En tajua eurooppalaisia jotka matkustaa Dubaihin tai Saudeihin
Aivan sairaita yhteiskuntia sen päälleliimatun muka-modernin pinnan alla. Laajamittaista ihmiskauppaa ja orjuutta jolla varsinkin Dubai on rakennetty, molemmissa maissa mm. kuoliaaksi kivittäminen rangaistus homoseksuaalisuudesta, Saudeissa alaikäisiä mielenosoittajia _ristiinnaulittu_ , naisten asema karmea, ei mitään sananvapautta, täysi diktatuuri. Miksi ihmeessä jengi haluaa tukea turismillaan tuollaista yhteiskuntaa? Itse oon matkustanut moneen kolkkaan maailmassa mutta arabimaihin vedän rajan.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mä odotan hartaasti että pääsen näkemään sen päivän, kun öljyä ja kaasua ei enää tarvita ja arabien sikailu maailmalla loppuu. Inhottaa se tapa, millä he esimerkiksi Lontoossa tai New Yorkissa matkaillessaan sotkevat ja kyykyttävät hotellien, kahviloiden, ravintoloiden ja kauppojen henkilökuntaa.
Eipä taida olla merkitystä. Ne ovat sijoittaneet länsimaihin jo useita vuosikymmeniä, joten kun öljy joskus loppuu, jos ylipäätään loppuu, ne elävät sijoituksillaan. Mitä nopeammin talous nousee länsimaissa, sitä nopeammin nousevat ne tulot, jotka tuonne maailmankolkkaan virtaavat.
Oletkos muuten katsonut, kuka on Twitterin toiseksi suurin omistaja? Sama koskee Lontoon kiinteistökuplaa. Siellä on paljon rahaa sijoitettuna tuolta maailmankolkasta. Öljy on ollut jo pitkään passé.
En ymmärrä miksi tällaisiin keskusteluihin tullaan heittämään jotain persuitkua. Mitä rasismia siinä on jos ei halua tukea ihmisoikeuksien puutetta? En kerta kaikkiaan ikinä tule ymmärtämään tuota ”suvaitsevaisten” (epä)logiikkaa. Olen persu enkä halua että homojen ihmisoikeudet vaarantuu, en myöskään halua että uskonnoilla johdetaan, enkä varsinkaan halua että sananvapautta rajoitetaan koska ”rasismi”. Lähtökohtaisesti minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan tai ihmisiä joilla on oma kulttuurinsa jos he osoittavat sopeutuvansa yhteiskuntaan. Kyllä he saavat olla myös muslimeja mutta en suvaitse heiltä esimerkiksi sellaista näkemystä että homot saa kivittää ja vääräuskoiset tappaa. Niinkuin en hyväksy sitä keltään uskontokunnan edustajalta. Jos aiot alapeukuttaa tätä viestiä niin olisi myös suotavaa jos perustelisit miksi olet kanssani niin kovasti eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä odotan hartaasti että pääsen näkemään sen päivän, kun öljyä ja kaasua ei enää tarvita ja arabien sikailu maailmalla loppuu. Inhottaa se tapa, millä he esimerkiksi Lontoossa tai New Yorkissa matkaillessaan sotkevat ja kyykyttävät hotellien, kahviloiden, ravintoloiden ja kauppojen henkilökuntaa.
Dubaissa palveluhenkilökunta onkin kohteliasta kun näille näytetään näiden oikea paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa, kun öljy loppuu. Mitä noista paskastanioista sitten jää jäljelle?
öljyn loppuessa on noissa maissa tiedossa täydellinen romahdus, mahdollisesti sisällissota. Luulisi että nyt kun varaa vielä on, pyrittäisiin rakentamaan jotenkin kestävä yhteiskunta ja talous. Mutta öljyraha palaa ja muu yhteiskunta perustuu koraaniin.
Pride ei kiinnostanut tippaakaan, sen sijaan olen kategorisesti kieltäytynyt matkustamasta yhteenkään maahan, jossa homoseksuaalisuus on rikos.
Dubai ja SA kuuluvat näihin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina kiehtonut lähi-idän maat, ja muutenkin se vanhanajan arabimaiden mystinen kulttuuri on todella mielenkiintoinen. En kuitenkaan pysty ummistamaan silmiäni tuolle ihmisoikeudettomuudelle, joten en ole koskaan Kreikkaa idämmässä käynyt.
Se vanha sivistynyt arabikulttuuri on tosiaan mennyttä. Tekopyhää, pinnallista, keskenkasvuista ja aggressiivista porukkaa nykyään. Ainoa Lähi-idän maa, jossa kansa vaikuttaa olevan valveutunutta ja sivistynyttä, on persialainen Iran. Hallinto sielläkin on mitä on ja osa kansasta on hyvinkin vanhoillisia näkemyksiltään mutta alueen arabimaihin verrattuna maa on kuin eri planeetalta.
