Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 24v nuori äiti?

Riippakivi
06.07.2019 |

Kaikki alueen äidit tuntuvat olevan paljon vanhempia. Jäin miettimään että Olenko "liian nuori äidiksi" näiden mielestä. Itse olen olevani just sopivan ikäinen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko maisteri tai DI?

Vierailija
2/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, varsinkin tänä päivänä. Olen itse 25v ja lähipiirissä/ystäväpiirissä on ihan vain muutama äiti. Suurin osa tuskin suunnittelee lastenhankintaa ainakaan 5 vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olet juuri sopivan ja oikean ikäinen äidiksi, jos itse koet ja tunnet olevasi valmis tulemaan äidiksi, jos siihen aukeaa mahdollisuus muuoin. - Ei sellaista ikää olekaan, joka olisi kaikilla avoin jokaiselle se yksinomaisesti paras ikä tulla äidiksi. Itse olisin ollu valmis jo vuosia mutta josain syystä en ole onnisunu tulemaan vaikka yritystä on ollut enemmän kuin paljon.  

Vierailija
4/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan saatiin lapset usein jopa nuorempina, nykyään olet aika nuori äiti, muttet missään nimessä liian nuori :) ja itsehän sen tietää kun on sopiva aika, muiden mielipiteistä on turha välittää.

Vierailija
5/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään oikeaa ikää. Ei kukaan ole liian nuori tai liian vanha. Toinen saa lapsen 17v, toinen 39v. Ihan yhtä oikein molemmat. Jokaisen omia asioita ja omia päätöksiä.

Vierailija
6/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykyään. Ennen ei. 

Vierailija
7/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin äidiksi 20v ja toivottavasti saan toisen lapseni ennenkuin täytän ensi vuonna 25v. 

Vierailija
8/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 on sopivasti aika nuori ikä tulla äidiksi. Ei mikään teini, mutta ei ollenkaan vanha.

Vierailija
9/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana olet kyllä teiniäidistä, ennen tuohon ikään mennessä oletettiin olevan lapsia :) Nykyään tosiaan on tapana saada lapsia vanhempana, mutta itse ainakin ihailen kypsiä vastuullisia nuoria äitejä. Kuten myös niitä nuoria aikuisia, jotka ymmärtävät, etteivät (vielä) halua lasta. Tärkeintä on tietää mihin on ryhtymässä, eikä sellainen aina katso ikää.

Vierailija
10/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä mitenkään epätavallista. Olen itse 25 ja tuntuu että 30-40% vanhoista koulukavereista on saanut lapsen.

Vierailija
11/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin toivoisin jo lasta. Voi olla että olisikin jos vain olisi mies. Olen parhaillaan sinkku, enkä aio synnyttää lasta avioliiton ulkopuolelle, joten taitaa tässä vielä mennä muutama vuosi. 

Turhaan murehdit toisten mielipiteistä. Nauti äitiydestä!

N24

Vierailija
12/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ns. teiniäiti et Ap ole korjaan olisi ainakaan. Mutta toki Suomessa äidiksi tullaan keskimäärin nykyisin vanhempana kuin 24 vuotiaana. Toisaalta en mala olla huomauttamatta halu saada lapsia tai olla haluamatta ova niin isoja kysymyksiä, että enemmän kuin muiden päätöksiä ja valintoja asian suhteen kehoittaisin miettimään ja punaroimaan sitä, eä onko itse halukas vai ei. Peruseluja omasa päätöksestä ei tarvitse antaa ( "tilittää") kenellekään muulle. - Toki olisi suotavaa, jos sinulla olisi kumppani, jonka kanssa saattaisit jakaa kaiken sen, mitä lapsen tulo sittemmin tuo vääjäämättä mukanaan. Enkä näin sanoessani tarkoita, etteikö he, jotka eivä halua saada lapsiaan olisi yhtä oikeutettuja elämään parisuhteessa vaikka jaettua vastuuta ja huolenpitoa jälkikasvusta ei olisi       

Vierailija
13/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko maisteri tai DI?

Onko noilla joain tekemisä sen kanssa, että puntaroi sitä haluaako saada lapsen (/lapsia) vai ei? - Maailmassa olisi jääny historian  aikana moni meistä synymättä, jos edellyyksenä olisi ollu, että synnyttäjä olisi edes aloittanu opinnot korkeakoulussa/ yliopistossa. Ja vielä vähemmän jos olisi piäny ennättää valmistuakin viim. 24 vuoiaana.  

Vierailija
14/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nuori.

Vierailija
15/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko maisteri tai DI?

Onko noilla joain tekemisä sen kanssa, että puntaroi sitä haluaako saada lapsen (/lapsia) vai ei? - Maailmassa olisi jääny historian  aikana moni meistä synymättä, jos edellyyksenä olisi ollu, että synnyttäjä olisi edes aloittanu opinnot korkeakoulussa/ yliopistossa. Ja vielä vähemmän jos olisi piäny ennättää valmistuakin viim. 24 vuoiaana.  

Itse tulkitsin aloituksen että ap:lla olisi jo lapsi.

Vierailija
16/16 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian nuori.

Onhan tuossa oltu jo 6 vuotta täysi-ikäisiä. Ei mielestäni yhtään liian nuori ikänsä puolesta. Henkinen kypsyys vaihtelee taas samanikäistenkin keskuudessa. Toiset taas eivät ikinä ole valmiita äideiksi.