Matkustan ensimmäistä kertaa, kysymyksiä?
Matkustan ensimmäistä kertaa lentokoneella ja minulla olisi paljon kysymyksiä. Olen lähdössä Maltalle ensi kuussa. Lento menee Helsingistä Istanbuliin ja sieltä koneen vaihdon jälkeen Maltalle.Kiinnostaakin tuo koneen vaihto Istanbulissa. Menevätkö matkalaukut automaattisesti tuohon Maltan koneeseen? Vaihtoaikaa on 1,5tuntia ja se ahdistaa todella paljon, riittäkö 1,5 jos olen reipas? Mitä minun pitää tehdä kun saavun lentokoneelle? Voisiko joku auttaa step by step että mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (8)
Jos on lennot ns samalla lipulla niin laukut menee itsestään perille. Kuitenkin, jos käytät esim reseptilääkkeitä niin ota käsimatkatavaroihin edes muutaman päivän annos mukaan jos vaikka laukku katoaa ja tulee myöhemmin perille. 1,5h vaihtoaika on ihan sopiva, älä kuitenkaan jää haahuilemaan kauppoihin tms vaan mene heti etsimään seuraavan lentosi portin sijainti.
Laukut menevät automaattisesti. 1, 5 tuntia riittää kyllä hyvin, kun lento on ajoissa.
Jos sinulla on saman lentoyhtiön yhtenäinen matka niin lentoyhtiö on myös velvollinen hommaamaan sinulle jatkoyhteyden jos ensimmäinen lento olisi myöhässä.
Muista myös, että henkilökunta on kentillä asiakkaita varten. Ei ole tyhmiä kysymyksiä.
Hyvää matkaa.
Lentokoneessa alkoholi vaikuttaa voimakkaammin joten et kestä vastaavaa määrää kuin maissa ja ulkomailla sekä vaihtokentillä on muutenkin oltava tarkkana joten ei kannata heti aloittaa juomista kun pääsee ilmaan ja muutenkin maltilla matkan aikana. Vasta siellä kohteessa sitten voi ottaa kunnolla jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kerta matkustat vuonna 2019 :Dd
Jos sinä olet kovasti matkustellut, tiedät varmaan, että moni matkakohteidesi asukas ei ole ikinä matkustanut, eikä pääse koskaan matkustamaan.
Meillä on onni elää näin, että siihen on mahdollisuus
Vierailija kirjoitti:
Jos on lennot ns samalla lipulla niin laukut menee itsestään perille. Kuitenkin, jos käytät esim reseptilääkkeitä niin ota käsimatkatavaroihin edes muutaman päivän annos mukaan jos vaikka laukku katoaa ja tulee myöhemmin perille. 1,5h vaihtoaika on ihan sopiva, älä kuitenkaan jää haahuilemaan kauppoihin tms vaan mene heti etsimään seuraavan lentosi portin sijainti.
Kiitos, turkkiin saapuessa pitääkö minun vain lähteä suoraan seuraavalle portille vai pitääkö minun käydä jonkin turvatarkistuksen läpi ennen portille lähtemistä?
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa alkoholi vaikuttaa voimakkaammin joten et kestä vastaavaa määrää kuin maissa ja ulkomailla sekä vaihtokentillä on muutenkin oltava tarkkana joten ei kannata heti aloittaa juomista kun pääsee ilmaan ja muutenkin maltilla matkan aikana. Vasta siellä kohteessa sitten voi ottaa kunnolla jos siltä tuntuu.
En juo yhtään
Vierailija kirjoitti:
Ja apteekista todistus reseptilääkkeistä mukaan.
Ekaa kerta matkustat vuonna 2019 :Dd