Terveisiä Durresista, Albaniasta ;)
On maanantai pahemminkin aloitettu.... Vasta herätty ja nyt hotellin parvekkeella katsellut paikan karttaa kylmän oluen kera... Klo 11 ja lämpöä 30. Ei kuitenkaan ahdistavaa. Tämä rantalomapaikka ja vaikka en mikään rannalla löhöilijä ole, niin tämä nyt täydellinen irtiotto töistä. Tarpeeksi rento meininki. Tänään ei muuta ku köpöttelyä rantakaduilla, uimista ja syömistä ihan olla vaan. Nähtävyydet saa jäädä seuraaviin päiviin.
Niin ja iso plussa tämän majapaikan pitäjille. Nimikin kyllä kertoo: My Home Guest House".Ja todellakin aivan ku olis kotona. Perheen isä haki lentokentältä, äiti otti hotellissa vastaan todella lämpimästi ja perheen noin 8 v poika selitti hotelliavaimen käyttöä ja kun tv ei toiminut, niin poika tuli sitä korjaamaan :D Ainoa miinus on, että aamukahvia ei tarjolla. Keittiö on minulla käytössä, mutta taidan olla niin laiska lomalla, etten jaksa alkaa kahvia keittämään...…
Näin kuviin, näihin tunnelmiin kuittaa
F, Durres, Albania
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Përshëndetje! Älä välitä negaajien kommenteista, joillakin menee tunteisiin heti, kun joku iloitsee jostain asiasta (ulkomaanmatkat tuntuvat olevan pahimpia triggereitä...). Oletko käynyt Tiranassa? Jos, niin onko kaupunki yhtä värikäs paikka kuin kuvien perusteella voisi päätellä?
En ole käynyt, muuta kun lento tuli Tiranaan.... ei sitä taideta laskea :) En tiedä tuleeko käytyä. Olin niin pirun stressaantunut töistä, että nyt vaan tämmöstä oleilua. Vielä täällä su-aamuun asti, niin olishan tässä aikaa vielä
F
ps. Joo, ärsyttää tuommoset mollaajat, kun näyttää, että kaikilla pitäisi olla asiat aina yhtä huonosti (tai huonommin) kuin heillä, että olisivat edes hetken tyytyväisiä :)
Vierailija kirjoitti:
Kävelepä huviksesi muutama kortteli turistikatujen ulkopuolelle, ainakin itselleni n. 10v takaisella Albanian reissulla oli melkoinen shokki nähdä miten suuri ero oli paikallisille ja turisteille tehtyjen rakennusten välillä silloin kun turismi vasta varovasti nosti päätään maassa. Olisi mielenkiintoista kuulla onko tässä tapahtunut muutosta vai vieläkö turistit asuvat näennäisessä luksuksessa slummien keskellä.
Joo, tarkoitus niin tehdä. Tänään tämmöinen räätälöity turistikierros. Törmäsin sattumalta englannin kielen tulkkiin, joka myös paikallinen opas ja sovittiin treffit klo 11. Arkeologiset nähtävyydet kiinnostaa ja niitä lähtee näyttämään. 4-5 tuntia ja 70 euroa...… Aika kova hinta, mutta ei tuo nyt haittaa, jos myös paikoista osaisi kertoa enemmänkin.... saa nähdä :)
F
Vierailija kirjoitti:
Varo merivettä, siitä saa ihottumaa. Hotellit pistävät paskavetensä suoraan rantaveteen
En ole vedestä saanut mitään, vaikka mulla psori-iho (tosin ollut jostain syystä jo vuoden kadoksissa), mutta nuo pirun itikat on kamalia iltaisin. Apteekista eilen hyttyskarkoitinta ja salvaa purruille jaloille.
F
Tästä ketjusta poistettu niin paljon niitä dissausviestejä ja omia vastauksiani, että ei voi tajuta kuinka paljon niitä tuli..... 'ei saisi hyvistä jutuista kirjoittaa :D En tiedä tuliko niitä vielä pahempia kuin minuun liittyen henkisesti vähäosaiset väitteet on poistettu ja vastaukset..... OK
F
Joka tapauksessa..... Ihmisillä niin erilaiset mieltymykset. Minun kohokohta huomenna. Opas tutustutti tuttavaansa, albanialaiseen asianajajaan ja huomenna menen hänen toimistolla 10.30. Sieltä sitten yhdessä oikeuteen. Minulle mielenkiintoista nähdä, miten täällä prosessi toimii..... En tietenkään ymmärrä sanaakaan salissa, mutta itse prosessi ja oikeus kiinnostaa nyt kun mahdollisuus.
Älkää kovin alapeukuttako, kun tämä minulle oikeasti mielenkiintoista ja innolla osotan….. _D
F (asianajaja)
Tuli tänä syksynä Durresissa viikko lomalla oltua. Huikea eurooppalainen rantalomakohde, jota voi ehdottomasti suositella. Palvelussa ja englannin kielen tasossa vielä paikallisilla hieman petrattavaa, mutta menkää hyvät ihmiset sinne Durresiin nyt ennen kuin hinnat siellä nousevat. Esim. iso olut maksoi ravintolassa 1,20€.
Aamu ja jo pitää vetää kännit että jaksaa. Surullista.
Terveiset vastarannalta italiasta.
Kävelepä huviksesi muutama kortteli turistikatujen ulkopuolelle, ainakin itselleni n. 10v takaisella Albanian reissulla oli melkoinen shokki nähdä miten suuri ero oli paikallisille ja turisteille tehtyjen rakennusten välillä silloin kun turismi vasta varovasti nosti päätään maassa. Olisi mielenkiintoista kuulla onko tässä tapahtunut muutosta vai vieläkö turistit asuvat näennäisessä luksuksessa slummien keskellä.