Epäreilu riitely
Olen neuvoton. Miehen tapa riidellä on niin h*lvetin epäreilu ja inhottava. En tiedä miten tällaiseen pitäisi vastata tai reagoida?
Mies mokasi viikonloppuna pahasti. Hän ei tullut baarireissulta kotiin, eikä ilmoittanut asiasta. Tämä oli kolmas kerta kun näin käy.
Mies kömpi sunnuntai-aamuna klo 9:30 kotiin unisena ja humalaisena, oli sammunut naapurin sohvalle (naapurissa asuu hänen vanhoja kavereitaan). Itse heräsin jo 06:30 lapsen kanssa. En voinut uskoa että mies tekisi taas näin, varsinkin kun asiasta on keskusteltu ja hän tietää miten paljon stressaan että jotain on sattunut kun kyllä perheellisen ihmisen täytyy pystyä edes ilmoittamaan ettei tule sovitusti kotiin yöksi. Edes yksi viesti, että jään naapuriin/kaverille/ mitä tahansa että tiedän kaiken olevan ok.
No, mies selitti mitä oli käynyt ja olin turhautunut ja vihainen. Aluksi mies oli pahoillaan, mutta sitten nousi uhma. Hän alkoi vähätellä tapahtunutta. "Olin tuossa kymmenen metrin päässä, miten tämä muka on niin kamalaa?!" - ehkä siksi kun mistä minä olisin voinut tietää että hän on siellä kun hän ei asiasta kertonut.
Sitten alkoi minun syyttely. Kuulemma minä olen tehnyt useita kertoja paljon pahempia asioita. Kun pyysin että mies kertoisi esimerkin tällaisesta "paljon pahemmalta toiminnasta" hän ei suostunut kertomaan mitään. Intti vaan että olen tehnyt vaikka mitä mutta "sun kanssa ei voi puhua, niin en kerro esimerkkiä". Sanoin miehelle että minusta on todella outoa että kun mies on kavereidensa kanssa, kaikki perheelle luvatut asiat ja ylipäätään se että hänellä on perhe, unohtuu. Mies intti että minä kuulemma käyttäydyn paljon pahemmin ystävieni kanssa. Taas kerran kun pyysin avaamaan tätä, mies ei suostunut muuta kuin inttämään että näin on. Ei mitään esimerkkiä, pelkkiä epämääräisiä syytöksiä.
Tämä eskaloitui sitten kunnon riidaksi kun mies syytti minua asioista jotka eivät taatusti pidä paikkaansa (en ole koskaan tehnyt mitään tällaista eli ollut yötä pois kotoa ilmoittamatta tms), muttei suostunut kertomaan mitään perusteluja. Olin raivona siitä että kyse oli MIEHEN MOKASTA ja silti mies käänsi asian täysin päälaelleen alkaen syyttää minua epäreilusti.
Nyt sitten mies käyttäytyy niinkuin häntä olisi loukattu, ei puhu minulle tai lapselle mitään ja mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, hän ei taatusti tule kotiin tänään töistä ennen 20-21 jotta minä joka olen muutenkin hoitanut ja herännyt lapsen kanssa kohta kk putkeen, en varmasti saisi lepohetkeä.
Miksi mies toimii näin? Miksi hän pahentaa tilannetta, kohta alkuperäinen juttu mistä kaikki alkoi ei ole edes niin loukkaava kuin tämä järjetön minun syyttely ja uhmakkuus.
Emme edes ole mitään teinejä vaan lähempänä 40 v olevia aikuisia.