Pitäisikö retkeilijän olla sosiaalinen?
Itse ainakin vähän vierastan sitä tulipaikoilla ja tuvilla sosialisointia. Mieluummin laitan telttani vähän etäämmälle.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Keski-Euroopassa on tapana, että luontopolulla tervehditään jokaista vastaantulijaa. Joo, tein minäkin sitten niin, mutta näin suomalaiselle se alkoi tuntua enemmänkin joltain "tervehdi vastaantulijaa -peliltä". En ns. saanut siitä mitään fiiliksiä. Luontoon keskittyminenkin herpaantuu kun täytyy "pelaa peliä".
Mitä sitä robotteja tervehtiin ..
Sinccis
Olen introvertti. Tervehtiminen poluilla on normaalia, ei minulle ongelmaa. Muuten olen omissa oloissani. Muut olkoot mitä mieltä ovat. Olen siellä luonnon enkä niiden muiden ihmisten takia. Sosiaaliset sosialisoikoon. Ei sitä velvollisuudentunnosta tarvi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Keski-Euroopassa on tapana, että luontopolulla tervehditään jokaista vastaantulijaa. Joo, tein minäkin sitten niin, mutta näin suomalaiselle se alkoi tuntua enemmänkin joltain "tervehdi vastaantulijaa -peliltä". En ns. saanut siitä mitään fiiliksiä. Luontoon keskittyminenkin herpaantuu kun täytyy "pelaa peliä".
No ei mulle se tervehtiminen ole ongelma, aika luontevaa lyhyesti moikata polulla vastaan tulevaa. Mutta en jaksaisi ruveta sen enempää höpöttelemään tuvalla tai nuotiolla.
Ei sun tarvitse koskaan olla sellainen mitä et luonnostasi ole. Turha edes miettiä tällaisia.