Lilja 4-ever (Teema&Fem klo.21)
Jos haluatte sunnuntaista vieläkin masentavamman,niin kannattaa katsoa.
Melko karu leffa.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Hieno leffa, mutta järkyttävä ja ahdistaa pitkään. Perustuu vielä tositapaukseen.
Tositapauksia todennäköisesti tällä hetkelläkin on jossain päin maailmaa.
Kiitos vinkistä! Olen joskus käynyt tämän katsomassa elokuvateatterissa ja silloin järkytyin kyllä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Hieno leffa, mutta järkyttävä ja ahdistaa pitkään. Perustuu vielä tositapaukseen.
Tositapaukseen? Tästä en ole kuullut. Tiedän toki, että vastaavaa tapahtuu koko ajan.
Tämän elokuvan takia en pystynyt antamaan tyttärelleni nimeä Lilja...
Katoin silloin nuorena. Nyt olen äiti ja enää en pysty. Karu leffa.
Hyvä leffa!
Käytiin aikanaan katsomassa leffassa, kuten monen muunkin kyseisen ohjaajan elokuvan.👍
On sellainen elokuva jonka olen vain kerran pystynyt katsomaan. Vaimoni lempileffa.
Ahdistava, jää mieleen pitkäksi aikaa
Ahdostava ja surullinen elokuva tosiaan. Ohjaajana ruotsalainen Lukas Moodyson.
Ruotsissa oli tapahtunut vastaava tapaus, itä-Eurooppalainen tyttö löytynyt kuolleena, tytön kohtalon taustalta löytyi ihmiskauppaa. Tästä ohjaaja Lukas sai idean elokuvaansa.
Tavallaan hieno elokuva ja tuo merkittävän yhteiskunnallisen ongelman ihmisten tietoisuuteen, mutta tosiaan hyvin rankka tarina katsoa. Vihastuttaa ja itkettää elokuvan tarina, miten ihmiset voivat olla niin pahoja.
No on kyllä ahdistava. Tosi hyvä.
Parhaillaan katson ja on kyllä ahdistava.
Pakko kuitenkin katsoa loppuun.
Ahdistuneena en viitsi katsella ahdistavia leffoja.
https://www.imdb.com/title/tt0300140/trivia Donguole Rasalaiten elämä, johon elokuva perustuu
Älä altista itseäsi tälle elokuvalle. Maailma on täynnä ikäviä asioita joten niitä ei erikseen kannata käydä lainaamassa oman mielensä ahdistuksen aineistoksi.