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Saan palkkani Emiraateista, käydessäni pääkonttorilla siellä tosiaan ei perseillä kännissä kadulla jne vaan käyttäydytään kuten he haluavat.
Palkka muuten on tähän astisen työelämäni parhain. Siinä jää täkäläinen ylilääkärikin taakse, kun rivi-inssi kuittaa palkkansa..
Varmasti saakin hyvän liksan, varsinkin kun eivät pahemmin sitä verotakaan. Länsimaisella työvoimallahan kaikki yhtään älykkäämpi homma siellä hoituu. Palvelijanduunit yms sitten niillä ihmiskaupalla roudatuilla pakistanilaisilla yms, jolta otetaan maahan tullessa passit pois etteivät pääse poistumaan työmailta. Johtoasemissa aina jonkun arabin veljenpoika tai vävy, vaikka olisi tyhmä kuin apina. Kannattaa kyllä vähän miettiä kuinka likaista rahaa se palkkasi on, ja millaista maata työlläsi tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Saan palkkani Emiraateista, käydessäni pääkonttorilla siellä tosiaan ei perseillä kännissä kadulla jne vaan käyttäydytään kuten he haluavat.
Palkka muuten on tähän astisen työelämäni parhain. Siinä jää täkäläinen ylilääkärikin taakse, kun rivi-inssi kuittaa palkkansa..
Varmasti saakin hyvän liksan, varsinkin kun eivät pahemmin sitä verotakaan. Länsimaisella työvoimallahan kaikki yhtään älykkäämpi homma siellä hoituu. Palvelijanduunit yms sitten niillä ihmiskaupalla roudatuilla pakistanilaisilla yms, jolta otetaan maahan tullessa passit pois etteivät pääse poistumaan työmailta. Johtoasemissa aina jonkun arabin veljenpoika tai vävy, vaikka olisi tyhmä kuin apina. Kannattaa kyllä vähän miettiä kuinka likaista rahaa se palkkasi on, ja millaista maata työlläsi tuet.
Niin kauan kuin täällä poliitikot kusevat Kansallisen Edun päälle lääppien omaa hillotolppaansa, minulla ei ole mitään omatunnon tuskia kuitata omaa osuuttani. Josta muuten verot maksetaan Suomeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina kiehtonut lähi-idän maat, ja muutenkin se vanhanajan arabimaiden mystinen kulttuuri on todella mielenkiintoinen. En kuitenkaan pysty ummistamaan silmiäni tuolle ihmisoikeudettomuudelle, joten en ole koskaan Kreikkaa idämmässä käynyt.
Se vanha sivistynyt arabikulttuuri on tosiaan mennyttä. Tekopyhää, pinnallista, keskenkasvuista ja aggressiivista porukkaa nykyään. Ainoa Lähi-idän maa, jossa kansa vaikuttaa olevan valveutunutta ja sivistynyttä, on persialainen Iran. Hallinto sielläkin on mitä on ja osa kansasta on hyvinkin vanhoillisia näkemyksiltään mutta alueen arabimaihin verrattuna maa on kuin eri planeetalta.
Olen aivan täysin samaa mieltä. Tavallaan kuitenkin kiehtomuksieni kautta ymmärrrän, että miksi ihmiset noissa maissa matkustaa. Harmittaa vaan kuitenkin se, että antavat näinkin isossa asiassa mielihaluilleen vallan sen enempää ajattelematta.
Kohottelen kyllä avoimesti kulmiani tuttaville ja kavereille, jotka sinne matkustavat. Ihan valveutuneita ovat mutta tässä kohtaa jokin pettää pahasti.
Mua hämmästyttää Dubain lentokenttä -ohjelmassa se älytön matkustajamäärä kyseiseen persläpeen. Niin ankean näköinen paikka koko Dubai/Arabian niemimaa. Eihän siellä edes ole kasvillisuutta missään! Pelkkää hiekkaa, asfalttia ja rumia pilvenpiirtäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tajua ihmisiä jotka menevät persujen lähelle tai yli päätään sallivat persujen olemassa olon.
Oikeasti painukaa vitt.uun tältä palstalta; trollaatte samasta aiheesta taas kolmekymmentä kertaa päivässä ihan kuin kukaan ei huomaisi aiheen ilmiselvää rasismia. Kaikki huomaavat jos on muu kuin rasistipersu, ja saat yläpeukkuja vain itseltäsi ja tornetistäsi ihan kuin kukaan ei muka tietäisi että annat niitä. Painu hevonvittuun ja nyt, ok :)
Haukut muita, mutta oikeasti ainoastaan sinä annat tässä keskustelussa huonon kuvan itsestäsi. Fiksu ja sivistynyt ihminen ei käytä tuollaista kieltä kuin sinä.
Hieno argumentti taas ap persulilta, taisi osua tunteisiin kun olet noin raivona ettet osaa muuta sanoa. Sivistyneenä voit ehkäpä katsoa argumentin wikipediasta ja jättää kokonaan kommentoimatta kun et fiksuna muuten pysty väittelyyn kuin ulisemaan parista sanasta. Vai oliko tämä taas sitä niin kuuluisaa ns. sanavapauden rikkomista, mitä palstalla sinun mielestäsi aina on. Koska sekin trolli on täällä nähty kolmekymmentä kertaa päivässä, ap rakas. Jätän tähän, sinun kanssasi puhuminen on täysin ajan hukkaa, mutta se ei tarkoita, että olisit ikinä oikeassa vaikka niin tietysti uskottelet omien säälittävien tornettipeukutuksiesi toimesta.
Ap tässä, en ole persuja koskaan äänestänyt eikä tuo kommentoimasi ollut minun viestini. En yksinkertaisesti halua tukea maita, joissa systeemi on noin pohjattoman barbaarinen. Ihmetyttää aina miten hiljaa arabimaiden tilanteesta ollaan samalla kun esim. jenkkien ja venäjän yhteiskuntia jaksetaan tylyttää, vaikka nekin ovat valovuosia edellä arabimaita, joissa ihan avoimesti kivitetään homoja ja joissa islamin hylkäämisestä napsahtaa kuolemantuomio ja naisten oikeudet on karjaeläimen tasolla. Arvostakaa oikeasti vähän sitä vapautta ja sivistystä mitä meillä on, ja sitä duunia mitä ollaan tehty sen eteen että meillä on sellainen yhteiskunta kuin on.
Säälittää kun tutut menossa Dubaihin niin onnellisina häämatkalle. Idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Pride ei kiinnostanut tippaakaan, sen sijaan olen kategorisesti kieltäytynyt matkustamasta yhteenkään maahan, jossa homoseksuaalisuus on rikos.
Dubai ja SA kuuluvat näihin maihin.
sama. Vituttaa jokainen joka täällä kehtaa hehkuttaa pride-humua mutta kuitenkin lähtee Dubaihin shoppaamaan ja ottamaan aurinkoa.
Ihan pelkästään ilmaston ja lyhyen lentomatkan takia kiinnostaa. Ei muualla 6tunnin lennon päässä Suomesta ole talvisin varmaa aurinkoa ja lämpöä. Pohjois-Afrikka on aivan kamala ja Kanarialla usein vilpoista talvella.
Toinen paskareikä mihin Euroopasta suuntautuu liikennettä, on Qatar. Qatar Airways aloitti muutama vuosi sitten lennot Helsinkiin. Tukholmaan kyseinen lafka ja Emirates ovat lentäneet jo kauan.
Erityisesti ihmetyttää miksi naiset ei halua boikotoida noita maita naisten aseman takia. Irvokasta kun suomibloggarit mainostaa Dubai-reissujaan maassa, jossa nainen ei lain nojalla voi esim. saada huoltajuutta 9v täyttäneeseen lapseensa, ja jossa raiskauksen uhria kohdellaan rikollisena.
Ei siinä ole rasismia. On ihan oikein tuoda esiin muiden maiden ihmisoikeusloukkauksia ja jättää matkustamatta sellaisiin maihin jotka polkevat ihmisarvoa. Lista on toki pitkä ja jos johonkin haluaa pohjoismaista reissata, täytyy jonkin verran ummistaa silmiä joka tapauksessa.
Tähän aloitukseen vastannut persuitkijä on nyt joku omien ongelmiensa uhri eikä mikään suvaitsevaisten äänitorvi. Me ollaan ihan järkeviä (suurin osa).
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tällaisiin keskusteluihin tullaan heittämään jotain persuitkua. Mitä rasismia siinä on jos ei halua tukea ihmisoikeuksien puutetta? En kerta kaikkiaan ikinä tule ymmärtämään tuota ”suvaitsevaisten” (epä)logiikkaa. Olen persu enkä halua että homojen ihmisoikeudet vaarantuu, en myöskään halua että uskonnoilla johdetaan, enkä varsinkaan halua että sananvapautta rajoitetaan koska ”rasismi”. Lähtökohtaisesti minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan tai ihmisiä joilla on oma kulttuurinsa jos he osoittavat sopeutuvansa yhteiskuntaan. Kyllä he saavat olla myös muslimeja mutta en suvaitse heiltä esimerkiksi sellaista näkemystä että homot saa kivittää ja vääräuskoiset tappaa. Niinkuin en hyväksy sitä keltään uskontokunnan edustajalta. Jos aiot alapeukuttaa tätä viestiä niin olisi myös suotavaa jos perustelisit miksi olet kanssani niin kovasti eri mieltä.
Dubai on upea lomakohde.
Talvilomat vietän siellä.
On lämpöä ja aurinkoa. Ja ostoksia festivaalin aikaan.
Enpä vaihtais.