan. Espanjassa oli, malaga muistaakseni.

Vierailija
37/37 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta saa kuvan, että meni minne vain, siellä on luteita. En ole kyllä koskaan niitä kohdannut, vaikka olen Eurooppaa aika paljon kiertänyt.