Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitoallergiselle kermavaahdonkorvike?

Vierailija
26.05.2006 |

Hemmetti -kesä ja mansikat, ja maidoton dieetti alkoi vasta. Jätskeissä löytyy, mutta entäs kun on fiksoitunut kermakakkuun. Onko olemassa kermavaahtoa soijasta tai kaurakermasta tehtynä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu joskus näkevinäni kaupassa sellasta.

Vierailija
2/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein aikoinani keiju-pohjaista kreemiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla löytyy parhaillaan oatlyä (kaurakermaa) kaapista, mutta käsitin että se ois ruokakermaan verrattavissa oleva valmiste. Oon käyttänyt kastikkeisiin yms. Siinä ei puhuta vispautuvuudesta lainkaan.

ap

Vierailija
4/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten oli sellainen soijakerma joka vaahtoutui kun siihen tiputti muutaman tipan sitruunamehua mutta sen maku oli kamala, yök.

Vierailija
5/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka purkin kyljessä lukee nykyään gogreen ja Beneviva on nyt gogreen:-). Se on maidoton kasviperäinen vispautuva vaniljakastike jonka valmistukseen on käytetty mm. kaurahiutaleiden vesiuutetta, rypsiöljyä, tärkkelyssiirappia jne. maistuu suht hyvälle, ei toki samalle kuin aito vaniljakastike mutta on korvikkeiden parhaimmistoa. Minun mielestäni :-)

Vierailija
6/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka nopeilla kierroksilla ja pitkään vispaisi (sähkövatkaimella), mutta sellaista ihan kelvollista ja kakun päällä pysyvää ja hyvänmakuistakin (mielestäni parempaa kuin kerma ja terveellisempääkin vielä ;-) saa kyllä.

Vierailija
7/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä perkule ees vaahtoutunu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi