78% suomalaisista tienaa alle 40 000€/brutto vuodessa. Yli 100 000 vain 1,8%.
Ja silti, tällä palstalla todella monet sanoo tienaavansa vähintään sata tuhatta. Palkka on joka toisella täällä vähintään viisi tonnia. Tämä taitaa olla rikkaiden temmellyskenttä koko palsta.
12% suomalaisista on pienituloisia jotka tienaa vuodessa alle 15 000€/brutto.
Kotitalouksien mediaanitulo, josta pienituloisuusraja on laskettu, oli vuonna 2017 yhden hengen taloudessa 24 580 euroa. Eli suomalaiset on todellakin paljon köyhempiä kuin tämän palstan perusteella voisi olettaa.
Miehet vinkuu etteivät saa naista koska ovat köyhiä, epäilen että moni heistä ei edes ole köyhiä. Ja suurin osa suomalaisista on ollut tai on parisuhteessa vaikka suurin osa on pienituloisia tai jopa köyhiä.
Kommentit (70)
Se on kivaa, että kaikki 1,8% kuuluvat viihtyvät täällä niin hyvin.
Yli 100 000 tienaavat, akateemiset, kalliissa töölöläistalossa asuvat kauniit ja hoikat, hyvinsäilyneet ja erittäin fiksut, mensaan päässeet, Suomen geenipoolin tulevaisuudet kyllä nauttivat tästä paikasta kovin suuresti. En edes ihmettele sitä, kun onhan täällä kakin jauhaminen sitä kehittävintä mitä voi tehdä.
Ette tiedä mikä on velkaraha systeemi?
Vierailija kirjoitti:
Yli 100 000 tienaavat, akateemiset, kalliissa töölöläistalossa asuvat kauniit ja hoikat, hyvinsäilyneet ja erittäin fiksut, mensaan päässeet, Suomen geenipoolin tulevaisuudet kyllä nauttivat tästä paikasta kovin suuresti. En edes ihmettele sitä, kun onhan täällä kakin jauhaminen sitä kehittävintä mitä voi tehdä.
Sitähän minä olen aina epäillyt että rikkaiden elämä on kuitenkin vaan tylsää. Tosin itse väittävät että heillä on vaan niin paljon parempi aikataulutus että heillä jää runsaasti aikaa olla myös täällä vastaamassa kaikkiin aloituksiin että kyllä rikkaaksi voi sanoa vain sellaista jolla on helposti käyttöön otettavissa vähintään miljoona rahaa, mieluiten useampi. Jos on vain kartano ja metsää joiden myyminen on hankalaa ei voi olla oikea rikas...
Kuulun tuohon välissä olevaan 20 prosenttiin. Se on kuitenkin joka viides, joten ei mitenkään tavatonta.
En tienaa edes vuodessa tuota 40 000 €.
Jaa, itse jotenkin aina ihmetellyt miten tää mesta on niin täynnä keski-ikäisiä, jotka tienaavat tarinoissaan 1800 euroa kuukaudessa tsjp.
toi on alueellista, keskimääräinen espoolainen palkansaaja (41k) olisi hyvätuloinen kaikkialla muualla suomessa.
minun vuosiansiot noin 44.000E ja miehen 118.000E.
Silti asutaan Helsingissä vuokralla kahden muksumme kanssa. Mies vaan ei ikinä ole suostunut, että otettaisiin asuntolainaa. Ei tunnu yhtään, että tulot melko hyvät tuon vuokralla asumisen takia.
Suurin osa suomalaisista valehtelee, eli liioittelee, tulonsa. Kysymyksestä "paljonko saat palkkaa?" alkaa semmoinen ihmeellinen kiemurtelu, milloin kerrotaan nettopalkkaa, milloin bruttopalkkaa, vuosipalkkaa jne. Eli valitaan se, mikä kuulostaa suurimmalta.
On kyllä outo kansa tämäkin :D
Vierailija kirjoitti:
Ette tiedä mikä on velkaraha systeemi?
Velkarahasysteemi? Siis että eletään velaksi ja uskotellaan että ollaan rikkaita vaikka ei olla? Vai että sijoitetaan velkarahalla ja tullaan sillä rikkaaksi? Kumpikaan niistä asioista ei nyt kuulu tähän aiheeseen että paljonko suomalaiset tienaa oikeasti ja että ne suurituloisimmat on aina tällä palstalla leveilemässä rahoillaan. Tai sitten on vaan niin että tällä palstalla huomattavan suuri osuus ihmisistä valehtelee olevansa suurituloinen 1,8% joukosta vaikka kuuluukin oikeasti tuonne 78%.
Vuosituloni ovat n.570000e. Tosin en asu Suomessa enkä maksa sinne veroja. Tällä palstalla pyörin huumorimielessä. :)
Vierailija kirjoitti:
minun vuosiansiot noin 44.000E ja miehen 118.000E.
Silti asutaan Helsingissä vuokralla kahden muksumme kanssa. Mies vaan ei ikinä ole suostunut, että otettaisiin asuntolainaa. Ei tunnu yhtään, että tulot melko hyvät tuon vuokralla asumisen takia.
Sillä sun miehellä jää varmasti kymmeniä tuhansia euroja vuodessa säästöön eli sijoittamiseen, eikö teillä olisi varaa ostaa oma asunto jo ilman velkaa? Kuitenkin mies tienaa lähes kolmen ihmisen edestä, verotus toki on kovempi, niin netto on varmaan sen verran mitä kahdella keskivertoihmisellä. Eli mies voi laittaa yhden normaalin ihmisen palkan verran säästöön rahaa joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vuosituloni ovat n.570000e. Tosin en asu Suomessa enkä maksa sinne veroja. Tällä palstalla pyörin huumorimielessä. :)
No viihteeksi tämä on tarkoitettu, ja sitä se on ihan kaikille, tuloluokkaan katsomatta.
Paljonko sinä muuten maksat veroja ja sosiaalimaksuja? Onko sun maassa ilmainen koulutus, kouluruoka, halpa terveyden- ja sairaudenhoito jne.?
Ihmiset elää omissa kuplissaan. Tämä on kuitenkin Suomen suosituin keskustelupalsta, minäkin olen viihtynyt täällä jo 20 vuotta. Tienaamme mieheni kanssa molemmat yli tuon 40 000 vuodessa, ystäväpiirissämme moni tienaa enemmän, muutama vähemmän. En tunne ketään tt-tuella elävää, muutaman miljonäärin tiedän tutun tutuista tai lasten kaverien vanhemmista. Ai niin, ja työkaverinkin mies teki miljoonia yrityskaupoilla. Eli kyllä niitä hyvätuloisia on paljon, lähikaupan (Lidl!) edessäkin on usein Tesla, Porsche tms.
Terveisiä Espoosta
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista valehtelee, eli liioittelee, tulonsa. Kysymyksestä "paljonko saat palkkaa?" alkaa semmoinen ihmeellinen kiemurtelu, milloin kerrotaan nettopalkkaa, milloin bruttopalkkaa, vuosipalkkaa jne. Eli valitaan se, mikä kuulostaa suurimmalta.
On kyllä outo kansa tämäkin :D
Olen aina ihmetellyt sitä että suomalaiset ei halua kertoa palkkaansa, mitä ihmeen salailua siinä on?
Heh mun vanhemmat on hyvätuloisia, mutta tienaavat tuon 100 000 vuodessa ehkä juuri ja juuri yhteensä :D Omista tienesteistäni en näin opiskelijana kehtaa edes puhua...
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset elää omissa kuplissaan. Tämä on kuitenkin Suomen suosituin keskustelupalsta, minäkin olen viihtynyt täällä jo 20 vuotta. Tienaamme mieheni kanssa molemmat yli tuon 40 000 vuodessa, ystäväpiirissämme moni tienaa enemmän, muutama vähemmän. En tunne ketään tt-tuella elävää, muutaman miljonäärin tiedän tutun tutuista tai lasten kaverien vanhemmista. Ai niin, ja työkaverinkin mies teki miljoonia yrityskaupoilla. Eli kyllä niitä hyvätuloisia on paljon, lähikaupan (Lidl!) edessäkin on usein Tesla, Porsche tms.
Terveisiä Espoosta
Niin kyllä niitä 5,5 miljoonasta on muutama tuhat tosi rikas ja hyvätuloisia muutama kymmenen tuhatta. Ja koska tämä on pieni maa, niistä suurin osa asuu jostain syystä juuri Espoossa. Ja rikkaat on aina pihejä, siksi Lidl.
Tienaan 43 000 vuodessa palkkatuloja, sijoitusasunto tienaa päälle tonnin kuussa bruttona. Mies on kotona pääomatuloilla. Minun käsitykseni on, että tällä palstalla on aivan loputtomasti pientuloisia ja työttömiä.
Nii-in, jostakin syystä kaikki suomen kirurgit ovat valloittaneet tämän palstan. Myös Mensan väki näyttää viihtyvän täällä. Ehkä Martinan ja Nannan seikkailut herättävät himoja huippuälykkäissä.