Maitoallergiselle kermavaahdonkorvike?
Hemmetti -kesä ja mansikat, ja maidoton dieetti alkoi vasta. Jätskeissä löytyy, mutta entäs kun on fiksoitunut kermakakkuun. Onko olemassa kermavaahtoa soijasta tai kaurakermasta tehtynä?
Kommentit (7)
Itse tein aikoinani keiju-pohjaista kreemiä.
Mulla löytyy parhaillaan oatlyä (kaurakermaa) kaapista, mutta käsitin että se ois ruokakermaan verrattavissa oleva valmiste. Oon käyttänyt kastikkeisiin yms. Siinä ei puhuta vispautuvuudesta lainkaan.
ap
Vuosia sitten oli sellainen soijakerma joka vaahtoutui kun siihen tiputti muutaman tipan sitruunamehua mutta sen maku oli kamala, yök.
Vaikka purkin kyljessä lukee nykyään gogreen ja Beneviva on nyt gogreen:-). Se on maidoton kasviperäinen vispautuva vaniljakastike jonka valmistukseen on käytetty mm. kaurahiutaleiden vesiuutetta, rypsiöljyä, tärkkelyssiirappia jne. maistuu suht hyvälle, ei toki samalle kuin aito vaniljakastike mutta on korvikkeiden parhaimmistoa. Minun mielestäni :-)
vaikka kuinka nopeilla kierroksilla ja pitkään vispaisi (sähkövatkaimella), mutta sellaista ihan kelvollista ja kakun päällä pysyvää ja hyvänmakuistakin (mielestäni parempaa kuin kerma ja terveellisempääkin vielä ;-) saa kyllä.
Oon ollu joskus näkevinäni kaupassa sellasta.