Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-vuotias bussissa?

Vierailija
08.07.2019 |

Siinäpä se kysymys oli.

8-vuotias bussissa?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin kerran bussissa, jossa matkusti yksin joku pikkulapsi. En tiedä, oliko edes kouluikäinen vielä, mutta matkusti kuitenkin jostain kohti kotiaan. Varmaan joko eskarista tai sitten koulusta. Painoi sitten STOP-nappia bussipysäkin kohdalla jossain aivan keskellä korpea, joka ei ollut lähimaillakaan hänen kotiaan. Lapsen kannalta onni oli, että siinä samassa bussissa matkusti yksi jokusen vuoden vanhempi lapsi, varmaan jotain n. 10-vuotias, ehkä vähän ylikin, ilmeisesti tämän pienemmän lapsen tuttava, naapuri tjsp. Tämä isompi lapsi tiesi, ettei tämän pienemmän lapsen kuulunut todellakaan painaa STOPpia siinä ja sanoi, että anna hänen painaa STOPpia oikealla kohdalla, kun pienempi ei osaa. Olin itse bussin kyydissä vielä siinä vaiheessa, kun lapsi lopulta poistui bussista oikean pysäkin kohdalla ja se todellakin oli monen kilometrin, ainakin viiden kilometrin päässä siitä, missä se pienempi lapsi painoi STOppia!

Mutta tuli mieleen, että osa vanhemmista yliarvioi rajusti pienten lasten kyvyt matkustaa yksin bussilla. Vanhempien olisi syytä matkustaa bussilla reitti muutamaan kertaan lapsen kanssa yhdessä, ennen kuin päästää lapsen matkustamaan yksin.

Vierailija
22/25 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exmies on 43 eikä vieläkään osaa kulkea millään julkisilla kulkuneuvoilla. Apua ei kehtaa pyytää.

Heh, OT mutta tästä tuli mieleen kun appiukko, jolla oli suuren osan työurastaan oma autonkuljettaja ja asui muualla kuin Suomessa, yritti mennä lapseni kanssa bussilla ja maksaa kuskille pankkikortilla. Joutuivat palaamaan hakemaan käteistä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9v on nyt kaksi vuotta kulkenut kouluun metrolla.

Vierailija
24/25 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei ole turvallinen vielä noin pienelle liikkua yksin.

Tarkoitat varmaan

Suomi ei ole enää turvallinen noin pienelle liikkua yksin.

Vierailija
25/25 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kspset eivät saa pyöräillä talvells, jus liukasta. Sujuvasti kulkevst bussilla pidemmät matkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi